Jump to content
Geplaatst:
comment_1586094

Hallo, ik heb even een probleempje, nogal irritant eigenlijk:

Uitleg:

-Dus ik spawn en Freight, Streak of Tram en ik spawn mezelf erin.

-Ik stap uit en de camera blijft op de trein hangen ipv dat hij terug achter mij komt te staan.

-Ik denk dat dit komt door PutPlayerInVehicle.

-Maar, als ik gewoon in de trein stap en er weer uitstap, heb ik dit niet voor.

Dit is mijn code, als voorbeeld heb ik de Freight genomen:

if(dialogid == 109 && response == 1)
{
   if(listitem == 0)
   {
       new Float:x, Float:y, Float:z,Float:a, world, interior;
       GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
GetXYInFrontOfPlayer(playerid, x, y, 5.0);
GetPlayerFacingAngle(playerid, a);
world = GetPlayerVirtualWorld(playerid);
interior = GetPlayerInterior(playerid);
       Geefveh = AddStaticVehicleEx(537, x, y, z + 2.0, a + 90.0, -1, -1, 5000);
SetVehicleVirtualWorld(Geefveh, world);
LinkVehicleToInterior(Geefveh, interior);
PutPlayerInVehicle(playerid, Geefveh, 0);
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "Vehicle spawned!");
   }
   return 1;
}

De camera blijft gewoon hangen na het uitstappen. Ik denk dat dit komt omdat de trein een speciale camerastand gebruikt.

Wat heb ik al geprobeerd om de camera achter de speler te krijgen? Alles eigenlijk:

1.
Ook verschillende versies van dit met GetVehicleVelocity <= 10

if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
{
   if (newkeys & KEY_SECONDARY_ATTACK)
   {
       new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
if(vehicleid == 537 || vehicleid == 538 || vehicleid == 449)
{
    SetCameraBehindPlayer(playerid);
}
   }
}

2.
public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
   if(vehicleid == 537 || vehicleid == 538 || vehicleid == 449)
   {
SetCameraBehindPlayer(playerid);
   }
   return 1;
}

Dus als ik de trein spawn en mezelf in de trein zet (put) en daarna uitstap blijft de camera hangen op de trein. (probleem)

Als ik de trein spawn en ernaartoe loop en er dan inkruip en daarna uitstap blijft de camera niet hangen. (het normale in en uitstappen dus)

Conclusie: Samp-bug?

Bewerkt: door Freaksken

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1586239

Op het moment dat de speler wilt uitstappen zit hij nog (voor een aantal seconden) in de auto, je kunt het misschien eens proberen met OnPlayerStateChange.

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1586317

Misschien eens gewoon zo proberen? :)

Ja dat lukt, net zoals dit.

if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
{    
   if (newkeys & KEY_SECONDARY_ATTACK)    
   {                 
       SetCameraBehindPlayer(playerid);           
   }
}

Dus het ligt aan het checken of de speler wel in de trein zit.

En ik had deze code eerst ook in gedachten, maar dat is dat op alle voertuigen en dat vind ik nogal irritant.

Op het moment dat de speler wilt uitstappen zit hij nog (voor een aantal seconden) in de auto, je kunt het misschien eens proberen met OnPlayerStateChange.

Zal ik eens proberen.

EDIT:

Ik heb dit geprobeerd, zelfde effect.

public OnPlayerStateChange(playerid,newstate,oldstate)
{
   if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
   {
       new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
       if(vehicleid == 537 || vehicleid == 538 || vehicleid == 449)
       {
           if(oldstate == PLAYER_STATE_DRIVER && newstate == PLAYER_STATE_ONFOOT)
           {
               SetCameraBehindPlayer(playerid);
           }
       }
   }
   return 1;
}

Misschien met een timer werken?

Bewerkt: door Freaksken

Geplaatst:
comment_1586467

Oh, ik weet al waar het probleem zit. :)

Je checkt het vehicle id, niet het model.

new m = GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid));
if(m == 537 || m == 538 || m == 449)
{
   SetCameraBehindPlayer(playerid);
}

Geplaatst:
comment_1586526

Dat had ik al eerder gedaan Big Boss zelfs de VehicleModel en de VehicleModelForPlayer functie die ik eens gemaakt had had ik erin gezet, als je een eerste keer uitstapt blijft de camera hangen, stap je weer in en uit word hij goed gezet dus enkel als je zelf instapt en niet erin word gezet, daar zit dus het probleem in het script van je filterscript die ik even heb ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1586611

Als iemand het wil lezen. http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=151939.msg906360#msg906360

Zeg het als ik nog iets belangrijks vergeten ben.

EDIT: godver, nu heb ik op de verkeerde knop geduwt, srry voor de bump

EDIT2: Yes, het is gelukt!

De vraag was namelijk al eens gesteld en er stond dit in:

new bool:traincamera[MAX_PLAYERS] = false;

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
if(GetVehicleModel(vehicleid) == 537 || GetVehicleModel(vehicleid) == 538 || GetVehicleModel(vehicleid) == 449)
{
	traincamera[playerid] = true;
}
return 1;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 449)
{
	traincamera[playerid] = true;
}
if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 537)
{
	traincamera[playerid] = true;
}
if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 538)
{
	traincamera[playerid] = true;
}
if(traincamera[playerid] == true && newstate == PLAYER_STATE_ONFOOT)
{
	SetCameraBehindPlayer(playerid);
	traincamera[playerid] = false;
}
return 1;
}

Ik zou niet weten waarom dit nu wel werkt en de dingen die wij probeerden niet, maar ja kom, het is gelukt hé. :puh:

Bewerkt: door Freaksken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.