Jump to content

[SA] Photo Contest VII


_KoE_Mzungu

Recommended Posts

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker

Welkom bij, inmiddels alweer, een zevende Grand Theft Auto San Andreas foto wedstrijd! De laatste keer was in de herfst van 2008, georganiseerd door @Hanneswasco.

Onlangs heb ik een peiling gehouden naar animo en interesses m.b.t. een SA contest en het was duidelijk dat foto's maken als favoriet uit de bus kwam.

Iedereen die in het bezit is van het spel GTA San Andreas kan meedoen aan deze contest. Er zullen in totaal vijf rondes zijn waarin gestreden zal worden om de beste fotograaf van deze contest, in elke ronde zal een bepaald thema de boventoon voeren. Nadat de inzendtermijn is verstreken zal er door ieder lid van dit forum gestemd mogen worden m.b.v. een top 3 in een stemtopic. Hieraan koppel ik dan weer punten toe en na de laatste stemronde zal duidelijk moeten worden wie zich de beste fotograaf mag noemen. T.z.t. zullen er ook signatures worden uitgedeeld aan de beste drie fotografen, zodat deze als trotse pauwen over het forum mogen rondbanjeren.

Regels

Meedoen en inzenden

  • Wil je meedoen? Stuur mij dan een PB met als titel GTA SA Photo Contest VII en het feit dat je graag mee wilt doen. Dit kan t/m 15 januari 2010.
  • Foto's lever je via een PB bij mij in, met als titel: Photo Contest VII - Ronde #; met op de plaats van het # het nummer van de ronde waar die foto betrekking op heeft.
  • Per ronde is alleen de eerste inzending geldig, lever dus maar één foto per ronde in.
  • Foto's die worden ingeleverd moeten door de deelnemers zelf gemaakt zijn in het spel GTA San Andreas.
  • Alleen foto's die zijn gemaakt in een origineel spel zijn toegestaan. Geen enkele vorm van modificatie wordt getolereerd.
  • De foto's mogen niet eerder gebruikt zijn op het Internet en dus ook niet in eerdere contests.
  • Er mag geen "foto-bewerk-programma" (zoals PhotoShop e.d.) worden gebruikt om de foto's aan te passen.
  • Voor elke ronde geldt een vast termijn waarin je een foto kan inleveren, wordt de foto buiten deze termijn ingeleverd dan is die foto uitgesloten van deelname.

Stemmen

  • Uiteraard heb je als deelnemer ook stemrecht en mag je een top 3 melden in het stemtopic, je mag echter niet op je eigen foto's stemmen.
  • Ook voor het stemmen geldt een vast termijn per ronde waarin gestemd kan worden, alleen stemmen binnen die termijn zijn geldig.
  • Stemmen zijn alleen geldig als een top 3 is samengesteld, dus een stem op maar 1 of 2 foto's is niet geldig.
  • Elke nummer 1 positie levert 3 punten op, 2 punten voor elke nummer 2 notering en 1 punt voor de nummer 3 stemmen.

Deelnemers

Iedereen die in >dit topic<, tot nu toe, te kennen heeft gegeven graag mee te willen doen aan een foto contest heb ik gemakshalve alvast toegevoegd aan de deelnemerslijst. Zij hebben ook allemaal een PB van mij ontvangen waarin ze hun deelname kunnen annuleren.

Als alles gaat zoals het zou moeten gaan zal de eerste ronde op 15 januari van start gaan. Ik zal dan in dit topic het startsein geven en bekend maken wat het thema is van de eerste ronde. Voor vragen en reacties over deze contest kan je terecht in het vragen & reactie topic: klik.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Update van de deelnemerslijst.
Link to comment
Delen op andere websites

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker

Ronde 1: Personages

Het is zover, de zevende GTA San Andreas foto wedstrijd is begonnen! Vandaag, 15 januari 2010, accepteer ik nog 'last-minute' inschrijvingen en daarna is de inschrijvingsperiode afgesloten. Het thema van de eerste ronde is 'Personages', dit houdt in dat je foto hiermee te maken moet hebben. Dit kunnen behalve de bekende personages in het spel natuurlijk ook gewoon voetgangers zijn die door San Andreas lopen. De deelnemers krijgen vier dagen de tijd, t/m 18 januari, om een foto bij mij in te leveren via een PB, gebruik als PB-titel: Photo Contest VII - Ronde 1. Bij deze wil ik alle deelnemers veel succes wensen!

