Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 54.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kai-ShockWave
    Kai-ShockWave

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij. De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle v

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1689212

Ik denk dat Spanje wereldkampioen wordt. Ze hebben een uitstekende, uitgeballanceerde selectie, gewoon een hele sterke ploeg.

Ik moet niet niet meer zoveel denken...

De beste spelers in de finale vond ik de beide keepers. Dat is toch niet echt de bedoeling van een finale (maar ik heb zowieso weinig goed voetbal gezien dit WK) Het kan echt niet hoor, het arbitrale trio de schuld geven. We mochten blij zijn dat De Jong mocht blijven na z'n karatetrap (wat kwam ie hoog hè) en Robben had het gewoon af moeten maken toen het kon.

En zie het positief, nu is er nog kans op verbetering...

Geplaatst:
comment_1689428

Toch vond ik niet dat Casillas de beste doelman van het toernooi was. Ja, hij had een goede laatste wedstrijd. Ja, hij heeft minste tegendoelpunten. Maar heb hem geen spectaculaire reddingen zien verrichten vóór de finale.

Geplaatst:
comment_1689434

Toch vond ik niet dat Casillas de beste doelman van het toernooi was. Ja, hij had een goede laatste wedstrijd. Ja, hij heeft minste tegendoelpunten. Maar heb hem geen spectaculaire reddingen zien verrichten vóór de finale.

Ja, vind ik ook. Hij is zeker 1e geworden omdat hij die presentatrice vol op haar mond heeft gepakt :bonk:. Maar ik vond Stekelenburg wel beter, ook al kijk ik met een oranje bril

Geplaatst:
comment_1689463

Hij is zeker 1e geworden omdat hij die presentatrice vol op haar mond heeft gepakt :bonk:.

Dat is wel zijn vriendin, dus ik denk dat ik precies hetzelfde zou hebben gedaan als ik de WK-finale won. Vind ik niets speciaals aan...

Ik vind het echt belachelijk dat hij het is geworden. Als je kijkt wat voor toernooi Stekelenburg keept op zijn allereerste internationale landen-toernooi en op zijn leeftijd. Echt onzin dit.

Bewerkt: door Die Hard

Geplaatst:
comment_1689470

Maar Nederland heeft wel 6 doelpunten tegen gehad... En daar kijken veel mensen naar als "maatstaf" voor de keeper. Alleen vergeten ze dat Spanje een veel betere verdediging ervoor heeft staan dan Nederland.

En niet te vergeten dat Stekelenburg geblunderd heeft bij de wedstrijd tegen Uruguay.

Geplaatst:
comment_1689785

Zeker super. Zo'n mooie huldiging heeft Spanje niet gehad. :puh: Daar waren overigens ook massa's mensen op straat, maar die spelers zaten in een bus. SAAAAAI! :puh:

Ja, dat heb ik al eerder gezegd. Op een boot is toch veel unieker dan zo'n saaie busreis :dans:

Geplaatst:
comment_1689790

In Spanje leeft voetbal ook niet zo erg als in ons kikkerlandje heb ik het idee. Spanje viert een paar uur feest en gaan daarna weer over tot de orde van de dag. Het land kampt met grote problemen als werkloosheid e.d. Lijkt mij logisch dat voetbal daar wat minder aandacht krijgt dan het goed geregelde Nederland. Desalniettemin is een bus wel heel erg saai inderdaad.

Geplaatst:
comment_1689803

Zeker super. Zo'n mooie huldiging heeft Spanje niet gehad. :puh: Daar waren overigens ook massa's mensen op straat, maar die spelers zaten in een bus. SAAAAAI! :puh:

Het blijft natuurlijk ook lastig varen zonder grachten. :engel:

Geplaatst:
comment_1689983

In Spanje leeft voetbal ook niet zo erg als in ons kikkerlandje heb ik het idee. Spanje viert een paar uur feest en gaan daarna weer over tot de orde van de dag. Het land kampt met grote problemen als werkloosheid e.d. Lijkt mij logisch dat voetbal daar wat minder aandacht krijgt dan het goed geregelde Nederland. Desalniettemin is een bus wel heel erg saai inderdaad.

In Spanje leeft het voetbal wel erg, maar daar meer in clubverband. Catalaanse inwoners zullen niet snel feest gaan vieren als Spanje wint. :puh:

Het blijft natuurlijk ook lastig varen zonder grachten. :engel:

Uiteraard, maar je kan wel wat speciaals verzinnen.

Geplaatst:
comment_1690983

Ik heb het gevoel dat Nederland het moeilijk zal hebben om binnen 4 Jaar terug in de finale geraken, weet niet is voorgevoel :puh:

Volgens mij is het voor iedere ploeg moeilijk om in de finale te geraken :puh:.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.