Jump to content
Geplaatst:
comment_1571622

Hallo,

Ik heb een wapendialog gemaakt die verschijnt als een player de pickup inloopt. De blauwe(business) pickup van gl_property heb ik verwijderd door de ammunations weg te halen uit business.txt en daarvoor in de plaats gele 'I's neergezet. Maar als ik de pickup inloop, komt er te staan: "Business: type /enter to enter.", terwijl ik de ammunations uit het txt bestand heb gehaald. Hoe zorg ik dat de dialog weer verschijnt? Hier het stukje script, misschien ligt het daaraan:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
   if(pickupid == ammu1)
if(pickupid == ammu2)
if(pickupid == ammu3)
if(pickupid == ammu4)
if(pickupid == ammu5)
if(pickupid == ammu6)
if(pickupid == ammu7)
if(pickupid == ammu8)
if(pickupid == ammu9)
if(pickupid == ammu10) // alle ammunations gebruiken hetzelfde menu.
{
	new listitems[] = "1\t9mm Pistol - $1500\n2\tDesert Eagle - $1600\n3\tTec9 - $1700\n4\tCombat Shotgun - $1900\n5\tSMG - $2000\n6\tAK47 - $2200\n7\tM4 - $2500";
	ShowPlayerDialog(playerid,2,DIALOG_STYLE_LIST,"Ammunation - Weapon Menu:",listitems,"Buy","Cancel");
	return 1;
	}
}

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
 if(dialogid == 2 && response == 1)
 {
 if(listitem == 0)
 {
 if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1500)
    {
	 GivePlayerWeapon(playerid, 22, 99999);
	 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a 9mm Pistol for $1500.");
	 GivePlayerMoney(playerid, -1500);
	 }}
	 if(listitem == 1)
 {
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1600)
    {
 GivePlayerWeapon(playerid, 24, 99999);
 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a Desert Eagle for $1600.");
 GivePlayerMoney(playerid, -1600);
 }}
 if(listitem == 2)
 {
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1700)
    {
 GivePlayerWeapon(playerid, 32, 99999);
 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a Tec9 for $1700.");
 GivePlayerMoney(playerid, -1700);
 }}
 if(listitem == 3)
 {
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1900)
    {
 GivePlayerWeapon(playerid, 27, 99999);
 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a Combat Shotgun for $1900.");
 GivePlayerMoney(playerid, -1900);
 }}
 if(listitem == 4)
 {
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 2000)
    {
 GivePlayerWeapon(playerid, 29, 99999);
 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a SMG for $2000.");
 GivePlayerMoney(playerid, -2000);
 }}
 if(listitem == 5)
 {
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 2200)
    {
 GivePlayerWeapon(playerid, 30, 99999);
 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a AK47 for $2200.");
 GivePlayerMoney(playerid, -2200);
 }}
 if(listitem == 6)
 {
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 2500)
    {
 GivePlayerWeapon(playerid, 31, 99999);
 SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have bought a M4 for $2500.");
 GivePlayerMoney(playerid, -2500);
 }
 else
 {
    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have enough money to buy that weapon!");
	 	return 1;
	 }}
	 return 1;
	 }
}

Groeten,

sean5874

Bewerkt: door sean5874

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1571664

Je bent waarschijnlijk gl_propertys vergeten unloaden.

Inderdaad, gl_propertys staat nog geload, maar ik wil deze graag blijven gebruiken. Zoals ik al zei heb ik de ammunations wel uit het businesses.txt-file gewist.

Is er geen manier waarop je dit samen kunt gebruiken?

Geplaatst:
comment_1571680

Je bent waarschijnlijk gl_propertys vergeten unloaden.

Inderdaad, gl_propertys staat nog geload, maar ik wil deze graag blijven gebruiken. Zoals ik al zei heb ik de ammunations wel uit het businesses.txt-file gewist.

Is er geen manier waarop je dit samen kunt gebruiken?

Dan zul je daar wat aan moeten bewerken om hem werkend te krijgen...

EDIT: in de FS gl_propertys vind je toch alleen maar dat systeem?

EDIT2:

Zet gans OnPlayerPickUpPickup in commentaar (/* OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { ... } */)

@hieronder: Dan zou hij een heleboel errors moeten krijgen, Wat niet het geval is want hij kan op zen server: :puh:

Maar als ik de pickup inloop, komt er te staan: "Business: type /enter to enter."

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
comment_1571686

if(pickupid == ammu1)
       if(pickupid == ammu2)
       if(pickupid == ammu3)
       if(pickupid == ammu4)
       if(pickupid == ammu5)
       if(pickupid == ammu6)
       if(pickupid == ammu7)
       if(pickupid == ammu8)
       if(pickupid == ammu9)
       if(pickupid == ammu10)

Dit kan onmogelijk werken ..

Typ bovenaan:

#define AMMU_NR 10
new ammu[AMMU_NR];

Bij je pickups:

ammu[0] = CreatePickup...
ammu[1] = CreatePickup...
ammu[2] = CreatePickup...
ammu[3] = CreatePickup...
ammu[4] = CreatePickup...
ammu[5] = CreatePickup...
ammu[6] = CreatePickup...
ammu[7] = CreatePickup...
ammu[8] = CreatePickup...
ammu[9] = CreatePickup...

Bij OnPlayerPickUpPickup:

for(new i = 0; i < AMMU_NR; i++)
{
   if(pickupid == ammu[i])
   {
       ShowPlayerDialog...
       return 1;
   }
}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.