Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 235.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2390420

Was te verwachten, ja. Kan het management weer lekker mee aan de slag. clown.gif

Tof nummer, dit. Dit is het soort intro dat ik altijd erg gaaf vind, denk bijvoorbeeld ook aan 'Walk Of Life' van Dire Straits. De zang had wat krachtiger uit de mix mogen komen, die klinkt nu wat tam, maar verder vind ik deze erg geslaagd. Die toetsenist maakt er trouwens wel een melodramatisch toneelstukje van, zeg. 7/10

Geplaatst:
comment_2390430

Ik moet zeggen dat ik het nummer na de eerste keer beluisteren een beetje veel van hetzelfde vind, maar dat vond ik bij dat nummer van Love and Rockets ook eerst, en die staat inmiddels ook op mijn iPod. Verder vind ik de mix heel goed passen bij het nummer. Het heeft een beetje een 'edge', en ik vind ook dat de basgitaar een lekker dikke klank heeft. 7/10.

Tip: Zet je bas lekker hard aan.

Geplaatst:
comment_2390621

De beat is goed, maar het rappen klinkt bij mij als "eseesebbesbesbebe" en dat de hele tijd door. Dat kan beter vind ik. 5/10

Engelse versie:

Origineel:

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2390820

Klinkt zeker goed. Enig minpuntje vind ik, dat er geen versie van te vinden is met een iets betere geluidskwaliteit... Maar goed, dat moet ik er mentaal maar ff bijverzinnen (net als bij oude cassettebandjes & platen). Aan m'n favorieten toegevoegd.

91/100

Geplaatst:
comment_2390908

Wat een raar nummer. De instrumentatie doet me een beetje denken aan een nummer van David Bowie's 'The Man Who Sold The World' album, maar de stem vind ik van niveau piratenmuziek. 4/10

Geplaatst:
comment_2391601

Ik heb de originele Lego Eiland nooit gespeeld, en zonder het nostalgische eraan vind ik het niet echt super, maar ik kan begrijpen dat het natuurlijk prachtig nostalgisch is als je dit als kind speelde. 6/10

Over nostalgie gesproken.

Je hoeft hem niet helemaal af te luisteren.

Geplaatst:
comment_2391603

In-game heb ik 'm denk ik tot maximaal vijf minuten geluisterd. Zoiets beoordeel je toch anders dan een normaal nummer. Ik vond het nummer altijd wel bij GTA EFLC passen, voor nostalgie 8/10 voor de hoofdtelefoongebruikers is het wat minder om dat het geluid telkens afwisselt van kant 7/10. :puh:

Geplaatst:
comment_2391618

Als 'How I Met Your Mother'-fan kan ik deze natuurlijk voluit meebrullen, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het een verschrikkelijk nummer. In de context van de serie was het nog een grappig element, maar zo los vind ik het moeilijk om naar te luisteren. Een 3, misschien wel mijn laagste waardering ooit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.