Ik ben bijna jarig, en dit jaar weet ik wel ongeveer wat ik ga vragen. Wat ik precies ga vragen ligt aan jullie: ik wil namelijk een upgrade uitvoeren. Mijn computer is namelijk OEM, OEM spul is redelijk goedkoop, maar je kunt er niets mee als je wilt gaan tweaken. Dus wil ik mijn oude moederbord eruit gooien, een nieuwe erin en nog een GPU erbij in Crossfire als het kan. Cheap-o awesomeness zeg maar. Nu zijn dit mijn specs:
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.5GHz (socket 775)
2X 2GB DDR2 RAM @ 333MHz
Sapphire Radeon HD4830
Mobo: MSI MS-7502 (verspil geen tijd met zoeken, dit is Medion crap door MSI)
Nu ben ik niet een totale nitwit op het gebied van computers, dus ik heb zelf even wat opgezocht:
2 moederborden met Crossfire ondersteuning en een socket 775. Alleen heb ik geen idee of er meer zijn en of er betere zijn. En ik weet niet of het voordeliger is om een betere kaart te kopen dan nog een HD4830.
En nog een paar vraagjes om af te sluiten:
Moet ik dezelfde kaart (zelfde merk) hebben voor Crossfire?
Hallo
Ik ben bijna jarig, en dit jaar weet ik wel ongeveer wat ik ga vragen. Wat ik precies ga vragen ligt aan jullie: ik wil namelijk een upgrade uitvoeren. Mijn computer is namelijk OEM, OEM spul is redelijk goedkoop, maar je kunt er niets mee als je wilt gaan tweaken. Dus wil ik mijn oude moederbord eruit gooien, een nieuwe erin en nog een GPU erbij in Crossfire als het kan. Cheap-o awesomeness zeg maar. Nu zijn dit mijn specs:
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.5GHz (socket 775)
2X 2GB DDR2 RAM @ 333MHz
Sapphire Radeon HD4830
Mobo: MSI MS-7502 (verspil geen tijd met zoeken, dit is Medion crap door MSI)
Nu ben ik niet een totale nitwit op het gebied van computers, dus ik heb zelf even wat opgezocht:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html#filter:Pc2xCsMgEMbxd_lmh6iVNj5AoEOmjCFD0BsEqUElKQTfvVdKOh33-3PciZQ95SFQ9LDYAx0F4odTypXNU3FMWw6OxvCC7QSKS5nG9Q1rruUqFMlV8tNG7ukL7AzZ87l-GCycmYcQK2VOJ_S9-459jfxISY0mIFVv_jhD6ZvE0lr7AA
2 moederborden met Crossfire ondersteuning en een socket 775. Alleen heb ik geen idee of er meer zijn en of er betere zijn. En ik weet niet of het voordeliger is om een betere kaart te kopen dan nog een HD4830.
En nog een paar vraagjes om af te sluiten:
Moet ik dezelfde kaart (zelfde merk) hebben voor Crossfire?
Past dit wel in Crossfire? http://store-ocloja.locasite.com.br/loja/images/hd4830_sapphire.jpg Dit lijkt mij een behoorlijke koeler, ik schrok ervan bij het openen van de doos.
Als ik er geld voor heb, DDR3 doen? De 2 mobo's in de link ondersteunen DDR3.