Geplaatst: 13 januari 201015 jaren comment_1570498 ik heb een language systeem. maar ik weet nooit welke staal wie heeft gekozen ik wil dus als iemand die engels heeft gekozen en iets typt in de die chatbox zo komt te staan: Naam:(Eng):tekst Weet iemand een code voor ? ik dacht aan strfind maar dat kan alleen met woordjes ? Kan iemand mij hier mee helpen alvast bedankt! Shotyoudie
Geplaatst: 13 januari 201015 jaren comment_1570545 Als je ons vertelt welk taalsysteem je gebruikt, zou het al een stuk makkelijker worden om de code te construeren (in verband met de variabelen die ervoor nodig zijn).
Geplaatst: 13 januari 201015 jaren Auteur comment_1570550 Als je ons vertelt welk taalsysteem je gebruikt, zou het al een stuk makkelijker worden om de code te construeren (in verband met de variabelen die ervoor nodig zijn). MultiLanguage(2 Talen) Bewerkt: 13 januari 201015 jaren door shotyoudie
Geplaatst: 13 januari 201015 jaren comment_1570616 Bij de callback OnPlayerText plaats je de volgende code: new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(TheLanguage[playerid] == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(TheLanguage[playerid] == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } Let op: Zorg ervoor dat je onderaan de callback afsluit met return 0; en niet met return 1; !
Geplaatst: 14 januari 201015 jaren Auteur comment_1571341 Bij de callback OnPlayerText plaats je de volgende code: new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(TheLanguage[playerid] == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(TheLanguage[playerid] == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } Let op: Zorg ervoor dat je onderaan de callback afsluit met return 0; en niet met return 1; ! Het werkt niet bij mij :S ik heb TheLanguage veranderd in IsPlayerLanguage want das een functie uit die INC (zie link 3de post) mn code nu is: public OnPlayerText(playerid, text[]) { new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } return 0; } En hou ziet hij nu of er iets getypt word :O? Shotyoudie
Geplaatst: 14 januari 201015 jaren comment_1571374 Het werkt niet bij mij :S ik heb TheLanguage veranderd in IsPlayerLanguage want das een functie uit die INC (zie link 3de post) mn code nu is: public OnPlayerText(playerid, text[]) { new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } return 0; } En hou ziet hij nu of er iets getypt word :O? Shotyoudie Wat werkt er nou precies niet? En hoe hij het ziet: de callback OnPlayerText geeft 2 variablen door. Welke spelerid, en welke tekst hij zegt. OnPlayerText(playerid, text[]) In de variable "text" staat dus wat de speler gezegd heeft
Geplaatst: 14 januari 201015 jaren Auteur comment_1571463 Het werkt niet bij mij :S ik heb TheLanguage veranderd in IsPlayerLanguage want das een functie uit die INC (zie link 3de post) mn code nu is: public OnPlayerText(playerid, text[]) { new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } return 0; } En hou ziet hij nu of er iets getypt word :O? Shotyoudie Wat werkt er nou precies niet? En hoe hij het ziet: de callback OnPlayerText geeft 2 variablen door. Welke spelerid, en welke tekst hij zegt. OnPlayerText(playerid, text[]) In de variable "text" staat dus wat de speler gezegd heeft niks werkt er staat helemaal geen ENG of NL
Geplaatst: 15 januari 201015 jaren comment_1571566 niks werkt er staat helemaal geen ENG of NL Oh wacht, ik zie de fout al. Gebruik dit: new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); return 1; } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); return 1; }
Geplaatst: 15 januari 201015 jaren Auteur comment_1571639 niks werkt er staat helemaal geen ENG of NL Oh wacht, ik zie de fout al. Gebruik dit: new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable. if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); return 1; } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is. SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); return 1; } krijg nog steeds niks te staan met return 0; en return 1; (Btw strax ben ik een week weg weet niet of ik dus nog trg kan reageren) Shotyoudie
Geplaatst: 23 januari 201015 jaren Auteur comment_1576088 sorry voor dubberpost maar het werkt nog steeds niet kan iemand me helpen?
Geplaatst: 23 januari 201015 jaren comment_1576750 Als je eens zegt welk language system je gebruikt kan helpen.. public OnPlayerText(playerid, text[]) { new textstring[128]; if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG]%s says: %s", GetName(playerid), text); SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL]%s zegt: %s", GetName(playerid), text); SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } return 0; }
Geplaatst: 23 januari 201015 jaren comment_1576776 SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); Ik weet niet of het de fout gaat oplossen, maar in iedergeval: Bij playerid moet je kleur staan...
Geplaatst: 24 januari 201015 jaren Auteur comment_1576989 Als je eens zegt welk language system je gebruikt kan helpen.. public OnPlayerText(playerid, text[]) { new textstring[128]; if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1) { format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG]%s says: %s", GetName(playerid), text); SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2) { format(textstring, sizeof(textstring), "[NL]%s zegt: %s", GetName(playerid), text); SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring); } return 0; } MultiLanguage(2 Talen) en een voorbeeld bijv in Andromada Stunting moet je ook language kiezen en staat er ook zo ENG of NL (kan nu even niet testen pc is net gecrasht installeer nu gta-sa opnieuw :S) Shotyoudie
ik heb een language systeem.
maar ik weet nooit welke staal wie heeft gekozen
ik wil dus als iemand die engels heeft gekozen en iets typt in de die chatbox zo komt te staan:
Naam:(Eng):tekst
Weet iemand een code voor ? ik dacht aan strfind maar dat kan alleen met woordjes ?
Kan iemand mij hier mee helpen alvast bedankt!
Shotyoudie