Geplaatst: 18 januari 201015 jaren comment_1573981 Is het mogenlijk om dat voor elkaar te krijgen? Ja, je slaat de coordinaton op in een bestand als de speler command "/q" typt en je laad ze gewoon weer waneer de speler spawnt.
Geplaatst: 18 januari 201015 jaren comment_1574043 Bedoel je dat je een plek opslaat en dan als je /g typt daar weer spawnt? Of dat je als je /g typt dat je dan op een bepaalde locatie spawnt? In dat laatste geval: if(strcmp(cmd, "/g", true) == 0) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { SetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); // Hier nog even de locatie invullen. SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, "Je bent nu geteleporteerd!"); SetPlayerInterior(playerid,0); // Dit is buiten, kan natuurlijk ook in een int zijn. } return 1; } Bewerkt: 18 januari 201015 jaren door Wu-Zi-Mu
Geplaatst: 19 januari 201015 jaren comment_1574079 Nee, hij bedoelt dat de coördinaten opgeslagen worden als je het spel afsluit, in SA:MP kan dat ook via /q of /quit. Om dit te doen moet je de coördinaten achterhalen van de positie die hij had toen hij ging afsluiten. Dat kan via de callback: OnPlayerDisconnect. Daarin maak je een functie die de coördinaten opslaat. En als de speler de server dan weer binnenkomt laad hij die gegevens weer.
Geplaatst: 19 januari 201015 jaren Auteur comment_1574175 Het werk niet: new Float:LastX, Float:LastY, Float:LastZ; new Float:NewX, Float:NewY, Float:NewZ; public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { GetPlayerPos(playerid, LastX, LastY, LastZ); dini_FloatSet("Testfile.txt", "X", LastX); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Y", LastY); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Z", LastZ); return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { NewX = dini_Float("Testfile.txt", "X"); NewY = dini_Float("Testfile.txt", "Y"); NewZ = dini_Float("Testfile.txt", "Z"); SetPlayerPos(playerid, NewX, NewY, NewZ); return 1; } Bewerkt: 19 januari 201015 jaren door TEH_GTA_COLLECTOR
Geplaatst: 19 januari 201015 jaren comment_1574208 Het werk niet: new Float:LastX, Float:LastY, Float:LastZ; new Float:NewX, Float:NewY, Float:NewZ; public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { GetPlayerPos(playerid, LastX, LastY, LastZ); dini_FloatSet("Testfile.txt", "X", LastX); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Y", LastY); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Z", LastZ); return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { NewX = dini_Float("Testfile.txt", "X"); NewY = dini_Float("Testfile.txt", "Y"); NewZ = dini_Float("Testfile.txt", "Z"); SetPlayerPos(playerid, NewX, NewY, NewZ); return 1; } Hmm ik vind geen fout, maar in ieder geval: Dit werkt maar voor 1 speler en het brengt je elke keer naar die plaats als je spawn en ik weet niet zeker of je wel wel iemands coordinaten kunt opvragen als hij net weg is. :s
Is het mogenlijk om dat voor elkaar te krijgen?