Jump to content
Geplaatst:
comment_1572501

Hallo,

Ik heb een engine-systeem gedownload. Soms start je motor wel en soms ook weer niet. Dit systeem is erg goed maar heeft het nadeel dat het heel vaak niet start, en na 10 keer de SHIFT indrukken om één auto te starten ga ik liever lopend. :bonk: Ik heb hier een stukje Random-code wat ervoor zorgt wanneer de motor wel en niet start:

public Start(playerid)
{
new VID = GetPlayerVehicleID(playerid);
new RandStart = random(2);
   if(IsPlayerConnected(playerid))
   {
	if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
     	{
           switch(RandStart)
           {
		   	case 0:
		   	{
              		VehicleStarted[VID] = 1;
              		TogglePlayerControllable(playerid,1);
              		SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* Vehicle successfully Started!");
              	}
              	case 1:
              	{
              		SendClientMessage(playerid,WHITE,"* Starting Vehicle Failed!");
              	}
      		}
      	}
   }
   return 1;
}

Ik wil graag de keren dat hij start drastisch vergroten, maar ik heb geen verstand van Random. Hoe kan ik dit bereiken?

Groeten,

sean5874

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1572639

random(10)

...

case 1..10: Chocoladenvla //Getallen van 1 tot 10

default: Vanillevla //Als er een ander getal uit komt

random(10); kan een getal aanmaken van 0 tot en met 9, niet van 1 tot 10.

EDIT: Tenzij je random(10)+1; doet natuurlijk. :puh:

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
comment_1572993

kans van 1/10 dat ie start..

public Start(playerid)
{
new VID = GetPlayerVehicleID(playerid);
   if(IsPlayerConnected(playerid))
   {
	if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
     	{
           switch(random(10))
           {
			case 5:
              	{
              		SendClientMessage(playerid,WHITE,"* Starting Vehicle Failed!");
              	}
               default:
		   	{
              		VehicleStarted[VID] = 1;
              		TogglePlayerControllable(playerid,1);
              		SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* Vehicle successfully Started!");
              	}
      		}
      	}
   }
   return 1;
}

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1573132

kans van 1/10 dat ie start..

Nou, eigenlijk niet. Hier is een kans van 1/10 dat hij niet start.

Hier is hetzelfde stukje code, maar deze is opgeschoond, en hierbij heb je een kans van 20% dat je voertuig niet start, en een kans van 80% dat je voertuig wel start.

public Start(playerid)
{
if(IsPlayerConnected(playerid))
{
	if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
	{
		switch(random(5))
		{
			case 0:
			{
				SendClientMessage(playerid,WHITE,"* Starting Vehicle Failed!");
				return 1;
			}
			default:
			{
              				VehicleStarted[GetPlayerVehicleID(playerid)] = 1;
              				TogglePlayerControllable(playerid,1);
              				SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* Vehicle successfully Started!");
				return 1;
			}
		}
	}
}
return 1;
}

Geplaatst:
comment_1573629

kans van 1/10 dat ie start..

Dat is wat je zei, je zei dus dat hij een kans van 1/10 had dat hij start (wat dus niet start had moeten wezen).

Je mag overigens in het vervolg wel wat vriendelijker zijn dan 'wat lul je nou'..maar dat is geen vraag, het spijt me. :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.