Jump to content
Geplaatst:
comment_1543807
headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:

http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

• Reacties 934
  • Bezichtigingen 55k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1669766

Moeilijke vraag maar ik weet zeker dat Italië en Frankrijk gaan WK niet winnen. De kandidaat is Duitsland, Spanje en Brazilië. Nederland kan ver bereiken maar toch wint WK niet.

Geplaatst:
comment_1669784

Ik denk dat Nederland Wereld kampioen wordt. Het NL Team is nog nooit zo goed geweest met spelers als: Arjen robben, Wesley Sneijder, Klaasjan Huntelaar, Rafael van der Vaart en Robin van Persie. NL heeft alle oefenwedstrijden tot nu gewonnen en ik weet zeker dat het de andere teams uit de poule aankan :)

Geplaatst:
comment_1669967

Ik denk dat Nederland Wereld kampioen wordt. Het NL Team is nog nooit zo goed geweest met spelers als: Arjen robben, Wesley Sneijder, Klaasjan Huntelaar, Rafael van der Vaart en Robin van Persie. NL heeft alle oefenwedstrijden tot nu gewonnen en ik weet zeker dat het de andere teams uit de poule aankan :)

Jammer genoeg zit er in de Nederlandse verdediging 1 groot gat. Noem eens een Nederlandse topverdediger? Juist, die is er niet...Je mag dan wel een sterrenmiddenveld en sterrenaanval hebben, zonder een degelijke verdediging komt Nederland er niet. Ik zeg niet dat de verdedigers van NL slecht zijn, maar toppers zijn het zeker niet. En Spanje verslaat Nederland op alle vlakken, sorry dat ik het moet zeggen. Sergio Ramos, Cassilias, David Silva, David Villa, Fernando Torres, Jesus Navas, en nog andere toppers. Ik kan een elftal maken van Spanje met spelers die ik allemaal tot het groepje 'sterspelers' indeel. Enja, ik ben van mening veranderd wat betreft 'Wie wint het WK?'.

Ik heb elke opstelling van elk land eens onder de loep genomen, en Spanje maakt het meeste kans. Goeie keeper, goeie verdedigers, goeie middenvelders en goeie aanvallers..Er is nergens wat slechts op aan te merken. Het is gewoonweg niet realistisch om te zeggen dat NL Wereldkampioen wordt, er is geen goeie verdediging. Blijf toch aub realistisch, NL is niet slecht, maar Oranje kan niet op tegen de echt grote landen als Brazilië en Argentinië. Van Brazilië ben ik niet zeker, ze laten een hoop goeie spelers thuis. Maar met een gefrustreerde Kaká op je veld kan je al ver komen..^_^

Voor de mensen die niet snappen wat ik bedoel, Kaká is dit seizoen vaak geblesseerd geweest, heeft niet echt uitgeblonken en heeft volgens zijn vrouw te weinig speeltijd gekregen.

@ M4X: Nou nou nou zeg, je moet eerlijk zeggen dat Daniel Van Buyten een topverdediger is. 1 speler maakt geen team, maar iemand als Daniel Van Buyten in je verdediging is net hetzelfde als Mertesacker in je verdediging. Ze maken allesinds een verschil als het op kracht aankomt, en in duels zijn ze beiden top, wat wil je, 't zijn 2 reuzen. :puh:

Opmerking:

Weet je wat er ongelofelijk grappig is aan deze voorlopige uitslag van de poll? Dat de Nederlanders ervan uitgaan dat hun land wint. Datzelfde ego heeft het Nederlands elftal bij het vorige toernooi de kop gekost..

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1670162

@Megapilot: Je hebt gelijk dat er een groot gat in de verdediging is

Daar werd ook volop over gepraat tijdens de laatste wedstrijd: Nederland - Hongarije

Van Spanje weet ik nog niet zo veel, maar ik nam aan dat Nederland Italië wel aankan.

Geplaatst:
comment_1670221

Nederland won van Italie en Frankrijk, dat was ook niet realistisch.

WE GONNA WIN THIS WOLRD CUP

Frankrijk en Italië zijn niet in vorm, dat is al eerder gezegd. Ze worden bij mij niet ingedeeld als mogelijke winnaars eerlijk gezegd..

Geplaatst:
comment_1670226

Hij had het over 2 jaar geleden, Italie was toen best wel in vorm. Frankrijk was ook beter dan nu. Maar we hebben wel een kans om te winnen, we zijn alleen de underdog bij de kanshebbers. Maar Spanje hoeft maar 1 keer een zwakke wedstrijd spelen, en dan kunnen ze al uitgeschakeld zijn.

Geplaatst:
comment_1670531

Hij had het over 2 jaar geleden, Italie was toen best wel in vorm. Frankrijk was ook beter dan nu. Maar we hebben wel een kans om te winnen, we zijn alleen de underdog bij de kanshebbers. Maar Spanje hoeft maar 1 keer een zwakke wedstrijd spelen, en dan kunnen ze al uitgeschakeld zijn.

Duuuuude, hoelang is dat wel niet geleden? Er zijn zoveel onmogelijke wedstrijden geweest van ploegen. Feit blijft: NL dat wint van Spanje is UITZONDERING, op papier is Spanje de beste ploeg en in de praktijk ook. 1 dubieuze beslissing van de scheids kan een wedstrijd doen kantelen, dusja..Je mag gerust supporteren, daar heb ik geen problemen mee, maar blijf toch realistisch..;)

Geplaatst:
comment_1670560

Vanochtend werd gezecht op het journaal dat vanavond de openingsceremonie van het WK plaatsvind, en dat deze live werd uitgezonden. Maar ik kan niets vinden op Tvgids.nl :S

Iemand een idee??

Geplaatst:
comment_1670655

Vanochtend werd gezecht op het journaal dat vanavond de openingsceremonie van het WK plaatsvind, en dat deze live werd uitgezonden. Maar ik kan niets vinden op Tvgids.nl :S

Iemand een idee??

Was toch op 11 juni??!!

Geplaatst:
comment_1670716

Iemand een idee??

Was toch op 11 juni??!!

Vanochtend op het NOS Journaal zeiden ze echt vanavond...

Geplaatst:
comment_1670782

Iemand een idee??

Was toch op 11 juni??!!

Vanochtend op het NOS Journaal zeiden ze echt vanavond...

Als ik me niet vergis is er vandaag het openingsconcert en morgen pas de openingsceremonie. In België wordt het openingsconcert uitgezonden rond 21u30 op Canvas.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.