Geplaatst: 26 januari 201015 jaren comment_1578203 Hoe maak ik de code om te detecteren of een speler wel in de buurt is (bijvoorbeeld maximaal 7.0 coordinaten bij een /pay commando) En hoe zorg ik ervoor dat je niet je eigen id kan invullen bij een multi param commando, bijvoorbeeld bij een /eject command. >>> Door Sandra: Sorry sean, ik had je post bewerkt in plaats van er op te reageren Ik heb gepoogd de jouw post zo veel mogelijk te herstellen <<< Bewerkt: 26 januari 201015 jaren door Sandra
Geplaatst: 26 januari 201015 jaren comment_1578206 Met IsPlayerInRangeOfPoint. Voorbeeldje: //Commando, bla, ding, chili, banaan new Float:myX, Float:myY, Float:myZ; GetPlayerPos(playerid, myX, myY, myZ); if(IsPlayerInRangeOfPoint(otherplayer, 7.0, myX, myY, myZ)) { //Als de andere speler in de buurt van jouw is } //else (of als het in jouw geval zonder kan) > Als de speler niet in de buurt is EDIT: Oh, lolz, ik zag je 2de punt niet :$ @ Sandra, als je de originele nog wilt: Hallo, Ik heb een aantal multi-param functies zoals /eject [id], /pay [id] en meer... Maar nu zou ik graag 2 functies willen gebruiken: - Als 'giveplayerid' 7.0 eenheden weg van de 'playerid' is, moet hij een melding krijgen dat de speler te ver weg is. - De 'playerid' mag niet zijn eigen playerid invoeren bij een multi-param cmd, anders moet hij een bericht ontvangen. Wie weet welke functies ik hier voor moet gebruiken? Groeten, sean5874 Bewerkt: 26 januari 201015 jaren door Remi-X
Geplaatst: 26 januari 201015 jaren comment_1578217 2. if(strcmp(cmd, "/eject", true)==0) { tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /eject[playerid]"); return 1; } new giveplayerid = strval(tmp); if(giveplayerid == playerid) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You can't eject yourself!"); return 1; } //enzovoort... return 1; }
Geplaatst: 27 januari 201015 jaren Auteur comment_1578966 Bedankt voor jullie reacties! Alles werkt zoals ik wil nu. @Sandra: Geeft niet hoor
Hoe maak ik de code om te detecteren of een speler wel in de buurt is (bijvoorbeeld maximaal 7.0 coordinaten bij een /pay commando)
En hoe zorg ik ervoor dat je niet je eigen id kan invullen bij een multi param commando, bijvoorbeeld bij een /eject command.
>>> Door Sandra: Sorry sean, ik had je post bewerkt in plaats van er op te reageren
Ik heb gepoogd de jouw post zo veel mogelijk te herstellen
<<<
Bewerkt: door Sandra