Jump to content
Geplaatst:
comment_1566454

Ik heb al sinds mijn geboorte last om het letter 'r' uit te spreken. Vroeger kon ik de 'l' ook niet zeggen, dan kreeg je (L)ogopedie. Dat is godzijdank verbetert, dus zijn er mensen die een oplossing hebben om het letter 'r' goed uit te spreken? :-(

• Reacties 31
  • Bezichtigingen 4.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nee, gewoon veel oefenen. Of een cursus logopedie doen. En je hebt er toch geen problemen mee? Hoe klinkt jouw R dan. Het hoeft geen rollende RRRRRR te zijn om goed Nederlands te spreken. Waarom nie

• Amfetamientje
    Amfetamientje

Why do they call "Pirates", "Pirates"? - Because of the "arrrrrrrrrr"

• Hebben de Chinezen ook. Maar ja, het is wel irritant. Mijn neefje zegt ook nog altijd Pedelo in plaats van Pedro.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1566510

Hier hebben vooral veel kleine kinderen last van met als voorbeeld mijn nichtje van 4 jaar en mijzelf. Mijn echt naam is Roy, maar mijn nichtje spreekt het uit als Loy. Ze begint het nu langzaam te leren alleen in plaats van een normale uitspraak komt er soms echt zo'n bekakte r uit haar mond. :bonk:

Bewerkt: door Rullez

Geplaatst:
comment_1566524

Ik heb al sinds mijn geboorte last om het letter 'r' uit te spreken. Vroeger kon ik de 'l' ook niet zeggen, dan kreeg je (L)ogopedie. Dat is godzijdank verbetert, dus zijn er mensen die een oplossing hebben om het letter 'r' goed uit te spreken? :-(

Hebben de Chinezen ook. Maar ja, het is wel irritant. Mijn neefje zegt ook nog altijd Pedelo in plaats van Pedro.

Geplaatst:
comment_1566588

ben jij toevallig chinees? :puh:

nee serieus:ik denk dat je dat gewoon moet leren,ik heb er geen ervaring mee dat iemand een letter niet goed kan uitspreken maar ik denk wel dat dat te leren valt hoor.

blijven oefenen(?)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.