Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 232.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2436744

Vreselijke clip, maar zeker geen onaardig nummer. Hoort wat mij betreft niet bij het beste van Fleetwood Mac, maar er zit een goede hook in. Een 7.

Geplaatst:
comment_2436755

He bah wat lekker. Lekker baslijntje, fijne stem om naar te luisteren en omdat het in een taal is die ik niet versta ga ik niet nadenken over de lyrics. :7  

8.5/10

Geplaatst:
comment_2436789

Ik heb zo enorm vaak van Primus gehoord maar het echt nog nooit geluisterd. Wat ik verwachtte was een lekkere stevige rockband uit de jaren '80 die nooit heel groot was geworden, maar altijd door iedereen wel gewaardeerd kan worden. Wat ik hoor is echt het compleet tegenovergestelde. :7 Er zit rond de 2e minuut wel wat stevigheid in het nummer, maar verder is het zo enorm uniek dat ik niet zo goed een genre kan bedenken waar dit in past. 

Erg uniek, weet ook niet zo goed wat ik er zo 1 2 3 van moet denken. 

6/10

Dit nummer is perfectie.

Geplaatst:
comment_2436927

Zingen kan zij volgens mij niet als de beste, het komt namelijk niet heel overtuigend over bij mij. Het nummer vind ik ook veels te kinderlijk klinken en doet mij verder helemaal niks.

3/10

Geplaatst:
comment_2436963

Haha het is al weer een hele tijd geleden sinds ik dit nummer voor het laatst gehoord heb. :) Surfrock is zo een enorm ondergewaardeerd genre, iedereen kent de deuntjes wel van bijvoorbeeld Misserlou, Pipeline en Whipeout, maar de naam en artiest dan weer niet. Vooral de combinatie van de cleane gitaar met saxofoon is overigens echt heel goed gedaan.

10/10

Geplaatst:
comment_2437166

Op zich nog wel lekker gezongen en gerapt, en ik heb niet de neiging het meteen af te zetten, maar dit is gewoon niet echt mijn straatje. Beide hebben veel slechtere dingen gemaakt, though. 5.5.

Geplaatst:
comment_2437174

Best een lekker nummertje dit. :) De gitaar klinkt ook lekker clean op de achtergrond en de zang past er perfect bij. Zal me nog even verder verdiepen in deze band. 

7,5/10

Geplaatst:
comment_2437499

Grauw en veel geschreeuw. Ik ben niet snel fan van deze muziekstijl en van dit nummer ben ik helaas ook niet zo fan 3/10

Als je een beetje goede bass op je speakers hebt; dit is een mooi nummer :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.