Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1661101

Waarom Braafheid? Ik vond hem tegen Mexico bizar slecht spelen.

Net als Schaars.. Leuke voetballertjes, maar niet voor het Nederlands elftal.

Van Persie was trouwens echt goed gister, 2 mooie goals en voetbalt goed mee. Vind hem wel wat beter dan Huntelaar in de spits..

Geplaatst:
comment_1661107

Hmm. Hij wil dus verder met een Ooijer, een Van der Wiel en een Braafheid? Sowieso, Braafheid in plaats van Vlaar begrijp ik sowieso al niet. Jammer dat het zo'n drama verdediging is, maar hopelijk hebben we die niet nodig. Middenveld en aanval ziet er goed uit.

Geplaatst:
comment_1661112

Hmm. Hij wil dus verder met een Ooijer, een Van der Wiel en een Braafheid? Sowieso, Braafheid in plaats van Vlaar begrijp ik sowieso al niet. Jammer dat het zo'n drama verdediging is, maar hopelijk hebben we die niet nodig. Middenveld en aanval ziet er goed uit.

Ik denk dat ze de tweede helft met opzet zo slecht hebben gespeeld om de verdediging een beetje te verrassen. Hopelijk hebben ze hier wat van geleerd.

Geplaatst:
comment_1661167

We worden gewoon kei hard wereldkampioen!

Finale tegen Duitsland. Komt op verlenging aan, Nederland krijgt 4 rode kaarten, en uiteindelijk scoort Vorm de winnende treffer als spits :Y

Geplaatst:
comment_1661696

Finale tegen Duitsland. Komt op verlenging aan, Nederland krijgt 4 rode kaarten, en uiteindelijk scoort Vorm de winnende treffer als spits :Y

uuu.. jah...

Je hebt wel een hele grote fantasie :schater:.

Nederland moet maar eerst zorgen dat ze door de poule komen.

Geplaatst:
comment_1661775

Finale tegen Duitsland. Komt op verlenging aan, Nederland krijgt 4 rode kaarten, en uiteindelijk scoort Vorm de winnende treffer als spits yep.gif

uuu.. jah...

Je hebt wel een hele grote fantasie schater.gif.

Dus eigenlijk wil jij zeggen dat ze dat niet gaat lukken? crazy.gif

Geplaatst:
comment_1661777

Vlaar had last van z'n hamstring, dat zal ook meegespeeld hebben.

Geplaatst:
comment_1661780

Vlaar had last van z'n hamstring, dat zal ook meegespeeld hebben.

Inderdaad, als Vlaar geen blessure had gehad, dan had Ooijer of Boulharouz niet meegegaan naar Zuid-Afrika, want die hebben dit seizoen niks gepresteerd bij hun club. Misschien had Braafheid er ook nog tussen gekunt, maar dat is dan weer geen centrale verdediger.

Geplaatst:
comment_1661888

Finale tegen Duitsland. Komt op verlenging aan, Nederland krijgt 4 rode kaarten, en uiteindelijk scoort Vorm de winnende treffer als spits yep.gif

uuu.. jah...

Je hebt wel een hele grote fantasie schater.gif.

Dus eigenlijk wil jij zeggen dat ze dat niet gaat lukken? crazy.gif

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze eerst de poule moeten doorkomen.. Ik vind sowiezo onlogische "4 rode kaarten" en "Vorm maakt de winnende treffer".

Geplaatst:
comment_1663526

Wie anders?

Anita.

Anita speelde net zo slecht als Braafheid, dus dan kies je voor degene die de meeste ervaring heeft. Braafheid dus. Anita is eigenlijk nog te jong voor Oranje, als hij een paar jaar ouder was hadtie meer kans.

Geplaatst:
comment_1664606

Wie anders?

Anita.

Anita speelde net zo slecht als Braafheid, dus dan kies je voor degene die de meeste ervaring heeft. Braafheid dus. Anita is eigenlijk nog te jong voor Oranje, als hij een paar jaar ouder was hadtie meer kans.

Anita heeft bij Ajax veel meer gespeeld, Braafheid een paar wedstrijdjes, en van Marwijk zei dat dat ook zwaar zou meetellen.

Geplaatst:
comment_1664813

@Caybon

Daar heb je mssh wel gelijk in, maar Anita is iemand die eigenlijk weinig ervaring heeft voor oranje. Als het volgende WK is, dan zou ik hem meenemen dan is hij goed ontwikkeld.

En over braafheid, we hebben niks beter rechts achterin, alleen dan van Bronckhorst. Ik denk sowieso dat de rechts en links achter onze zwakste punt is. Wat overigs meerdere denken.

We zullen zien wat ze er van gaan maken, minimaal halve finale. Ik hoop maar dat Jack van Gelder weer radio verslag doet, die heeft zoveel beleving in zijn commentaar. Op het EK 2008 was dat wel. Iedereen weet ook nog wel van Nederland-Argentinie 1998 met Jack van Gelder. DENNIS BERGKAMP!!!!!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.