Kai-ShockWave Geplaatst: 5 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 december 2009 Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.Alle uitslagen zijn hier te vinden!Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden. Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen, waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de derde plaats en de finale.De WK-bal:Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.World Cup 2010 Song:http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 5 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 december 2009 Prachtig topic, ziet er erg strak en overzichtelijk uit. Pinned. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jesperkaj Geplaatst: 5 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 december 2009 Nederland zit in een gunstige poule. Ik denk dat we het meest rekening moeten houden met Kameroen, dat toch wel wat kwaliteit heeft in de selectie. Ik kan uit de poules nou ook geen poule des doods halen, misschien poule G met Brazilië, Portugal, Ivoorkust en Noord-Korea. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Visser23 Geplaatst: 5 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 december 2009 Mooi topic Kai! Dit jaar zijn er wel lekkere poules. Frankrijk en Mexico bijelkaar, dat wordt een prachtige wedstrijd! Argentinië en Griekenland! Ook een super mooi wedstrijd denk ik. Daarnaast treft Nederland het wel met deze poule denk ik. Kameroen en Nederland zijn denk ik wel aan elkaar gewaagd hoor Wordt spannende wedstrijd denk ik. Laten we hopen op een volgende ronde, maar dat zal wel lukken denk ik Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 5 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 5 december 2009 Zuid-Afrika was echt totaal niet blij toen als laatst Frankrijk erbij kwam. Maar pot G wordt wel spannend. Van Noord-Korea weten we bijna niks en dan heb je nog Brazilië, Portugal en Ivoorkust die toch wel aardig wat goede spelers heeft. Nederland moet sowieso gewoon winnen van Denemarken en Japan en kan dan eventueel gelijkspelen tegen Kameroen. Na de ronde moeten we tegen groep F en waarschijnlijk wordt Italië daar wel groepswinnaar. Maar ach, als je ambities hebt om kampioen te worden moet je alle wedstrijden kunnen winnen en moeten we nu niet zenuwachtig gaan doen dat het nog moeilijk gaat worden in deze poule. Ik denk dat het Nederland en Kameroen zijn die door gaan. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Gtaboy107 Geplaatst: 7 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 december 2009 Vergeet je niet de WK bal genaamd Jabulani? Vind het er een goed uitziende bal. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 december 2009 Ik heb de afbeelding erbij gezet, bedankt! En het is inderdaad een mooie bal. Als het goed is ook een van de rondste voetballen ter wereld. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Silverbyte Geplaatst: 8 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 8 december 2009 Het is opvallend dat vrijwel iedereen Nederland en Kameroen tipt als de landen die doorstromen naar de tweede ronde. Denemarken moeten we namelijk zeker niet onderschatten, omdat zij behoorlijk wat ervaren krachten in de selectie hebben. Dan heb ik het over John Dahl Tomasson, Dennis Rommedahl, Jesper Grønkjær, maar ook over jonge talenten zoals Nicklas Bendtner en Thomas Enevoldsen. Al bij al heeft Denemarken een prima ploeg, en ik denk eerlijk gezegd dat zij hogere ogen gaan gooien dan Kameroen. Maar ja, 'de bal is rond en een wedstrijd duurt 90 minuten', dus het kan alle kanten op. Groep G is inderdaad een loodzware poule, want op Noord-Korea na hebben deze landen allemaal internationale topspelers in de selectie, die allen heel wat geld in het laatje kunnen gaan brengen. Maar ja, bij die Noord-Koreanen weet je natuurlijk niet wat voor dingen ze achter de schermen uit gaan spoken. Spanje zal geen al te zware kluif hebben aan Groep H, vermoed ik. Zwitserland kan wat worden, maar van Chili en Honduras verwacht ik eigenlijk heel weinig. Maar ja, je weet het nooit, want dat ze überhaupt op het WK aanwezig zijn is al een hele prestatie. Daarnaast vind ik de bal die bij het WK gebruikt zal worden ook erg mooi. Strak en kleurrijk, maar niet overdadig (Zoals bij de bal van de Confederations Cup). Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
End Of The Riot Geplaatst: 8 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 8 december 2009 (bewerkt) Als ik kijk naar de poules zit Spanje gebakken, in zijn poule iig. Bewerkt: 8 december 2009 door End Of The Riot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Guardian1980 Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 9 december 2009 Ik denk dat Nederland het erg moeilijk krijgt. Zo gaat het namelijk wel vaker als we in een poule zitten met lager aangeschreven landen: 1990 drie keer gelijkspel tegen Egypte, Ierland en engeland (Als Europees kampioen nota bene). 1994 met 2-1 gewonnen van Saoedi Arabië en Marokko maar verloren van België. 1998 Winst op Zuid korea, maar gelijkspel tegen België en Mexico. En 2006 was wel beter, maar nog steeds niet groots met kleine overwinningen op Servië en Ivoorkust en een gelijkspel tegen Argentinië. Dus laten we hopen dat ze de poule doorkomen, want om een of andere reden worden ze daarna altijd wel beter (een enkele deceptie daargelaten) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Royboow Geplaatst: 15 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 15 december 2009 Nederland zit in een best gunstige poule, alleen zullen ze wel moeten oppassen ja, maar Nederland kan ook veel, kijk maar naar het vorige WK(dacht ik) Toen ze Italie versloegen. Mooi topic hoor Kai Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 15 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 15 december 2009 En Frankrijk, niet te vergeten. Zowel Italië als Frankrijk. Ik heb nog nooit zó genoten van de wedstrijden van het Nederlands elftal als die twee. Heel typisch dat een "klein voetballand" als Rusland (het grootste land ter wereld ) Nederland dan weer aan zijn dal helpt. Daar ben ik dan dus ook bang voor in dit WK. We zouden hier makkelijk doorheen moeten komen als je naar statistieken en individuele klasse kijkt, maar of dat werkelijk zo gaat is nog te bezien. In ieder geval heeft Nederland zich 1,5 jaar geleden weer eens terug op de kaart gezet. Het was "maar Oranje", nu is het ineens een (vrij) moeilijke tegenstander. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kenny-Petrovic Geplaatst: 15 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 15 december 2009 als nederland japan niet verslaat dan hang ik mezelf echt op Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MostWantedKid Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Duitsland zit ook in een sterke poule hoor. Ghana olympisch kampioen en Servië begint ook sterk te worden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
End Of The Riot Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Ik denk dat Nederland het erg moeilijk krijgt. Zo gaat het namelijk wel vaker als we in een poule zitten met lager aangeschreven landen: 1990 drie keer gelijkspel tegen Egypte, Ierland en engeland (Als Europees kampioen nota bene). 1994 met 2-1 gewonnen van Saoedi Arabië en Marokko maar verloren van België. 1998 Winst op Zuid korea, maar gelijkspel tegen België en Mexico. En 2006 was wel beter, maar nog steeds niet groots met kleine overwinningen op Servië en Ivoorkust en een gelijkspel tegen Argentinië. Dus laten we hopen dat ze de poule doorkomen, want om een of andere reden worden ze daarna altijd wel beter (een enkele deceptie daargelaten) Dat waren is tijden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.