Geplaatst: 8 januari 201015 jaren comment_1567187 als ik een auto download en hem wil texturen. open ik de txd natuurlijk eerst in txdworkshop. maar bij de meeste autos heb je geen duidelijk plaatje waarop je de skin kan veranderen. kan iemand me helpen? wat moet ik doen? -Stefan
Geplaatst: 9 januari 201015 jaren comment_1567390 In de .txd van het voertuig zelf zitten de textures die voor dat voertuig specifiek zijn. De rest van de textures zitten in vehicle.txd, welk bestand je in de models/generic map van je SA installatie map kunt vinden. Zo ver ik weet, 'kijkt' SA eerst in de txd van het voertuig voor de benodigde textures en als ze daar niet in zitten haalt-ie ze uit vehicle.txd. De textures die je wilt veranderen moet je dus uit vehicle.txd halen en in de .txd van het voertuig stoppen (met dezelfde naam etc.). Ik heb dit nog nooit geprobeerd, maar het zou moeten werken.
Geplaatst: 9 januari 201015 jaren comment_1567416 Ik denk dat hij bedoelt de carcols op de auto. Daar zit geen texture op, dat is een materiaal die San Andreas "genereert". Je kan wel de eigenschappen aanpassen, maar dat moet je in 3DS Max doen. Wil je op die plek een textuur, zal je de auto moeten importeren met Kam's scripts in Gmax/3DS Max en er zelf een textuur op mappen en in de .txd doen. Dit vereist wel wat kennis van Gmax/3DS Max.
Geplaatst: 17 januari 201015 jaren comment_1573003 Een auto die standaard in San Andreas zit of een modificatie geëxporteerd met 3DS max/Gmax (niet gelockt) kan je gewoon importeren, die die met ZModeller geëxporteerd zijn niet.
als ik een auto download en hem wil texturen. open ik de txd natuurlijk eerst in txdworkshop. maar bij de meeste autos heb je geen duidelijk plaatje waarop je de skin kan veranderen. kan iemand me helpen? wat moet ik doen?
-Stefan