Aan het einde van de inzendtermijn zullen alle inzendingen van deze ronde toegevoegd worden aan deze post, waarna direct de tweede ronde zal starten. Hou dit topic dus goed in de gaten. Nagenoeg tegelijkertijd zal ik een stemtopic starten waarin gedurende vier dagen gestemd kan worden op de inzendingen van de eerste ronde.


Inzendingen Ronde 1



Klik op de afbeeldingen voor de foto's in origineel formaat.

Basssss

sapc7r1basssss.th.jpg

score: 12

Gijsso

sapc7r1gijsso.th.jpg

score: 13

Kai-ShockWave

sapc7r1kaishockwave.th.jpg

score: 18

Hearv94

sapc7r1hearv94.th.jpg

score: 2

Bierbuikje

sapc7r1bierbuikje.th.jpg

score: 38

BV_1993

sapc7r1bv1993.th.png

score: 1

BanaanDaan

sapc7r1banaandaan.th.jpg

score: 7

Fedmas

sapc7r1fedmas.th.jpg

score: 0

Deluxo

sapc7r1deluxo.th.png

score: 6

.Corneria.

sapc7r1corneria.th.jpg

score: 5

faex

sapc7r1faex.th.jpg

score: 0

Ymosky

sapc7r1ymosky.th.jpg

score: 2

GrandTheftTwano

sapc7r1grandthefttwano.th.jpg

score: 3

Big Boss

sapc7r1bigboss.th.jpg

score: 18

hippiebus

sapc7r1hippiebus.th.jpg

score: 1

Kies je mooiste 3 foto's uit en breng >>hier<< in het stemtopic je stem uit.

De stemming voor ronde 1 is afgelopen, de scores zijn bekend en toegevoegd.

Link to comment
Delen op andere websites

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker



Ronde 2: Voertuigen

Ronde 1 is hierbij afgerond en zo rollen we direct door naar ronde 2. Het thema van de tweede ronde is 'Voertuigen', dit houdt in dat je foto hiermee te maken moet hebben. De deelnemers krijgen vier dagen de tijd, t/m 22 januari, om een foto bij mij in te leveren via een PB, gebruik als PB-titel: Photo Contest VII - Ronde 2.

Aan het einde van de inzendtermijn zullen alle inzendingen van deze ronde toegevoegd worden aan deze post, waarna direct de derde ronde zal starten. Hou dit topic dus goed in de gaten. Zodra deze derde ronde start zal gedurende vier dagen gestemd kunnen worden op de inzendingen van de tweede ronde.


Inzendingen Ronde 2



Klik op de afbeeldingen voor de foto's in origineel formaat.

BanaanDaan

sapc7r2banaandaan.th.jpg

score: 6

Basssss

sapc7r2basssss.th.png

score: 22

Bierbuikje

sapc7r2bierbuikje.th.jpg

score: 11

Big Boss

sapc7r2bigboss.th.jpg

score: 0

.Corneria.

sapc7r2corneria.th.jpg

score: 1

Deluxo

sapc7r2deluxo.th.jpg

score: 13

faex

sapc7r2faex.th.jpg

score: 1

flippie13

sapc7r2flippie13.th.jpg

score: 1

Gijsso

sapc7r2gijsso.th.jpg

score: 8

GrandTheftTwano

sapc7r2grandthefttwano.th.jpg

score: 3

Hearv94

sapc7r2hearv94.th.jpg

score: 0

hippiebus

sapc7r2hippiebus.th.png

score: 2

Kai-Shockwave

sapc7r2kaishockwave.th.jpg

score: 8

Ymosky

sapc7r2ymosky.th.jpg

score: 8

Kies je mooiste 3 foto's uit en breng >>hier<< in het stemtopic je stem uit.

