Jump to content

Welke processen sluiten


Casss

Recommended Posts

Ik heb windows XP, alleen ik merk dat ik ongelofelijk veel processen heb draaien en dat mijn computer ongelofelijk langzaam is.

Naja, mijn vraag dus: Welke processen moet ik sluiten zonder dat mijn windows gek gaat doen. En hoe kan ik zorgen dat deze processen ook niet meer open gaan.

Foto met processen: Klik

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je aantal processen wel mee vallen, ik draai namelijk 119 processen op dit moment..

iPodService.exe -> Tenzij je met je iPod bezig bent.

Skype.exe -> Tenzij je gebeld wilt worden

Google Update.exe -> Staat er 2x in, en is steeds met internet verbonden voor Google Deskop (denk ik)

GoogleToolbarNotifier.exe -> Google toolbar?

iTunesHelper.exe -> voor je iTunes..

skypePM.exe -> Skype

Dat zijn de dingen waar ik van weet dat je ze af kan sluiten.. Waarschijnlijk wist je niet een dat ze aanstonden.. Misschien moet je eens kijken welke programma's er allemaal bij het opstarten van je computer ook opstarten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien kan je hier eens kijken: een programma genaamd GameBooster. Dit sluit alle onnodige programma's af met een druk op de knop. Het is wel gemaakt voor games, maar het sluit je onnodige programma's wel.

Succes! :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je aantal processen wel mee vallen, ik draai namelijk 119 processen op dit moment..

iPodService.exe -> Tenzij je met je iPod bezig bent.

Skype.exe -> Tenzij je gebeld wilt worden

Google Update.exe -> Staat er 2x in, en is steeds met internet verbonden voor Google Deskop (denk ik)

GoogleToolbarNotifier.exe -> Google toolbar?

iTunesHelper.exe -> voor je iTunes..

skypePM.exe -> Skype

Dat zijn de dingen waar ik van weet dat je ze af kan sluiten.. Waarschijnlijk wist je niet een dat ze aanstonden.. Misschien moet je eens kijken welke programma's er allemaal bij het opstarten van je computer ook opstarten ;)

thnx, Maar ik heb niet eens een Ipod -.-, gebruik alleen soms itunes.

Offtopic: 119 processen, WTF doe jij allemaal met je computer -.-

Misschien kan je hier eens kijken: een programma genaamd GameBooster. Dit sluit alle onnodige programma's af met een druk op de knop. Het is wel gemaakt voor games, maar het sluit je onnodige programma's wel.

Succes! :bier:

Oke :), ik hoop dat ik zal merken dat mijn computer sneller draait, :D

Allebij: Dankjewel voor het snelle reageren :) zou me geen betere hulp kunnen voorstellen.

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

Kweenie hoor, maar ik ben nu 1,08 GB van me wisselbestand aan het gebruiken -.-

Heb dat GameBooster aangezet.

Mijn RAM is MAAR 512 -.-

Hij gebruikt altijd al de pagefile maar nu opeens twee keer zo veel. -.-

EDIT: Je merkt wel verschil, als ik hem uitzet gebruik ik 1,16 gb -.-

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

Offtopic: 119 processen, WTF doe jij allemaal met je computer -.-

Eh: FireFox, PhotoShop, 3ds Max, SA:MP, GTA:SA, kladblok (lol) en nog wat stuff :puh:

Voor de rest zei je dat je geen iPod hebt.. Dus je kan net zo goed alle iPod-processen afbreken en ook eens kijken naar iPod programma's.. Meestal starten die automatisch op, dus kan je die beter verwijderen :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou serieus je pc eens scannen, ik zie processen waarvan ik denk wtf?

ipodservice

ssscheduler

skype

softinfo

googleupdate

ik weet neit wat vvx1000 is

ituneshelper

jusched

skypepm

wat is spuvolumewatcher?

wat is nmsaccessu?

wat is mscams32?

wat the heck is jre-6u17-windows-i586-iftw-rv?

jucheck

googleupdate

jqs

wat is mdnsresponder?

applemobiledeviceservice

die kunnen uit

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wordt het tijd om aan een schone installatie van XP te denken, en daarna alleen installeren wat je écht nodig hebt. Het is even werk, maar je PC wordt er een stuk sneller van.

Mijn computer heeft al drie keer een schone windows instalatie gedaan, dat deed me vriend gratis voor me, maar ik denk niet dat hij het nu nog wil doen.

Trouwens heb i zelf ook geen XP cd, heb wel nog een SATA laptop harde schijf liggen met vista.

@Wesley&Allemaal

Ik ben een paar keertjes bezig geweeest met het transformeren van xp naar 7/vista, beviel niet echt maar mijn computer heeft een dan warschijnlijk nog wat "littekens" aan over gehouden

Process explorler:

Klik

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Je zou de processen kunnen sorteren door op Gebruikersnaam te klikken, daardoor worden de processen verdeeld in groepen.

taakbeheer.png

Vrijwel alles wat onder "User" ("Cas" in jouw geval) valt is onschadelijk om af te sluiten. Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen belangrijke drivers uitzet. Daarnaast twijfel ik aan het feit of het voor jou wel daadwerkelijk nodig is om iets af te sluiten, aangezien je maar op 32% CPU-gebruik en 50% van je geheugen.

Je kunt ook gebruik maken van een handig weetje:

Start -> Uitvoeren -> type hier: "msconfig" -> Opstarten

Hier kun je instellen welke programma's meestarten bij het opstarten van je PC, je zult zien als je hier het één en ander wegkruist, dat je processenlijst ook een stuk opgeruimder is.

En bovendien van de 58 processen die de screen weergeeft zijn er minimaal 35 á 40 die ervoor zorgen dat je PC naar behoren functioneert... Dus nogmaals, het is in jou geval geen must om het één en ander uit te schakelen.

Het valt me trouwens ook op dat jij en ik precies hetzelfde aantal processen, CPU- en geheugengebruik hebben. En aangezien mijn PC perfect werkt...

Succes! ^_^

Bewerkt: door MrKooKie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...