Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1688589
Op papier en in het veld is Spanje beter, dus is hun kans groter. Waarom denk je dat die site de kans voor Spanje groter acht? Bij de Nederlandse verdediging zijn de individuele kwaliteiten nogal schaars in vergelijking met die van Spanje.

Ik ben het niet eens met je mening. Het kan alle kanten opgaan en op papier is niet alles waar.

Puyol, Piqué, Capdivilla en Ramos. Heb je die mannen zien spelen? Toch niet te vergelijken met de Nederlandse verdediging qua individuele kwaliteiten. Ik ben het eens met je opmerking dat het alle kanten kan opgaan, maar Spanje heeft z'n kwaliteiten in het veld al bewezen(Nederland ook, maar de manier hoe Spanje corners neemt en dergelijke meer, daar kan NL niet aan tippen).

Geplaatst:
comment_1688597

Het gaat zo beginnen! Ben best gespannen inmiddels. :puh: Come on, Holland!

Ik ook eerlijk gezegd. Ben nog aan het twijfelen of ik een shirt van Oranje zou aandoen tijdens de match. Lang leve bijgeloof? xD het is btw een shirt van Van Niselrooy, en die doet niet mee met dit WK..:puh:

Geplaatst:
comment_1688611

Ik zit nu wel gespannen de wedstrijd te kijken, maar er wordt toch niet gescoord zolang ik buiten geen gastoeters heb gehoord. :puh:

EDIT: Beetje teleurgesteld in de eerste helft trouwens. Veel gele kaarten en nog niet gescoord.

Geplaatst:
comment_1688613

En het is weer Stekelenburg die Oranje in de match houdt, petje af! _O_ Alles is nog mogelijk, maar het is duidelijk dat Spanje het overwicht heeft. Nederland liet zich compleet wegspelen in het begin, maar ze komen er nu toch uit met enkel mooie acties. Wie was die klungel die die bal van tussen z'n voeten liet gaan bij die corner? Dat was godverdomme de beste kans voor Oranje! Ik denk dat het Matthijsen was? Jammer, was een mooie kans..:N Ik zie Spanje winnen, maar als Nederland op voorsprong kan komen, zie ik de kansen van NL serieus keren. ^^

Van Bommel moet nu echt gaan ophouden met fouten te maken, straks spelen we met 10 man verder..

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1688614

Hopelijk is de tweede helft, net als tegen Brazilië, voor ons!

Overigens vind ik dat Nederland tegen het einde van de eerste helft steeds beter in de wedstrijd komt, en Spanje wat inzakt. Hopelijk zet deze lijn zich voort!

Geplaatst:
comment_1688615

Overigens vind ik dat Nederland tegen het einde van de eerste helft steeds beter in de wedstrijd komt, en Spanje wat inzakt. Hopelijk zet deze lijn zich voort!

Vind ik ook, al moet ik zeggen dat ik steeds m'n hart vasthou als ik de Spanjaarden zie counteren.

Geplaatst:
comment_1688631

Ik ben zo'n beetje laaiend, pissed, fucked up, en heb moordneigingen jegens Webb. Duidelijk rood voor die Spanjaard die Robben tackelde. Die rode kaart zou de wedstrijd verandert hebben. Ik weet amper wat te typen, ik ben sprakeloos, maar vooral laaiend, om het op z'n Pennywise te zeggen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.