De stemming voor ronde 2 is afgelopen, de scores zijn bekend en toegevoegd.

Link to comment
Delen op andere websites

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker

Ronde 3: Natuur

Ronde 2 is hierbij afgerond en zo komen we vanzelf aan bij ronde 3, bijna op de helft van de contest. Het thema van de derde ronde is 'Natuur', dit houdt in dat je foto hiermee te maken moet hebben. De deelnemers krijgen vier dagen de tijd, t/m 26 januari, om een foto bij mij in te leveren via een PB, gebruik als PB-titel: Photo Contest VII - Ronde 3.

Aan het einde van de inzendtermijn zullen alle inzendingen van deze ronde toegevoegd worden aan deze post, waarna direct de vierde ronde zal starten. Hou dit topic dus goed in de gaten. Zodra deze vierde ronde start zal gedurende vier dagen gestemd kunnen worden op de inzendingen van de derde ronde.


Inzendingen Ronde 3



Klik op de afbeeldingen voor de foto's in origineel formaat.

Basssss

sapc7r3basssss.th.jpg

score: 24

Bierbuikje

sapc7r3bierbuikje.th.jpg

score: 13

.Corneria.

sapc7r3corneria.th.jpg

score: 2

flippie13

sapc7r3flippie13.th.jpg

score: 3

Gijsso

sapc7r3gijsso.th.jpg

score: 6

GrandTheftTwano

sapc7r3grandthefttwano.th.jpg

score: 13

Hearv94

sapc7r3hearv94.th.jpg

score: 0

hippiebus

sapc7r3hippiebus.th.jpg

score: 2

Kai-ShockWave

sapc7r3kaishockwave.th.jpg

score: 5

Ymosky

sapc7r3ymosky.th.jpg

score: 10

Kies je mooiste 3 foto's uit en breng >>hier<< in het stemtopic je stem uit.

De stemming voor ronde 3 is afgelopen, de scores zijn bekend en toegevoegd.

Link to comment
Delen op andere websites

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker



Ronde 4: Actie

Ronde 3 is hierbij afgelopen en zijn we nu over de helft van de fotowedstrijd! Het thema van de vierde ronde is 'Actie', maak dus een mooie actie-foto! De deelnemers krijgen vier dagen de tijd, t/m 30 januari, om een foto bij mij in te leveren via een PB, gebruik als PB-titel: Photo Contest VII - Ronde 4.

Aan het einde van de inzendtermijn zullen alle inzendingen van deze ronde toegevoegd worden aan deze post, waarna direct de vijfde en laatste ronde zal starten. Hou dit topic dus goed in de gaten. Zodra deze vijfde en laatste ronde start zal gedurende vier dagen gestemd kunnen worden op de inzendingen van deze vierde ronde.


Inzendingen Ronde 4



Klik op de afbeeldingen voor de foto's in origineel formaat.

Basssss

sapc7r4basssss.th.png

score: 4

.Corneria.

sapc7r4corneria.th.jpg

score: 0

flippie13

sapc7r4flippie13.th.jpg

score: 6

Gijsso

sapc7r4gijsso.th.jpg

score: 18

GrandTheftTwano

sapc7r4grandtefttwano.th.jpg

score: 7

Hearv94

sapc7r4hearv94.th.jpg

score: 22

hippiebus

sapc7r4hippiebus.th.jpg

score: 5

Kai-ShockWave

sapc7r4kaishockwave.th.jpg

score: 22

Kies je mooiste 3 foto's uit en breng >>hier<< in het stemtopic je stem uit.

De stemming voor ronde 4 is afgelopen, de scores zijn bekend en toegevoegd.

Link to comment
Delen op andere websites

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker

Ronde 5: Freestyle

Ronde 4 is hierbij afgesloten en zijn we nu toe aan de laatste ronde van de fotowedstrijd! Het thema van de vijfde en laatste ronde is 'Freestyle', maak dus gewoon een hele mooie foto geheel naar eigen inzicht! De deelnemers krijgen vier dagen de tijd, t/m 3 februari, om een foto bij mij in te leveren via een PB, gebruik als PB-titel: Photo Contest VII - Ronde 5.

