Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1688655

Dit is gewoon vet balen, daarom ff schelden. ** *** *** INIESTA, kaartennaaier.

Maar het leven gaat gewoon weer door. Er zijn vele malen ergere dingen. Ze hebben een mooi WK gespeeld, alleen verliezen op het slechtste moment. Verder, Oranje jullie waren geweldig, iedereen in Nederland heeft er een groot feest van gemaakt. Ik ga morgen gewoon weer verder waar ik mee bezig was. Het zal wel ff zuur zijn, maar daar komt iedereen wel weer van bovenop. Nederland was eigenlijk ook de slechtere ploeg en Spanje heeft dus verdiend gewonnen. Gefeliciteerd Spanje.

Geplaatst:
comment_1688664

Als je zegt dat de scheidsrechter de finale heeft beslist... Ga ik totaal met je mee. Puyol had duidelijk rood moeten krijgen aangezien hij Robben vasthield. Doorgebroken speler, rood. Dan Robben ook nog een gele kaart geven omdat hij terecht protesteerd? Niet te geloven. Vervolgens Heitinga rood geven terwijl hij zijn hand duidelijk terugtrok. En dan ook nog eens een buitenspelgoal.

De voorzet waarbij Iniesta die bal kon aannemen. Was dat buitenspel? Nee. De bal die daarvoor werd voorgegeven, waarbij Iniesta wel buitenspel stond. Een speler van Nederland moest die bal half wegwerken omdat hij anders bij Iniesta zou komen. Oftewel: buitenspel. Genaaid, genaaid, genaaid.

FIFA, hoe kan je zo'n scheidsrechter een finale laten fluiten. Hij had zn blinde-geleidenhond niet eens bij zich.

Verbazing, verdriet en woede. Zegt alles wat er nu door me heen gaat. En ga nu niet zeggen: Dat heb je altijd als je een finale verliest, want verbazing had ik niet gehad als Spanje won: ik verwachtte het ook wel. Woede had ik niet gehad als de scheidsrechter de WK-finale niet had beslist. Had gewoon meteen gezegd: "Ik laat Spanje winnen", dan hadden we die hele finale niet hoeven spelen.

Geplaatst:
comment_1688665

Als je zegt dat de scheidsrechter de finale heeft beslist... Ga ik totaal met je mee. Puyol had duidelijk rood moeten krijgen aangezien hij Robben vasthield. Doorgebroken speler, rood. Dan Robben ook nog een gele kaart geven omdat hij terecht protesteerd? Niet te geloven. Vervolgens Heitinga rood geven terwijl hij zijn hand duidelijk terugtrok. En dan ook nog eens een buitenspelgoal.

De voorzet waarbij Iniesta die bal kon aannemen. Was dat buitenspel? Nee. De bal die daarvoor werd voorgegeven, waarbij Iniesta wel buitenspel stond. Een speler van Nederland moest die bal half wegwerken omdat hij anders bij Iniesta zou komen. Oftewel: buitenspel. Genaaid, genaaid, genaaid.

FIFA, hoe kan je zo'n scheidsrechter een finale laten fluiten. Hij had zn blinde-geleidenhond niet eens bij zich.

Verbazing, verdriet en woede. Zegt alles wat er nu door me heen gaat. En ga nu niet zeggen: Dat heb je altijd als je een finale verliest, want verbazing had ik niet gehad als Spanje won: ik verwachtte het ook wel. Woede had ik niet gehad als de scheidsrechter de WK-finale niet had beslist. Had gewoon meteen gezegd: "Ik laat Spanje winnen", dan hadden we die hele finale niet hoeven spelen.

_O_

Geplaatst:
comment_1688666

Zeker een spannende wedstrijd, met zeer veel kansen voor beide teams.

Vind echter wel dat de scheidsrechter de wedstrijd teveel 'beslist' heeft, merendeel in het voordeel van Spanje.

Maarja, het is maar een spel en Spanje heeft verdient gewonnen, over 2 & 4 jaar weer een kans :) .

Geplaatst:
comment_1688668
Binne 4 jaar zien ze ons op HET WK in DE FINALE !!!!

Leer jij nou eerst maar fatsoenlijk Nederlands typen voordat je dat soort onzin komt verkondigen.

Naja, even diep slikken en weer verder gaan. Het is immers maar voetbal.

Bewerkt: door Sprunk

Geplaatst:
comment_1688675

JEZUS wat een hond is die scheids zeg. hier word ik echt pissed van Nederland had gewoon onverdiende gele kaarten en rode kaart en Spanje die krijgt er maar 4 waar het er ook minimaal 8 van moesten zijn! Hoe kan je zo iemand laten fluiten, en dan nog een dikke gast van 100 jaar oud niet laten terugkijken jemig het was buitenspel man Spanje had nog geen kampioen moeten zijn dat moesten penalty's zijn en ook geen corner hé? Nee laat zijn schele ogen na kijken ofzo want je bent super scheel! De scheidsrechter heeft heel deze wedstrijd kapot gefloten Nederland kon nogeens in zijn spel komen nee dan weer een kaart, laat die Japanner van een paar wedstrijden geleden fluiten en niet deze dikke Engelsman.

>>> Door Jowx: Denk om je taalgebruik, het is maar een spelletje.... <<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.