Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 235.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2393975

Goed nummer. Doet me een beetje denken aan een soort kruising tussen The Stone Roses en Nine Inch Nails. De herhaling van dezelfde riff het hele nummer doet me een beetje denken aan 'Fool's Gold'.

Geplaatst:
comment_2394172

Lang geleden dat ik iets hoorde van de Chemical Brothers. Ik ben zeker een periode fan van ze geweest, maar dat was meer in hun begintijd. Niettemin is dit ook een erg lekker nummer; ik kan het niet goed omschrijven, maar hele lekkere muziek 7,5/10

Geplaatst:
comment_2394321

Destijds hoorde ik het zo vaak dat ik er gek van werd, maar om het nu te horen vind ik het best een leuk nummer. Toch ook weer niet zo geweldig. Ik vind haar stem niet zo mooi, ze schreeuwt iets te veel door het nummer heen en sommige stukjes in het nummer zijn wel erg cheesy. 7/10

En waag het niet om te posten voordat je het nummer hebt beluisterd! ò_Ó

Geplaatst:
comment_2394322

En waag het niet om te posten voordat je het nummer hebt beluisterd! ò_Ó

Je hebt me ergere nummers gegeven met die wens. Ook maar even meedansen midden in de nacht eh... :dans:

Tijd geleden dat ik dat nummer heb gehoord trouwens. Niet de beste van hun, maar ook zeker niet de slechtste. Daarnaast vind ik het over het algemeen wel plezant om naar te luisteren 83/100

Ik vond dezen van ze iets leuker:

Geplaatst:
comment_2394354

Ja, deze vind ik wel fijn. Ik zit niet zo in de hiphop, althans buiten onze landsgrenzen, maar deze track kan ik wel waarderen. Beetje zwoel, fijne beat, onverstaanbare maar wel prettig wegluisterende vocalen. Een 7.

Geplaatst:
comment_2394456

Tgoh ja, metallica. Heb hun vroeger veel geluisterd maar nu ben ik ze wat beu gehoord eigenlijk. Toch een 7/10.

Dit bandje heb ik net per toeval ontdekt en moet zeggen, vind ze zelf wel lekker klinken, beetje in de stijl van Killswitch Engage.

Geplaatst:
comment_2394736

Ik hoor vaker van dit soort brulmuziek hier gehoord en bijna allemaal onvoldoende beoordeeld en voel me niet echt aangetrokken tot deze gorilla en z'n medeprimaten. 4/10

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2394761

Standaard themamuziekje dat je in het menu van een game hoort. Ik vind het voor een soundtrack nog best een goed nummer, maar wel jammer dat het niet zo vernieuwend is.

7/10

Slaayeerr! \m/ :D \m/ In mijn ogen op dit moment toch wel hun beste nummer (op Angel of Death en Raining Blood na dan. :engel: )

Geplaatst:
comment_2394783

Een jaar of wat terug was er een enorme hype rondom Bon Iver en hoe elitair dat ook mag klinken, ik werd daar gek van en heb ze altijd gemeden. Later ben ik er alsnog naar gaan luisteren en ontdekte ik muziek die toch wel heel mooi is. Mijn favoriet is 'Holocene', maar deze mag er ook zijn. Minder droevig dan op plaat, maar in zo'n intieme, beschonken kring met mensen heeft het ook wel wat. Nice. 7.5/10

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.