Jump to content
Geplaatst:
comment_1583663

Hoi,

ik heb een paar vraagjes.

Als iemand me server binnenkomt wil ik dat hij eerst moet inloggen/registreren voordat hij pas spawnt.

En hoe maak ik als hij binnen komt dat iedereen in zij chatbox krijgt: Welcome by Stunt World. denaamvandespeler!

Weet jij het?

Bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1583674

Hoi,

ik heb een paar vraagjes.

Als iemand me server binnenkomt wil ik dat hij eerst moet inloggen/registreren voordat hij pas spawnt.

En hoe maak ik als hij binnen komt dat iedereen in zij chatbox krijgt: Welcome by Stunt World. denaamvandespeler!

Weet jij het?

Bedankt!

Ik snap niet precies waar je problemen mee hebt, de naamherkenning of de login-dialogs.

Als je de naam van de speler wilt achterhalen gebruik dit:

new pname[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, pname, sizeof (pname));
SendClientMessage(playerid, COLOR_IDK,"Welcome %s!",pname);

Dit kun je ook in dialogs gebruiken als je daarmee werkt, in strings, en zoals hier in SendClientMessages.

Suc6!

sean5874

Bewerkt: door sean5874

Geplaatst:
comment_1583716

@ Sean: Boem compiler dood :puh:

Je bent de string format vergeten, aangezien Pawn dit normaal niet kan hanteren.

new pname[MAX_PLAYER_NAME], str[64]; //Als je een array size error krijgt, gewoon even 64 naar 128 opvoeren.
GetPlayerName(playerid, pname, sizeof(pname));
format(str, sizeof(str), "Welcome %s!", pname);
SendClientMessage(playerid, COLOR_IDK, str);

Deze code in OnPlayerConnect zetten en als je dan connect met je server krijg je het bericht: Welcome Rockline! (of hoe jouw ingame naam ook is)

Als je aan iedereen wilt laten zien dat er iemand gejoined is, even wat beter op de wiki kijken. Staat STOND [it's gone?] namelijk al een tutorial verwijzing op de hoofdpagina. Klikkerdeklik!

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1583739

@ Sean: Boem compiler dood :puh:

Je bent de string format vergeten, aangezien Pawn dit normaal niet kan hanteren.

new pname[MAX_PLAYER_NAME], str[64]; //Als je een array size error krijgt, gewoon even 64 naar 128 opvoeren.
GetPlayerName(playerid, pname, sizeof(pname));
format(str, sizeof(str), "Welcome %s!", pname);
SendClientMessage(playerid, COLOR_IDK, str);

Deze code in OnPlayerConnect zetten en als je dan connect met je server krijg je het bericht: Welcome Rockline! (of hoe jouw ingame naam ook is)

Als je aan iedereen wilt laten zien dat er iemand gejoined is, even wat beter op de wiki kijken. Staat STOND [it's gone?] namelijk al een tutorial verwijzing op de hoofdpagina. Klikkerdeklik!

en hoe maak ik dan een systeem zodat hij eerst moet /register of /login moet doen voor spawn?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.