Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1685488

Bah helaas moet ik werken dus kan ik de wedstrijd niet bekijken, Maarja het is niet alsof deze wedstrijd heel belangrijk is ofz... 0_0

En we moeten Uruguay vooral niet onderschatten, Suarez hebben ze misschien niet meer. maar als het uiteindelijk op strafschoopen aankomt en 'El Loco' weer zo een lobje geeft, dan zijn we wel de sigaar.

Geplaatst:
comment_1685493

Waarschijnlijk zal de uitslag helemaal niet zo groot zijn hoor. Het is een halve finale, waar meestal erg voorzichtig in wordt gespeeld. Dat zal nu ook het geval zijn denk ik. Misschien één of twee goals, maar dan houdt het denk ik ook wel op hoor.

Geplaatst:
comment_1685549

Echt geweldig, iedereen is hartstikke blij dat die Suarez er niet bij is. Alsof we met die gozer erbij niet zouden moeten kunnen winnen. :7

Nou, dan zou het iets moeilijker geweest zijn. Nu hoef je eigenlijk alleen maar uit te kijken voor Forlan. Ik hoop op een 2-0 overwinning. Ik heb liever een finale tegen Spanje, maar een finale tegen Duitsland is altijd wel leuk.

Geplaatst:
comment_1685687

Met Suarez erbij kunnen we ook wel winnen. Ik bedoel dat er geen kans is dat ze scoren nu Suarez er niet bij is. Uruguay kan niet moeilijker dan Brazilië zijn.

Forlan is echt wel gevaarlijker dan Suarez. Voor Forlan moet je ook buiten de 16 bang zijn, voor Suarez niet.

Geplaatst:
comment_1685690

Als het Nederland elftal ook alleen maar zo denkt 'We moeten alleen uitkijken voor Forlan', dan verliezen we alsnog. Staan er straks 10 man op Forlan heen, en de rest allemaal vrij. Moeten we ook niet hebben, lijkt me.

Geplaatst:
comment_1685748

Prachtige goal van Van Bronckhorst. Zo'n zelfde maakte hij dit seizoen ook al bij Feyenoord! :D

En die 1-1, lekker Stekelenburg :7 Was een blunder. Daarnaast ook lekker afgefloten scheids...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.