Aan het einde van de inzendtermijn zullen alle inzendingen van deze ronde toegevoegd worden aan deze post, waarna gedurende vier dagen gestemd kan worden op de inzendingen van deze laatste ronde.


Inzendingen Ronde 5



Klik op de afbeeldingen voor de foto's in origineel formaat.

Basssss

sapc7r5basssss.th.jpg

score: 8

.Corneria.

sapc7r5corneria.th.jpg

score: 8

flippie13

sapc7r5flippie13.th.jpg

score: 7

Gijsso

sapc7r5gijsso.th.jpg

score: 6

GrandTheftTwano

sapc7r5grandtefttwano.th.jpg

score: 2

Hearv94

sapc7r5hearv94.th.jpg

score: 7

Kai-ShockWave

sapc7r5kaishockwave.th.jpg

score: 16

Ymosky

sapc7r5ymosky.th.jpg

score: 30

Kies je mooiste 3 foto's uit en breng >>hier<< in het stemtopic je stem uit.

De stemming voor ronde 5 is afgelopen, de scores zijn bekend en toegevoegd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

post-58866-1263135184,98.png

banner gemaakt door @Flitskikker

Einduitslag

[table=header]#|Deelnemer|Ronde 1|Ronde 2|Ronde 3|Ronde 4|Ronde 5|Totaal

1 :dans:|Basssss|12|22|24|4|8|70

2 :tu:|Kai-ShockWave|18|8|5|22|16|69

3 :bier:|Bierbuikje|38|11|13|x|x|62

4|Gijsso|13|8|6|18|6|51

5|Ymosky|2|8|10|x|30|50

6|Hearv94|2|0|0|22|7|31

7|GrandTheftTwano|3|3|13|7|2|28

8|Deluxo|6|13|x|x|x|19

9|Big Boss|18|0|x|x|x|18

10|flippie13|x|1|3|6|7|17

11|.Corneria.|5|1|2|0|8|16

12|BanaanDaan|7|6|x|x|x|13

13|hippiebus|1|2|2|5|x|10

14|BV_1993|1|x|x|x|x|1

14|faex|0|1|x|x|x|1[/table]

Met een nipte voorsprong van slechts één punt mag @Basssss zich de winnaar en beste fotograaf noemen van de San Andreas Photo Contest VII. :dans:

Een pasfoto voor in je profiel: 1basssssbadge.png

En een sig voor in je handtekening: 1bassssssiganture.png

Zoals gezegd was het verschil met de nummer één slechts één punt, maar desalniettemin een eervolle 2de plek voor @Kai-ShockWave. :tu:

Een pasfoto voor in je profiel: 2kaishockwavebadge.png

En een sig voor in je handtekening: 2kaishockwavesignature.png

Op een eerbiedige afstand, met zeven punten op de nummer twee, is op een hele mooie 3de plaats @Bierbuikje geëindigd. :bier:

Een pasfoto voor in je profiel: 3bierbuikjebadge.png

En een sig voor in je handtekening: 3bierbuikjesignature.png

Alle winnaars gefeliciteerd met het behaalde resultaat. :klap:

Verslag

Dankzij mijn assertieve aanpak begon deze contest met een respectabele aantal deelnemers. Gaandeweg meldde deelnemers zich bij mij af of zijn met stille trom vertrokken. Sommige hadden andere prioriteiten, zoals school, of konden niet altijd de beschikking hebben over het spel. Anderen werden misschien wel gedemotiveerd door de voortvarende daverende start van Bierbuikje, hun eigen score of door een combinatie van factoren.

Op een gegeven moment werd er nog gevraagd of er tussentijds nog deelnemers zouden afvallen door slechte prestaties (scores). Uit ervaring weet ik dat dat eigenlijk niet nodig is omdat er vaak al een 'natuurlijke' selectie plaatsvind, zoals ik hierboven al heb beschreven. Uiteindelijk behoud je een 'harde kern' die tot het einde van de contest blijft strijden, dat soort strijdlustige deelnemers houden de spanning erin en maakt het voor mij extra leuk om een contest als deze te organiseren. Daarom hierbij mijn dank aan alle deelnemers die hebben bijgedragen aan het succes van deze contest.

