Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1688974

Maar ik zeg niet dat hij er niet meer mag over praten, hij zegt gewoon constant hetzelfde,

het was corner ja het was corner!!!!!

Dit is een discussie topic, en geen ''laat het gewoon'' topic. Dus ik bedoel, hij heeft een standpunt, en dan moet je reageren op dat standpunt. Dat is een discussie. Jij zegt; ach, laat het gewoon. Dat is geen discussie, snappie?

Bewerkt: door FireFighter

Geplaatst:
comment_1688983

Maar ik zeg niet dat hij er niet meer mag over praten, hij zegt gewoon constant hetzelfde,

Dit is een discussie topic, en geen ''laat het gewoon'' topic. Dus ik bedoel, hij heeft een standpunt, en dan moet je reageren op dat standpunt. Dat is een discussie. Jij zegt; ach, laat het gewoon. Dat is geen discussie, snappie?

snappie papie! :)

Die bal van robben, wanneer ie alleen op de keeper komt, ik dacht echt dat ie erin ging!

Dat was echt zo close, hij moest hem iets meer stiften...

Geplaatst:
comment_1688991

snappie papie! :)

Die bal van robben, wanneer ie alleen op de keeper komt, ik dacht echt dat ie erin ging!

Dat was echt zo close, hij moest hem iets meer stiften...

Komt door de zenuwen denk ik.

Geplaatst:
comment_1688994

De scheidsrechter was niet uber nee, maarja Oranje ook niet. Wat ik treurig vind is dat iedereen gelijk iemand gaat zoeken om op te zeiken. 'Als hij die corner had gegeven, was er geen doelpunt van Spanje geweest', misschien kwam Spanje wel na de mislukte corner met een counter terug en scoorde. Spanje speelde gewoon beter, en als we zoveel beter waren als jullie zegen waarom hadden we het dan niet binnen de 90 minuten gefixed of kwam dat ook door de scheidsrechter? We hebben genoeg kansen gehad, Spanje ook maar die scoorde gewoon.

Geplaatst:
comment_1689010

Iniesta had evengoed een rode kaart kunnen krijgen voor zijn ferme elleboog duw tegen V. Bommel. Mocht dat gebeurd zijn had hij niet gescoord en was het mss wel anders uitgedraaid..

Ben ik ook mee eens. Maarja eigenlijk had de Jong er ook uit gemoeten. Misschien was het dan ook wel anders afgelopen?

Geplaatst:
comment_1689012

Ik blijf het lachen vinden dat FiFi blijft proberen om die goal onterecht te noemen :7 .

In ieder geval, Webb heeft niet slecht gefloten, voor de blinde NL-supporters: Iniesta heeft niet nagetrapt, die heeft een duw gegeven aan een al enorm veel spelende Van Bommel nadat deze, al voor de zoveelste keer, Iniesta omver trapte. Deze keer was het wel enkel een trap op zijn enkel maar toch. Wees blij dat hij Iniesta geen geel gaf want dan had Van Bommel die ook moeten krijgen (zijn 2de). Webb heeft de wedstrijd ook niet kapotgefloten, nee een hoop NL-spelers hebben de wedstrijd letterlijk kapotgetrapt door zware en smerige overtredingen. Zanik wat minder en ga door met je leven, wat je nu zegt gaat die wedstrijd echt niet veranderen...

Geplaatst:
comment_1689013

BREAKING NEWS!

We hebben zojuist dit vernomen vlak na de wedstrijd!

svjc0m.jpg

Net dit gevonden.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Sport/265783/Engelse-voetbalbond-beschuldigt-Spanje-van-omkoping.htm?rss=true

http://www.spanjevandaag.com/zijn-spanje-en-rusland-betrokken-bij-wk-omkoping/

Toeval? Of...

Bewerkt: door Shorty_D

Geplaatst:
comment_1689031

Ik vond het anders een uitstekende scheidsrechter, misschien heeft hij wel een aantal verkeerde beslissingen gemaakt en heeft dat Spanje aan een doelpunt gebracht. Maar, je kunt niet zeggen dat hij het slecht heeft gedaan. Alle (gele) kaarten waren in mijn ogen terecht, zowel die van Spanje als van Nederland. Het is uitermate jammer dat we geen Wereld Kampioen zijn geworden maar het is nou eenmaal zo. Spanje heeft geluk gehad als je het mij vraagt, door een foute beslissing van de scheidsrechter als het ware. Niets aan te doen, dit WK is toch al een beetje verkloot door (foute) beslissingen van scheidsrechters en grensrechters, kijk maar naar Engeland bijvoorbeeld. En dan heb ik het over dat buitenspel gebeuren. Een beetje jammer dat het zo is gegaan, je zal toch denken dat er anno 2010 niets meer fout kan gaan tijdens een wedstrijd.

Maar goed, ik stond dus gister in Amsterdam op het Museumplein en het was een gekkenhuis kan ik je vertellen. Gigantisch veel mensen wat het dus zo gezellig maakte, je kon helaas amper wat van de wedstrijd zien. Toch heb ik genoten van de sfeer, jammer genoeg hebben we niet gewonnen..

Geplaatst:
comment_1689036

Ik vind het hele WK dit jaar verder eigenlijk heel slecht...

• Slechte scheidsrechters
  • Een bal waar een klein kind nog niet mee kan voetballen
  • Gigantische blunders
  • Slechte organisatie

Ik bedoel maar, Engeland was misschien door gegaan als de grensrechters op zouden letten, Blatter werkt ook weer tegen om dit alsnog niet goed te keuren, en nog veel meer dingen, danwel kleine dingen, maar er zijn genoeg dingen die veel maar dan ook heel veel beter hadden gekund.

Geplaatst:
comment_1689038

• Gigantische blunders
  • Slechte organisatie

Ik bedoel maar, Engeland was misschien door gegaan als de grensrechters op zouden letten, Blatter werkt ook weer tegen om dit alsnog niet goed te keuren, en nog veel meer dingen, danwel kleine dingen, maar er zijn genoeg dingen die veel maar dan ook heel veel beter hadden gekund.

slechte organisatie wat dan? IK vond organisatie goed!

En die bal is top heb ik thuis liggen!

die andere 2 punten kloppen wel! :puh:

Geplaatst:
comment_1689042

• Gigantische blunders
  • Slechte organisatie

En wat dacht je gewoon van het slechte spel?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.