Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1688479

Ik denk dat het een moeilijke wedstrijd word ;), maar ik hoop dat het Nederlands elftal de Wereldcup krijgt 8)

3 keer is scheepsrecht he.

De kans dat Oranje hattrick word met het verliezen van WK Finales komt steeds dichterbij. :7

Maar ik ben echt benieuwd hoe de wedstrijd gespeeld gaat worden, Het zou een pracht van een wedstrijd kunnen gaan worden.

Geplaatst:
comment_1688484

Wat zijn nu precies de kansen voor Oranje? Hebben ze veel kans om te winnen?

Ik blijf er toch bij met de gedachte dat ze het dit jaar (weer) niet gaan redden. Hopelijk hebben ze op het Museumplein niet een al te duur scherm opgehangen...

Geplaatst:
comment_1688497

Wat zijn nu precies de kansen voor Oranje? Hebben ze veel kans om te winnen?

Ik blijf er toch bij met de gedachte dat ze het dit jaar (weer) niet gaan redden. Hopelijk hebben ze op het Museumplein niet een al te duur scherm opgehangen...

Flitskikker weet tenminste hoe het zit! :bier: (Ik heb er ook nog weinig vertrouwen in hoor, Spanje en Nederland zijn zeker niet gelijk)

Maar op het museumplein hebben ze toch het grootste beeldscherm hangen dat ze maar konden vinden ? :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1688535

50/50 tegen Spanje? Dude, je mag best dromen, maar Nederland is niet gelijk aan Spanje..:bonk:

Ja, ze kunnen beide winnen en ik vind dat die kansen gelijk liggen. Op papier heeft Spanje een beter team inderdaad, maar in het veld is het anders. Een wedstrijd kan alle kanten op en zeker in een finale waar de spanning groot is. Ze zijn beide niet voor niets zover gekomen en Spanje heeft ook niet alle wedstrijden top gespeeld net zoals Nederland. De kans om te winnen ligt gewoon gelijk voor beide ploegen, zeker met de individuele kwaliteiten. Het hele toernooi lopen de wedstrijden al raar, dus we zien wel. Ik kijk er ieder geval positief naartoe en ik zie kansen. :bier:

Geplaatst:
comment_1688539

50/50 tegen Spanje? Dude, je mag best dromen, maar Nederland is niet gelijk aan Spanje..:bonk:

Dude...het is 50/50. Het is voetbal dude, de bal is rond, het kan alle kanten op vallen. Snap je dat nu nog niet, dude? Op papier is Spanje beter, maar de wedstrijd speelt men niet op papier maar op gras, dude.

Geplaatst:
comment_1688540

Wtf is dat voor onzin? Nederland is net zover als Spanje gekomen en heeft al een goede titelkandidaat uitgeschakeld waarvan 3/4e van de wereld nederland al naar huis zag gaan. Vanavond zullen we het zien wat er gebeurd. Ik denk dat het een spannende wedstrijd wordt waarbij nederland eerst achterkomt, en uiteindelijk terug komt.

Geplaatst:
comment_1688581

Ja, ze kunnen beide winnen en ik vind dat die kansen gelijk liggen. Op papier heeft Spanje een beter team inderdaad, maar in het veld is het anders. Een wedstrijd kan alle kanten op en zeker in een finale waar de spanning groot is. Ze zijn beide niet voor niets zover gekomen en Spanje heeft ook niet alle wedstrijden top gespeeld net zoals Nederland. De kans om te winnen ligt gewoon gelijk voor beide ploegen, zeker met de individuele kwaliteiten. Het hele toernooi lopen de wedstrijden al raar, dus we zien wel. Ik kijk er ieder geval positief naartoe en ik zie kansen. :bier:

Op papier en in het veld is Spanje beter, dus is hun kans groter. Waarom denk je dat die site de kans voor Spanje groter acht? Bij de Nederlandse verdediging zijn de individuele kwaliteiten nogal schaars in vergelijking met die van Spanje.

Dude...het is 50/50. Het is voetbal dude, de bal is rond, het kan alle kanten op vallen. Snap je dat nu nog niet, dude? Op papier is Spanje beter, maar de wedstrijd speelt men niet op papier maar op gras, dude.

We hebben het over kansberekening, en als je realistisch bent, is die kans voor Spanje groter. Als een ploeg op papier en in het veld beter is, is hun kans op winnen groter. Dat heet logica. Er is een reden waarom die site 57 procent aan Spanje geeft. Is het zo moeilijk voor een supporter om toe te geven dat de tegenstander beter is?

Wtf is dat voor onzin? Nederland is net zover als Spanje gekomen en heeft al een goede titelkandidaat uitgeschakeld waarvan 3/4e van de wereld nederland al naar huis zag gaan. Vanavond zullen we het zien wat er gebeurd. Ik denk dat het een spannende wedstrijd wordt waarbij nederland eerst achterkomt, en uiteindelijk terug komt.

Wtf is dat voor onzin?

Er is hier al enkele keren gezegd "als je van Brazilië kan winnen, kan je ook van Spanje winnen". Daar ben ik het niet mee eens, Spanje is 100x beter dan Brazilië. Brazilië was niets op dit toernooi.

Geplaatst:
comment_1688585
Op papier en in het veld is Spanje beter, dus is hun kans groter. Waarom denk je dat die site de kans voor Spanje groter acht? Bij de Nederlandse verdediging zijn de individuele kwaliteiten nogal schaars in vergelijking met die van Spanje.

Ik ben het niet eens met je mening. Het kan alle kanten opgaan en op papier is niet alles waar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.