Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1689054

Het blijft jammer dat de FIFA niet aan camerabeelden wil beginnen... Want camerabeelden hadden deze wedstrijd kunnen redden. Ook al hadden 2 Nederlandse spelers een rode kaart gehad, dan hadden Iniesta & Puyol dat ook gehad. Met camerabeelden was er gewoon een corner gegeven in plaats van een achterbal en vele andere situaties waren opgelost met gerechtigheid.

En dat geldt ook voor heel veel andere situaties tijdens dit Wereldkampioenschap.

Geplaatst:
comment_1689059

Scheids was opzich wel goed maar hij doode het spel gewoon door al die gele kaarten.

Spanje speelde slim opzich als robben de bal heeft gaan ze er met zn drieen op.

En nederland tsja die speelde gewoon slecht en hard(kijk naar actie van bijv De jong).

Geplaatst:
comment_1689086

Het blijft jammer dat de FIFA niet aan camerabeelden wil beginnen... Want camerabeelden hadden deze wedstrijd kunnen redden. Ook al hadden 2 Nederlandse spelers een rode kaart gehad, dan hadden Iniesta & Puyol dat ook gehad. Met camerabeelden was er gewoon een corner gegeven in plaats van een achterbal en vele andere situaties waren opgelost met gerechtigheid.

En dat geldt ook voor heel veel andere situaties tijdens dit Wereldkampioenschap.

Toch lijkt me dat helemaal niets. :7 Dat alles zó onder controle gehouden wordt, bedoel ik. Waar zijn dan scheidsrechters voor nodig.

Geplaatst:
comment_1689092

Toch lijkt me dat helemaal niets. :7 Dat alles zó onder controle gehouden wordt, bedoel ik. Waar zijn dan scheidsrechters voor nodig.

Scheidsrechters kunnen in eerste instantie beslissen. Is er onduidelijkheid over een goal of niet, doorgebroken speler of niet, buitenspel of niet, dan kunnen er altijd camerabeelden via de 4e man worden gevraagd. Een beetje hetzelfde als met de Hawk-Eye van tennis. ;)

Geplaatst:
comment_1689134

Scheidsrechters kunnen in eerste instantie beslissen. Is er onduidelijkheid over een goal of niet, doorgebroken speler of niet, buitenspel of niet, dan kunnen er altijd camerabeelden via de 4e man worden gevraagd. Een beetje hetzelfde als met de Hawk-Eye van tennis. ;)

Eenderzijds is dat camera gedoe wel een goede optie maar als je dan 50 keer die wedstrijd moet gaan stil leggen voor die beelden te gaan bekijken... Tsja waar zijn we dan mee bezig.

Geplaatst:
comment_1689137

Eenderzijds is dat camera gedoe wel een goede optie maar als je dan 50 keer die wedstrijd moet gaan stil leggen voor die beelden te gaan bekijken... Tsja waar zijn we dan mee bezig.

Je hebt heus geen 50 twijfelgevallen tijdens een wedstrijd hoor..:bonk:

Geplaatst:
comment_1689148
Je hebt heus geen 50 twijfelgevallen tijdens een wedstrijd hoor..:bonk:

Die krijg je vanzelf wel als de mogelijkheden er zijn om die aan te kaarten.. ^^

Gebruik hetzelfde systeem als met tennis? Elk team heeft 3 mogelijkheden om het te gebruiken.

Alhoewel ik het nog wel lastig vindt klinken om het te gaan gebruiken als we er zo over discussiëren.

Geplaatst:
comment_1689152
Gebruik hetzelfde systeem als met tennis? Elk team heeft 3 mogelijkheden om het te gebruiken.

Alhoewel ik het nog wel lastig vindt klinken om het te gaan gebruiken als we er zo over discussiëren.

Ik ben niet direct tegenstander van het systeem, maar het is erg moeilijk om een systeem te ontwikkelen dat werkt. Als je het spel constant stil moet leggen om een video te bekijken is er geen hol meer aan. Oplossing voor dat probleem is een maximum stellen aan het opvragen van beelden. Maar dan heb je een bijkomend nadeel dat bij sommige wedstrijden er meer twijfelgevallen zijn dan het maximum aantal videobeelden, dan moet je uitkijken dat je het maximum niet te vroeg bereikt waardoor je dus twijfelgevallen niet op kan pakken en het systeem uiteindelijk dus alsnog niet werkt naar behoren. Om maar te zwijgen over het aanvragen van de beelden, met tennis is het een simpel 1vs.1 spelletje, maar bij voetbal lopen er 22 op het veld en zitten er ook nog een lading op de bank. Kan dan alleen de trainer de beelden opvragen, of de aanvoerder? Het spel wordt er imho hoe dan ook niet beter op. Je bent gefocust in de wedstrijd, wanneer je moet stoppen omdat er beelden bekeken moeten worden is die concentratie weg. Met het systeem kun je wel grove fouten opsporen die de hele wedstrijd of een hele competitie veranderen en die corrigeren zodat ze geen verdere gevolgen hebben voor de wedstrijd/competitie. Dan is de vraag wat belangrijker is, het spel of een 100% correct spelverloop...

