Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 232.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2248232

Simple Minds, heerlijk relaxte muziek, sowieso. Ik ken ze vooral van hun nummers uit de jaren '80 (oa Don't You en Belfast Child) maar hiermee zijn ze toch wel echt terug. Even relaxed als vroeger, ondanks dat ze toch wat ouder zijn geworden. De videoclip vind ik maar zozo, maar verder helemaal goed 8/10

Geplaatst:
comment_2248237

Ah, Abel met Onderweg. Altijd wel een leuk nummer gevonden. Ook meteen het enige nummer dat ik van ze ken. Af en toe is de tekst wat vergezocht, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zou het haast een extra punt willen geven om Birgit Schuurman in de clip(het knappe zusje van Katja), maar het gaat om de muziek. Al met al, een 7,5/10.

Geplaatst:
comment_2248239

Geen idee waarom, maar om de een of andere reden vind ik dit soort muziek altijd wel lekker klinken. Anyway, het is een lekker laid back, relaxed nummer en ik vind het best goed gezongen, ze vallen wel een beetje in herhaling met het going south. 8/10

Varien - Morphine

Geplaatst:
comment_2248401

Wel relaxed nummer, vooral in een menu ofzo lijkt het me echt een leuk nummertje. Zo standalone is het misschien wat minder, maar wel echt een mooi nummer. Aan de Fav's toegevoegd :puh: 88/100

Geplaatst:
comment_2248610

Lekker nummer! Ik luister liever naar de 'original mix' dan naar de video. Opbouw van een nummer als deze heeft toch mijn voorkeur.

Goed nummer, dus zeker een 7,5 waard!

De radio edit voor mensen die wat buiten bovenstaande muziek staan :)

Geplaatst:
comment_2248649

Ik vind de build-up persoonlijk wat te lang, die is namelijk bijna 3/4de van het nummer. De build-up is buiten dat wel goed gedaan, alleen de drop stelde mij een beetje teleur omdat die heel erg lijkt op de build-up maar dan met wat meer intensiteit.

6/10

Varien - The Scarlet Dawn

Geplaatst:
comment_2248869

Ik ben geen dubstepliefhebber, maar op zich zit dit nummer best aardig in elkaar. Vind dat epische, dat orkestrale, wel wat hebben. Zou zo in een actiefilm passen. Ik ga het een 6/10 geven.

Geplaatst:
comment_2249204

Misschien had ik dit nummer niet rustig zittend in mijn stoel achter de computer moeten beluisteren, maar juist als ik in de club helemaal uit mijn dak was gegaan. In de eerste situatie word ik er namelijk niet heel enthousiast van, weer zo'n doorsnee disco-nummertje. 6/10

[

Geplaatst:
comment_2249219

Ik vind dit geen goed nummer, het draait voornamelijk om de zang en deze vind ik niet goed. Er is geen touw aan vast te knopen, het klinkt alsof het binnensmonds gezongen wordt en op sommige delen is het weer te snel om het te kunnen volgen, het eindresultaat is voor mij een beetje een waas van tonen.

4/10

Favright - Taking Over

Bewerkt: door ricovs

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.