Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 233.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2223135

Saai en oppervlakkig, twee woorden die ik hier heel toepasselijk vind. Dit nummer klinkt alsof de artiest elk cliché bij elkaar heeft gegooid, een vleugje faux-sentimentaliteit er bij gooide. Verschrikkelijk onorigineel, emotioneel vlak en burgerlijk. 2/10

Bewerkt: door ThunderDuck

Geplaatst:
comment_2223881

Lekker weer zo'n overschreeuwd nummer van AC/DC. Op zich niets verkeerds mee op z'n tijd hoor, maar misschien dat het door de zaterdagochtend komt dat ik er niet echt van kan genieten. Wel een lekker gitaarsolootje, zoals alleen nummers uit die tijd dat voor elkaar wisten te krijgen (want waar hoor je ze nu nog, die fenomenale solo's, zodat de zanger af en toe ook eens een korte pauze kan nemen tijdens een nummer). Als cijfertje is een 6.5/10 op dit moment wel op z'n plaats.

Geplaatst:
comment_2224219

0.jpg

Ik was afgeleid door die band, wat me enorm in een deuk deed liggen omdat het me aan top gear deed denken... Maar goed los van dat en het hoge hipstergehalte: ontopic.. Leuk nummer, muzikaal top. Het had alleen ietsje langer gemogen :puh:80/100

Mocht je ooit een warning krijgen van een crewlid, toon hem of haar dit nummer... Gegarandeerd succes!

https://www.youtube.com/watch?v=_d_EBDdIWKU

zo slecht, dat ik er van in een deuk lig XD

voor de personen die er een rustgevende videoclip bij willen:

Geplaatst:
comment_2224664

Ik moet zeggen, dat de AC/DC wel veel op elkaar lijken. Dit nummer vind ik in ieder geval niet iets speciaals hebben. Slecht is het niet en ik geniet nog steeds van het gitaarwerk. 65/100

Geplaatst:
comment_2225232

Dit is het voorbeeld van jongeren die van een bekend fenomeen onder jongeren een nummer gaan maken, en vervolgens leuk en grappig denken te zijn. Als je een nummer maakt doe het dan niet zo, maar maak er een echt verhaal met inhoud van. Herrie dus.

1/10

Geplaatst:
comment_2225290

Misschien leuk als je wat anders plaatst dan AC/DC. Niet offensief bedoeld hoor, maar ik raak gewend om AC/DC te raten en dat vind ik wat minder :D Daarbij heb je gewoon ofc. de vrijheid om lekker AC/DC te blijven plaatsen :Y 't zou gewoon leuker zijn, omdat ik denk dat je ook wel leuke nrs. kent van andere bands :puh:

Objectief gezien vind ik het gitaarmuziek lekkerder dan het vorige nummertje, zang is nog steeds voldoende maar veel van hetzelfde :puh: 75/100

Wie ooit eens een hele NicolaB-familie in een wachtrij de polka had willen zien dansen, moest in de Efteling zijn bij dat nummer :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.