Ronde 2 stond in het teken van de voertuigen in GTA San Andreas en ondanks dat GTA San Andreas een hele grote collectie voertuigen bevat kwamen Ymosky en Kai-ShockWave beide met een nagenoeg identieke foto met een identiek voertuig en nagenoeg dezelfde locatie! Op zich een hele unieke toevalligheid en beide foto's werden dan ook evenredig beoordeeld: beide acht punten. BanaanDaan verveelde zich op een gegeven moment, ik bracht hem op het idee om dan alvast een foto te maken voor ronde 3, dat vond hij een puik idee ... sindsdien heb ik geen inzending meer van hem gekregen. Bierbuikje ging, zoals ik al zei, overdonderend van start en verontschuldigde zich nog dat hij voor ronde 4 niets had ingeleverd:

Beste _KoE_Mzungu,

Vandaag kan ik niet een foto inzenden, ik had graag een actie foto ingezonden, maar de computer heeft het begeven. Een actiefoto van de explosie had misschien wel leuk geweest, maar dat ging voor mij te snel. Ik denk niet voor de volgende ronde een goede computer te hebben, maar dat zien we later wel.

Met vriendelijke groet,

Bierbuikje

Helaas was de explosie zo heftig dat hij helaas ook voor ronde 5 niets heeft kunnen inleveren. Desalniettemin waren zijn eerste drie foto's van een dusdanige kwaliteit dat hij toch op het podium is geëindigd. Op zich al een hele prestatie en als hij geen problemen zou hebben gehad met zijn computer zou hij waarschijnlijk hoger zijn geëindigd.

Deelnemers die niets hebben ingeleverd of in totaal nul punten hebben gescoord zijn niet meegenomen in de einduitslag. Flippie13 begon met een valse start maar heeft zich uiteindelijk toch nog de top 10 in geschoten. Big Boss begon in ronde 1 nog met een hele goede gedeelde 2de plaats, had een tegenvallende foto in ronde 2 en jammer genoeg heb ik daarna geen inzending meer van hem gehad - toch nog binnen de top 10 geëindigd.

Al met al kan ik stellen dat deze contest een redelijk groot succes was. Dit was ook een contest die in een redelijk kort tijdsbestek (drie weken) heeft plaatsgevonden. Hier heb ik doelbewust voor gekozen om de vaart erin te houden opdat het niet te langdradig zou worden en ik denk dat ik daarin wel geslaagd ben.

Ajuus en tot een volgende contest. :cya:

Dit topic is nu geopend voor reacties en felicitaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd aan Kai-ShockWave, Bierbuikje en uiteraard Basssss met zijn behaalde 1e plaats! De andere deelnemers ook proficiat met hun behaalde score en plaats. Zelf ben ik redelijk tevreden met een 7e plek. Bedankt voor het organiseren van deze Contest, het was leuk om een keer te deelnemen. :tu:

Mvg,

GrandTheftTwano

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd heren en leuk dat er best wel veel mensen aan mee deden. Ik het het wel eens minder gezien. Helaas dat er niet elke ronde iets in is geleverd, maar dat hoort er natuurlijk ook bij. Ik moet zeggen dat de organisatie weer top was. Ga zo door! Daarnaast nog even een compliment voor Flitskikker; wat een prachtige banner!

Link to comment
Delen op andere websites

De prijzen zijn zojuist toegevoegd aan de uitslag 1585660[/snapback], dat de winnaars ze met trots mogen dragen. De prijzen zijn gemaakt door Kai-ShockWave, dat moet toch best raar zijn om je eigen prijs te moeten maken. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Proficiat Basssss, Kai-ShockWave en Bierbuikje :tu: .

Zelf ben ik nog best blij met een 6de plaats, mijn eerste 3 foto's waren niet zo geweldig :puh: , nooit gedacht dat mijn 4de zo'n succes ging hebben want die had ik per ongeluk genomen :clown: .

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...