Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1678090

Ja, het is nu echt over en uit voor de Fransen. De Fransen speelde slecht, maar de Afrikanen deden het wel beter maar waren ook niet zo goed. Er zijn al 2 teams (officieel) door. Mexico en Uruguay.

Nederland en Argentinië zijn sowieso tweedes, met een heel kleine kans om NIET meer eerstes te zijn.

Als Italië tweede wordt, moet Nederland eigenlijk ook maar tweede worden. Toch liever Paraguay. :{

Weet je niet. Paraguay wordt niet voor niks 1e en Italie 2e. Dat betekent een beetje dat Paraguay het beter heeft gedaan dan Italie. Maar we moeten afwachten. Als je wereldkampioen wilt worden moet je van iedereen kunnen winnen.

Geplaatst:
comment_1678231

1-0 VS! Karia Rode kaart! Laatste minuten haahah!

Ik vind het echt zo'n last-minute WK. :-(

Mee eens. Hopelijk worden de volgende rondes interresanter. Vind de groepsfases nog niet echt wat je zegt: "Zo! Wat een wedstrijd!"

Waren wel 1 of 2 leuke wedstrijden bij. Maar verder was het echt dramatisch.

Geplaatst:
comment_1678378

1-0 VS! Karia Rode kaart! Laatste minuten haahah!

Ik vind het echt zo'n last-minute WK. :-(

Mee eens. Hopelijk worden de volgende rondes interresanter. Vind de groepsfases nog niet echt wat je zegt: "Zo! Wat een wedstrijd!"

Waren wel 1 of 2 leuke wedstrijden bij. Maar verder was het echt dramatisch.

Dat krijg je als je allemaal van die halve landen mee laat doen. Er zijn misschien maar 8 ploegen die echt goed, aantrekkelijk voetbal kunnen spelen. Maargoed aan een wk met 16 teams verdient Blatter niet genoeg, dus helaas wordt het wk pas in de knock-out fase interessant.

Geplaatst:
comment_1678649

Yes, Duitsland wint :dans: Go :dans: Mannschaft Go :dans:

Nee, jong. Ik denk zelf dat Argentinië kampioen wordt. Nederland VS Italië in knockout fase. Ik ben dan wel voor Nederland. ;) Nederland - Argentinië in de finale. Argentinië wint. ;)

Geplaatst:
comment_1678754

Ja had het gezien, was wel een leuke wedstrijd om te kijken. Ik had verwacht dat Italie wel doorging. Nee dus, krijgen we in de achtste finale Nederland-Slowakije.

Bewerkt: door Leontjuuh-gta

Geplaatst:
comment_1678758

Nee, jong. Ik denk zelf dat Argentinië kampioen wordt. Nederland VS Italië in knockout fase. Ik ben dan wel voor Nederland. ;) Nederland - Argentinië in de finale. Argentinië wint. ;)

Ik verwacht meer iets als Duitsland, Brazilië, Argentinië en Spanje in de finale, maar ik heb nog niet echt geckeckt of dit wel mogelijk is... ik hoop raar genoeg dat Duitsland kampioen wordt, anders Spanje :7 .

Wel jammer dat Italië eruit ligt, die ene bal was binnen... :-(

Geplaatst:
comment_1678767

Ik verwacht meer iets als Duitsland, Brazilië, Argentinië en Spanje in de finale, maar ik heb nog niet echt geckeckt of dit wel mogelijk is... ik hoop raar genoeg dat Duitsland kampioen wordt, anders Spanje :7 .

Wel jammer dat Italië eruit ligt, die ene bal was binnen... :-(

Duitsland!? Onze aartsrivaal? Ben je wel goed wijs? Spanje is wel okéy.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.