Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 235.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1929199

Een hoop geschreeuw waar ik niets van kan begrijpen, ik ben absoluut geen fan van dit genre en ik kan dan ook niet begrijpen waarom mensen dit luisteren. Maar ach, smaken verschillen nou eenmaal. Meer dan een 3/10 kan ik niet geven voor dit nummer.

Geplaatst:
comment_1929212

Ah, dit nummer brengt zomerse herinneringen naar boven bij mij. Geen wereldnummer, maar wel gewoon een prettige track. Band heeft er echt plezier in, dat zie je. 7/10

Geplaatst:
comment_1929646

Niets persoonlijks, maar voor mij is dit geen muziek. Muziek is voor mij gevoel, het overbrengen van een belangrijke boodschap en/of schitterende lyrics. Ik vind het persoonlijk jammer dat dit soort muziek tegenwoordig door de jeugd wordt geluisterd. Haat me ervoor, het is gewoon mijn mening. 2/10

Over gevoel gesproken...

, Lyrics

Naar mijn mening een schitterend nummer, gebaseerd op een waargebeurd verhaal over paarden die worden achtergelaten na een schipbreuk. Voorbeeldje van de lyrics uit het nummer:

The sun is up, birds are everywhere

They're flying high, surfing in the air

It's nice to live when life is such a bless

One horse that swims it seems to be the last

The 13th horse has always been the best

His owner will be proud but now he wants to rest

He's longing for his home, the girl will give him food

Good boy she'll say, together they will play

13 horses swimming in the sea

Soon they will be gone forever

And while they swim one thing still remains

And that's the hope that never dies

It never dies, it never dies

Ik hoop dat sommigen van jullie het kunnen waarderen. :)

Geplaatst:
comment_1929762

Bon Iver, een van mijn favoriete artiesten! Ik luister al een paar jaar naar zijn muziek en ben dan ook naar zijn concert geweest in Vredenburg, Utrecht. Prachtig om hem eens live te zien. Alle nummers op het album For Emma, Forever Ago zijn stuk voor stuk prachtig. In Blindsided zitten zeker wat mooie stukken, niet zozeer mijn favoriete nummer van het album, maar heerlijk om naar te luisteren. Heel wat winterdagen mee doorgekomen. 8,5/10.

WU LYF - Heavy Pop

http://www.youtube.com/watch?v=73kSVQn2tYs

Beschrijving:

WU LYF (pronounced "Woo Life", stands for "World Unite Lucifer Youth Foundation") are a band from Manchester, England that originally became known for creating a mystery about themselves by declining requests for interviews and not releasing much information to the press. The band describes their music as "heavy pop".

Bron: wikipedia

Tevens aanwezig bij het concert in Melkweg, Amsterdam a.s. 6 maart.

Geplaatst:
comment_1930302

Aardig nummer, maar naar mijn mening ook niet meer dan dat. Ik vind het een beetje een standaard-nummer in dit genre. Op zich wel oké om op de achtergrond te laten draaien, maar 't komt nooit echt los. 6/10

Oud-klasgenoot van me:

'De Aftrap' is de eerste track afkomstig van de debuut EP 'De Aftrap' van Roberto Tan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.