Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1684415

Ik voorspel dat Paraguay van Spanje en Duitsland wint en Uruguay gaat winnen van Nederland.

Vervolgens wint Paraguay het wk. :)

Jij hoopt dat zeker omdat een top-model uit Paraguay beloofd had om naakt door de stad te lopen als ze wereldkampioen worden?

Anders snap ik je niet echt....

Geplaatst:
comment_1684531

Ach, je hebt van die mensen die niet willen inzien dat Oranje (eindelijk) Wereld Kampioen kan worden.

Het zou kunnen. Maar als de krachtsverhoudingen blijven zoals ze nu zijn dan wordt Duitsland met 2 vingers in de neus Meister.

Geplaatst:
comment_1684769

Ach, je hebt van die mensen die niet willen inzien dat Oranje (eindelijk) Wereld Kampioen kan worden.

Het zou kunnen. Maar als de krachtsverhoudingen blijven zoals ze nu zijn dan wordt Duitsland met 2 vingers in de neus Meister.

Jep, maar ze kunnen ook te vroeg pieken. :clown: Op dit moment zou ik zelfs liever tegen Spanje spelen dan tegen Duitsland, dat had ik paar weken terug niet durven zeggen.

Vind het nog steeds jammer dat België er niet bij zit. Dat zou toch eens een droomfinale zijn: Nederland-België. Ik mag dromen, toch? :puh:

Geplaatst:
comment_1684852

Ik zie dat Spanje op de tweede plaats komt in de poll wat de wereldtitel betreft. Betwijfel ik enorm. Heb op verschillende fora ook mensen heel geweldig over Spanje horen praten, maar zo goed zijn ze naar mijn mening niet eens. Kijk naar hun laatste wedstrijd tegen Paraguay. Meer woorden hoef ik er niet meer aan vuil te maken denk ik.

Geplaatst:
comment_1684975

Ik zie dat Spanje op de tweede plaats komt in de poll wat de wereldtitel betreft. Betwijfel ik enorm. Heb op verschillende fora ook mensen heel geweldig over Spanje horen praten, maar zo goed zijn ze naar mijn mening niet eens. Kijk naar hun laatste wedstrijd tegen Paraguay. Meer woorden hoef ik er niet meer aan vuil te maken denk ik.

Ja, ik denk dat de Spanjaarden kopie ondergaan tegen de Duitsers. Volgens mij is het ook gunstiger voor Nederland om eerder Spanje te treffen in de finale dan de Duitsers. (Als Nederland de finale haalt).

Geplaatst:
comment_1685024

Ja, ik denk dat de Spanjaarden kopie ondergaan tegen de Duitsers. Volgens mij is het ook gunstiger voor Nederland om eerder Spanje te treffen in de finale dan de Duitsers. (Als Nederland de finale haalt).

Zo denk ik er ook over, maar toch zou het leuk zijn als Nederland Duitsland voor een tweede keer in de finale treft.

Geplaatst:
comment_1685406

Ik denk dat van Nederland, Duitsland, Spanje en Brazilië er drie de halve finales halen, aangevuld met de verrassing van het toernooi.

Niet slecht voorspeld, al zeg ik het zelf ^_^

Geplaatst:
comment_1685467

Ik denk dat van Nederland, Duitsland, Spanje en Brazilië er drie de halve finales halen, aangevuld met de verrassing van het toernooi.

Niet slecht voorspeld, al zeg ik het zelf ^_^

Inderdaad goed voorspeld. :puh:

Het is Nederland, Duitsland en Spanje gelukt, wat niet echt een verrassing was naar mijn mening.

Dat Uruguay er ook is is echter wel een verrassing.

Bewerkt: door Mr-Triple-X

Geplaatst:
comment_1685479

Ik hoop dat Spanje Duitsland verslaat, op papier is Spanje dan wel de beste ploeg van het tornooi, maar op het veld doen ze het niet goed hoor. Nederland-Spanje is voor mij de droomfinale..^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.