Tekst van wikipedia:LightScribe is een optische schrijftechniek die gebruik maakt van speciaal gecoate, cd's en dvd's om lasergeëtste labels te maken...
Het oppervlak van LightScribe schijf is bedekt met een reactief laagje dat van kleur verandert wanneer het licht absorbeert van een 780nm infrarood laser. Deze labels blijven jaren goed als je ze in gewoon daglicht zou leggen, maar meestal worden optische media in het donker bewaard zodat de labels zeker meer dan een paar jaar stand houden. LightScribe-oppervlakten zijn in veel kleuren te krijgen.
In mijn pc zit deze technologie ingebouwd. Ik vraag me af, wat ik er nou eigenlijk aan heb? Is het nou om een schijfje een leuke decoratieve afbeelding op te zetten, of langer te bewaren ofzo? Is dit nou zo speciaal? Zou ik het eens proberen met die laserstraal op een gewone cd te doen? (ik pruts en test graag dingen )
Tekst van wikipedia:LightScribe is een optische schrijftechniek die gebruik maakt van speciaal gecoate, cd's en dvd's om lasergeëtste labels te maken...
Het oppervlak van LightScribe schijf is bedekt met een reactief laagje dat van kleur verandert wanneer het licht absorbeert van een 780nm infrarood laser. Deze labels blijven jaren goed als je ze in gewoon daglicht zou leggen, maar meestal worden optische media in het donker bewaard zodat de labels zeker meer dan een paar jaar stand houden. LightScribe-oppervlakten zijn in veel kleuren te krijgen.
In mijn pc zit deze technologie ingebouwd. Ik vraag me af, wat ik er nou eigenlijk aan heb? Is het nou om een schijfje een leuke decoratieve afbeelding op te zetten, of langer te bewaren ofzo? Is dit nou zo speciaal? Zou ik het eens proberen met die laserstraal op een gewone cd te doen? (ik pruts en test graag dingen
)
Geef je mening aub.
JVJ