Geplaatst:
comment_1689154

Ik ben niet direct tegenstander van het systeem, maar het is erg moeilijk om een systeem te ontwikkelen dat werkt. Als je het spel constant stil moet leggen om een video te bekijken is er geen hol meer aan. Oplossing voor dat probleem is een maximum stellen aan het opvragen van beelden. Maar dan heb je een bijkomend nadeel dat bij sommige wedstrijden er meer twijfelgevallen zijn dan het maximum aantal videobeelden, dan moet je uitkijken dat je het maximum niet te vroeg bereikt waardoor je dus twijfelgevallen niet op kan pakken en het systeem uiteindelijk dus alsnog niet werkt naar behoren. Om maar te zwijgen over het aanvragen van de beelden, met tennis is het een simpel 1vs.1 spelletje, maar bij voetbal lopen er 22 op het veld en zitten er ook nog een lading op de bank. Kan dan alleen de trainer de beelden opvragen, of de aanvoerder? Het spel wordt er imho hoe dan ook niet beter op. Je bent gefocust in de wedstrijd, wanneer je moet stoppen omdat er beelden bekeken moeten worden is die concentratie weg. Met het systeem kun je wel grove fouten opsporen die de hele wedstrijd of een hele competitie veranderen en die corrigeren zodat ze geen verdere gevolgen hebben voor de wedstrijd/competitie. Dan is de vraag wat belangrijker is, het spel of een 100% correct spelverloop...

Ik ben het hier helemaal mee eens. In principe kan de 4e man ook gewoon een tv'tje bij zich hebben en daarop kijken naar buitenspelgevallen, of de bal over de lijn is, of het een overtreding is. Hij kan hier de scheidsrechter op aanspreken door de moderne oortjes die ze bij zich dragen en zo hoeft er niet veel tijd te worden verspilt en zullen er ook geen onderbrekingen tussenzitten.

Geplaatst:
comment_1689157

Je hoeft het spel niet eens stil te leggen. Binnen 2 seconde staat de herhaling klaar voor de 4de man.. Geef die kerel gewoon zo'n tv waar hij mee kan terugspoelen en alle camera's kan inschakelen. Met een beetje oefening kan die 4de man binnen 5 seconde doorgeven aan de scheids wat er moet gebeuren, en dat duurt minder lang dan die spelers die de scheids aanvliegen.

Geplaatst:
comment_1689196

Eerst wilde ik ook zo'n systeem als tennis, maar dat wil ik niet meer. Moet je nagaan dat elk doelpunt opnieuw bekeken wordt of er niets fout is, omdat dan gewoon elk doelpunt aangevraagd zal worden. Meestal krijg je toch niet meer dan 3 doelpunten om je oren in een wedstrijd.

Geplaatst:
comment_1689208

MP, je hebt helemaal gelijk, hoor. Maar zoals ik altijd zeg: "ongeacht of de scheids voor of tegen je fluit, als je één keer meer scoort dan je tegenstander, win je de wedstrijd". :puh:

Leontjuuh-gta, ik heb al toegegeven dat ik Spanje beter vond. Neemt niet weg dat ik toch een beetje teleurgesteld ben (ook al is dat minder dan ik dacht). Over zowel het spel van Nederland, het spel van Spanje als de uitslag. Want het was geen wedstrijd.

Ho ho. Ik zelf was ook flink teleurgesteld na de finale. Ik dacht echt ***. Maar we moeten wel een beetje redelijk blijven en gewoon weer verder gaan met ons (mooie) leven. Ik snap iedereen is teleurgesteld ben ik ook. Ik keek vandaag na het WK journaal, toen lieten ze beelden van de finale zien. Toen ging toch wel weer ff zeer doen en zeker met die Hugo Borst. Hopelijk wordt het morgen nog een groot feest met rondvaart door de mooiste grachten van de wereld, die van Amsterdam. De Spanjaarden kunnen nu wel zo'n bustocht hebben door de straten van Madrid, maar wij hebben iets unieks, de rondvaart. Verder wil ik Oranje bedanken voor de hele mooie tijden die ik/wij allemaal hebben beleefd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.