Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 235k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2347541

Nooit de allergrootste Bon Jovi-fan geweest, maar dit nummer is zeker leuk. Niet heel bijzonder, maar simpelweg prima om zo nu en dan naar te luisteren. Gaat op voor het meeste van Bon Jovi, wat mij betreft. Ik geef 'm een 6.5.

Geplaatst:
comment_2347570

Jaaa, The Who! Dit album kennen de meeste mensen vooral van de classic 'Who Are You', maar er staan meer sterke tracks op, zoals deze. Niet één van mijn favoriete Who-platen, maar dit is een heel tof nummer. Mooi ruimtelijk geluid en het doet voor mij wat Doors-y aan. Erg fijn. 8/10

Geplaatst:
comment_2347722

Op zich wel een lekker dancenummer, lekker simpel (maar dat wordt er ook gezongen). Wel een beetje 13 in een dozijn, niet iets wat er echt uit springt. Al met al niet bijzonder, maar lekker voor tijdens het hardlopen bijvoorbeeld 6/10

Laat ik dan het nummer kiezen waar deze song op gebaseerd is:

Geplaatst:
comment_2347803

Ik vind dit zo'n leuk nummer. Louter positieve vibes, dansbaar en de video erbij maakt het alleen nog maar meer likeable. Hij staat niet voor niets in mijn Lekkergaande Lentelijst. Dikke 8.5/10.

Geplaatst:
comment_2348124

Op het eerste gezicht is het totaal géén verkeerd nummertje, maar zodra ze beginnen te zingen is onmiddellijk afgelopen voor mij. Ik vind hun

stemmen persoonlijk té abominabel om prettig naar te kunnen luisteren. 4.5/10

Bewerkt: door .PhoeniX.

Geplaatst:
comment_2348173

Zeer goede beat. Geluid hard en lekker meebouncen. Voor de rest alleen niet veel verschil. Nu ben ik ook daarin wel aan de ene kant blij, want te veel stem had dit nummer een stuk minder gemaakt. 81/100

Geplaatst:
comment_2348186

Test Drive Unlimited: een goede game, maar ik wist niet dat de muziek erachter eigenlijk ook best wel lekker is. Dit nummer is daar een voorbeeld van. 7.5/10

Geplaatst:
comment_2348224

Goede stemmen, mooie, eenvoudige melodie; er is technisch niets mis mee en ik kan er prima naar luisteren, maar ik vind het allemaal net iets te gelikt. Maar goed, dat is een heel persoonlijke petpeeve en ik ga ook gewoon een 7/10 geven.

Ik gooi er nog maar eens een MBV'tje in. Niet te verwarren met Bullet For My Valentine, trouwens, dat is een héél andere band. clown.gif

Geplaatst:
comment_2348246

Lekker nummertje, begon er bijna bij weg te dromen. Alleen niet iets wat ik zelf snel zou luisteren aangezien ik meestal naar muziek luister met iets meer pit. Ik geef het nummer een 7.0. Als de kwaliteit beter was geweest misschien een 7.5.

Bewerkt: door lorenzo gta

Geplaatst:
comment_2348364

Ryder, is that you?

Ik moest het even opzoeken, maar dit is dus de artiest waarop het personage Ryder van GTA: San Andreas is gebaseerd. Waarschijnlijk zullen sommige nu denken "ja, duh", maar dat soort feitjes ken ik niet. Het nummer zelf is natuurlijk rap, een beetje doorsnee rap zelfs, al zit er hier en daar gelukkig nog wel wat afwisseling in. Voor de rest ben ik zelf niet zo'n fan van het genre, maar dit klinkt wel leuk. 7/10

Geplaatst:
comment_2348467

Nope, dat wordt 'm niet. Het lied is té langdradig voor mij én ze zongen maar 'n ogenblik lang, kort daarna stopt het uit het niets. 't Nummertje is

tevens absoluut niet m'n favoriet; Er zit maar super-weinig actie in waardoor ik hem gelijk links liet liggen. Ik werd overigens ook niet echt warm of

koud wat betreft het instrumentale gedeelte. 4/10

Bewerkt: door .PhoeniX.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.