Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1683313

Ik heb heel de wedstrijd gezien en ik vind het dus ook een onverdiende overwinning van Nederland, wat je nu ook kunt zeggen... ze waren echt niet beter en grotendeels van de wedstrijd gewoonweg rotslecht en toch hebben ze kunnen winnen. Normaal gezien had ik het me niet gescheelt wie van de twee nu door zou gaan, maar na dit te hebben gezien... :N

Geplaatst:
comment_1683314

Ik heb heel de wedstrijd gezien en ik vind het dus ook een onverdiende overwinning van Nederland, wat je nu ook kunt zeggen... ze waren echt niet beter en grotendeels van de wedstrijd gewoonweg rotslecht en toch hebben ze kunnen winnen. Normaal gezien had ik het me niet gescheelt wie van de twee nu door zou gaan, maar na dit te hebben gezien... :N

Wat zeg jij nou man? De eerste helft was Brazilië de betere ploeg, maar in de tweede helft werd Brazilië gewoon weggespeeld, en kreeg Oranje de ene na de andere kans. Verdiende overwinning lijkt me.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1683317

Wat zeg jij nou man? De eerste helft was Brazilië de betere ploeg, maar in de tweede helft werd Brazilië gewoon weggespeeld, en kreeg Oranje de ene na de andere kans. Verdiende overwinning lijkt me.

Ben ik het mee eens. Brazilië speelde ook al vanaf het begin heel wild maar in de 2e helft kregen ze geen kans om te scoren :) Was wel leuk toen ik de uitslag van 2-1 voor Nederland voorspelde in m'n status-update terwijl NL 0-1 achter stond :)

@hieronder: Damn right you are :)

Bewerkt: door vice infernusX

Geplaatst:
comment_1683323

Heb de 2e helft op Belgische tv gezien, wat een irritante commentator op NED1 :N

Opvallend dat ze Kuijt daar wel een goede voetballer vinden :tu:

Jammer dat Swaziland niet door is, maar 2014 jonge... wacht maar!

Bewerkt: door hippiebus

Geplaatst:
comment_1683324

Tsja, als jij NL slecht vond spelen, dan kunnen we dit zeggen: Nederland kan slecht spelen en winnen. Niet alleen van Denemarken, Japan, Kameroen en Slowakije, maar dus ook van Brazilië?

Geplaatst:
comment_1683326

Heb de 2e helft op Belgische tv gezien, wat een irritante commentator op NED1 :N

Opvallend dat ze Kuijt daar wel een goede voetballer vinden :tu:

Ik ging de 1e helft beneden met ouders kijken, dat was irritant.

Toen ging ik in m'n eentje boven kijken met commentaar van de Radio, en NED1 kijken zonder geluid.

Zo kon ik het allemaal wat eerder horen zodat het wat minder spannend was.

Én, ik kon eerder juichen dan m'n ouders ^^

Geplaatst:
comment_1683333

Tsja, als jij NL slecht vond spelen, dan kunnen we dit zeggen: Nederland kan slecht spelen en winnen. Niet alleen van Denemarken, Japan, Kameroen en Slowakije, maar dus ook van Brazilië?

Dude, als je een hele wedstrijd slecht speelt tegen Brazilië, verlies je. In de 2e helft kregen we een Oranje te zien dat we nog niet gezien hadden dit WK. Als jij NL goed vond spelen in de 1e helft, dan zegt dit genoeg over jouw kennis van het voetbal..:bonk:

Geplaatst:
comment_1683345

Belgen zijn jaloers bloos.gif

Wat lul jij nou, ik ben juist voor Nederland..:bonk: Feit is dat Oranje superslecht speelde in de 1ste helft, zie je dat niet, dan ben je blind. Feit is dat Oranje in de 2de helft Brazilië compleet naar huis speelde. Omdat een Belg kritiek uit op NL krijgt ie weer van deze shit over zich heen, maar een Nederlander zou dat wel ongestraft mogen? Djeezes..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.