Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 234.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2405691

Jack White is altijd goed! The White Stripes vind ik ook altijd hele goede muziek. Het is echt heel anders dan de muziek je meestal in het rock genre hoort. Bij de Stripes valt het me altijd op dat hij heel veel probeert op zijn gitaar, wat soms wel eens vals klinkt, maar het dan zo weet te doen dat het goed in het nummer past. :) Dit is ook weer geen uitzondering. Goed nummer!

10/10

Tijd voor wat old school Metallica!

Geplaatst:
comment_2405707

Ik vind het toch jammer dat ze soms hun mond open moeten trekken en er mag een iets beter ritme in. Voor de rest zeker 5 minuten lang een lekker stukje gitaarwerk 6/10

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2405789

Ik vind Slayer normaal wel goed maar ik moet er wel een beetje voor in de stemming zijn. En dat ben ik nu niet echt. Ik vind het gitaarwerk ook een beetje all over the place in dit nummer. 6/10

Geplaatst:
comment_2405870

Als ik dit soort muziek hoor ren ik meestal heel hard weg. Die jaren '80 disco muziek heb ik inmiddels zo vaak gehoord dat ik er een beetje een hekel aan heb.

3/10

De nieuwste Megadeth plaat ben ik niet zo'n fan van, maar dit nummer is episch!

Geplaatst:
comment_2405924

Ik vind het nummer instrumenteel wel goed, en dat is bij Megadeth vaak het probleem ook niet. Echter vind ik de stem van Dave Mustaine echt klinken als een parodie op een metal zanger. Ook erger ik me een beetje aan zijn waanideeën over hoe de wereld in elkaar steekt, maar dat heeft verder niks met de muziek te maken. Wel lekkere gitaarsolo's. 6/10

Geplaatst:
comment_2405944

Ik heb t hier niet zo mee. Elke idioot kan een leuk ritme verzinnen, en dat met overdreven autotune er over heen gaan zingen. Met de rap van die man is verder niets mis, maar t is niet echt een nummer dat ik snel zou gaan luisteren.

4/10

Nieuwe plaat van Metallica! :D Doet me wel een beetje aan Death Magnetic denken, maar t is in mijn ogen iets meer richting old school gegaan qua muziek. Het geluid is helaas geen spat veranderd van Death Magnetic.

Geplaatst:
comment_2406196

Vroeger heb ik wel veel geluisterd naar Metallica, maar de afgelopen jaren interesseert het me niet heel veel meer. Zo ook dit nummer: het klinkt best lekker (en James' stem lijkt een stukje rauwer te klinken dan eerder), maar het doet niet veel met me. Persoonlijk krijg ik de indruk dat het snel veel van hetzelfde wordt. Desondanks wel gaaf dat ze weer eens wat uitbrengen, is toch al een jaar of 8 geleden dat Death Magnetic uitkwam. Al met al ga ik voor de 6.5.

Geplaatst:
comment_2406259

Mwah, ik vind het niet een slecht nummer ofzo, maar ik vind het wel een beetje saai. Er zijn al genoeg van dit soort nummers die er zo veel op lijken dat dit nummer een beetje inspiratieloos voelt. 5/10

Geplaatst:
comment_2406262

Waarschijnlijk krijg ik nu weer +20% warn wegens ''ongewenst moderatorgedrag'' ofzo, maar dat terzijde; je moet natuurlijk wel een nieuw nummer om te raten posten, Forumrunner :{ .

Nu loopt alles in de water.

Ik rate het nummer van GG666 dan nog maar een tweede keer..

Dit nummer vind ik helemaal niets, ik vind het heel eentonig. Het nummer klinkt in mijn oren als een intro van het een nummer. Tot het eind aan toe heb ik het gevoel dat het nummer ''over tien seconden écht gaat beginnen''. Dat moment komt echter maar niet. Het is heel langdradig. Naast dat het eentonig klinkt vind ik zowel de stem van de zanger als de tekst nogal zeikerig overkomen. Het is alsof iemand veel te hard heeft geprobeerd een héél gevoelig liedje te schrijven.

2,5/10

De volgende:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.