Jump to content

koe wil een nieuwe PC

Recommended Posts

Geplaatst:

:bonk: Ja die kaartlengte ... maar 310mm.

Ik heb er nog een twee gevonden op Alternate (één van de weinige waar ze melden als de insteek-kaarten niet te lang mogen zijn):

• Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• _KoE_Mzungu

11

• Fedmas

8

• Hayte

7

• ArticLight

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Het zal er echt om gaan spannen denk ik. Bij Fulltower heb je meer zekerheid, maar of je dat wilt, ligt bij jezelf.

Geplaatst:

Na telefonisch contact te hebben gehad met Alternate is alleen een full / big-tower een optie i.v.m. de lengte van de HD 5970: 32cm / 320mm. De volgende componenten wil ik dus sowieso in m'n PC hebben, weet nu ook dat de i7 een zogenaamde 'triple channel configuratie' nodig heeft (geheugen per 3 modules):

• Intel i7 950 (3,06GHz) - €500 op Alternate - (1366 socket) - (130Watt)
  • 3x 4GB RAM -> graag een aanbeveling hiervoor, aub! (rekening houdend met de processor)
  • 64GB SSD - €170 op Alternate - (serial ATA/300) (2Watt)
  • 2TB HDD - €135 op Alternate - (serial ATA/300) (27,5Watt)
  • Blu-ray brander - €160 op Alternate - (serial ATA/150) (vermogen onbekend)
  • Windows 7 Professional 64-bit NL OEM - €125 op Azerty
  • ATI Radeon HD 5970 PCI-e 2GB GDDR5 - €505 op Azerty - Volgens Azerty: aanbevolen 500Watt; volgens Alternate 300Watt bij max. gebruik.
  • Cooler Master HAF932-KKN1-GP - €110 op Alternate

Waar ik nu nog hulp en advies voor nodig heb zijn:

• Voeding: ik denk dat 700Watt het minimum zou moeten zijn, wat denk jij?
  • Moederbord: rekening houdend met de aansluitingen, de processor en het geheugen.
  • Geheugen: rekening houdend met de processor.

:eten:

Geplaatst:
Een betere kast kan zorgen voor betere koeling.

Graag meer uitleg hierover, daar heb ik wel oren naar.

Een betere kast heeft vaak meer fans, en zijn de fans zo gepositioneerd dat de airflow (de lucht doorstroming) beter naar de componenten kan. Vaak zijn deze ook stiller.

Er is (zover ik kan zien) niks mis met de samenstelling, al zou alles goedkoper kunnen. Maarja, het is aan jou de keus om het voor 2000+ te doen, als het voor de helft ook kan, met (op dit moment, en de komende jaren denk ik ook niet) dezelfde prestaties.

Doe een suggestie, laat mij dat winkelmandje maar eens zien! :{

Voor de helft kan je het wel doen, met dezelfde prestaties in games als nu. Alleen heb je dan geen i7 meer, en ook niet (overbodig) veel geheugen ("maar" 4 GB).

Geplaatst:

Inmiddels heeft Fedmas mij via MSN in contact gebracht met een "overclocker-in-hart-en-nieren", die heeft intussen het één en ander samengesteld. Daar is =2&product[225871]=1&product[253318]=1&product[225348]=1&product[71059]=1&product[81174]=2&product[195976]=1&product[237268]=2&product[72617]=1&product[192553]=1&product[204560]=1&product[97107]=1&product[235925]=1"]>>dit<< uit gekomen. Die bestelling is zojuist verzonden, dus ik hoop binnenkort te kunnen gaan knutselen. :dans:

Geplaatst:

Je weet dat je een Engelse Windows hebt besteld hé?

Kun je daar geen taalpakket voor downloaden zoals bij Vista? D:

Geplaatst:

Dat mag Joost weten ... bedankt voor het melden. In principe is de Engelse versie geen probleem, maar ik zal ze morgen wel even bellen om te kijken of ik daar de Nederlandse versie van kan maken. ^_^

Geplaatst:

Kun je daar geen taalpakket voor downloaden zoals bij Vista? D:

Zover ik weet kan dat alleen bij de Ultimate versie.

Geplaatst:

Inmiddels heeft Fedmas mij via MSN in contact gebracht met een "overclocker-in-hart-en-nieren", die heeft intussen het één en ander samengesteld. Daar is >>dit<< uit gekomen. Die bestelling is zojuist verzonden, dus ik hoop binnenkort te kunnen gaan knutselen. :dans:

:7 Mooi systeem hoor :klap: maar die videokaart past er volgens mij niet in hoor :N

Je videokaart is 32 cm lang, en je kan maar 29 cm lange kaarten in die case stoppen :7

Mvg, BV_1993

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...