Ik ben van plan om mijn computer te Backuppen, en dan leegvegen en dan een schone Win 7 instalatie te doen. Alleen heb ik nog een paar problemen/onduidelijkheden.
1. Backuppen: Hier heb ik het probleem dat mijn Ext. hardes schijf 2 partities heeft van 50 gig, nu is het er irritand want bij mijn Int. harde schijf is er 64 gig gebruikt, kan ik van mijn ext. harde schijf met 2 partities 1 partitie maken?
2. HEEL, HEEL oude games: Mijn jongere zusje ( heeft erg veel spellen uit het jaar nul. En ik heb een Win 7 laptop (64 bit) en drie crasht elke keer als er zon oud spel opstart, dit wil mijn zusje natuurlijk niet (die deze PC ook gebruikt) hoe kan ik dit oplossen of voorkomen.
3. Snelheid: Ik heb gehoord dat Win 7 ietsjes langzamer is dan XP, alleen hoe langzamer is dat, een milliseconde langer wachten als je een program opstart, of ga je het echt wel merken, die langzaamheid?
4. Kan mijn PC nou echt win 7 aan?
5. Hoe kan ik zorgen dat als mijn PC crasht of ik wil weer terug naar XP dat ik er weer Win XP op kan instaleren (no disk)
6. Kan je met een Win 7 disk zowel 64 als 32 bit instaleren?
En flits zegt dat ik te weinig geheugen heb, 20 mb
Is 64 bit langzamer?
Hier nog even de systemspecs + flits info
Adviesniveau: Windows 7 - x86
[table=header]Onderdeel |Huidig |Eis |Voldoet
Processor|Intel Pentium 4 Processor|Intel Pentium III Processor|JA
Kloksnelheid (MHz)|2926|1000|JA
Geheugen (MB)|2047|1024|JA
Totale hardeschijfruimte (GB)|127,99| |JA
Vrije hardeschijfruimte (GB)|59,21|16|JA
Vrije hardeschijfruimte op systeemschijf C: (GB)|59,21| |JA
Videokaart|NVIDIA GeForce 6200 LE|NVIDIA GeForce FX Go 5100|JA
Ik ben van plan om mijn computer te Backuppen, en dan leegvegen en dan een schone Win 7 instalatie te doen. Alleen heb ik nog een paar problemen/onduidelijkheden.
1. Backuppen: Hier heb ik het probleem dat mijn Ext. hardes schijf 2 partities heeft van 50 gig, nu is het er irritand want bij mijn Int. harde schijf is er 64 gig gebruikt, kan ik van mijn ext. harde schijf met 2 partities 1 partitie maken?
2. HEEL, HEEL oude games: Mijn jongere zusje (
heeft erg veel spellen uit het jaar nul. En ik heb een Win 7 laptop (64 bit) en drie crasht elke keer als er zon oud spel opstart, dit wil mijn zusje natuurlijk niet (die deze PC ook gebruikt) hoe kan ik dit oplossen of voorkomen.
3. Snelheid: Ik heb gehoord dat Win 7 ietsjes langzamer is dan XP, alleen hoe langzamer is dat, een milliseconde langer wachten als je een program opstart, of ga je het echt wel merken, die langzaamheid?
4. Kan mijn PC nou echt win 7 aan?
5. Hoe kan ik zorgen dat als mijn PC crasht of ik wil weer terug naar XP dat ik er weer Win XP op kan instaleren (no disk)
6. Kan je met een Win 7 disk zowel 64 als 32 bit instaleren?
En flits zegt dat ik te weinig geheugen heb, 20 mb
Is 64 bit langzamer?
Hier nog even de systemspecs + flits info
Adviesniveau: Windows 7 - x86
[table=header]Onderdeel |Huidig |Eis |Voldoet
Advies:
- Deze computer is nog goed genoeg. Er is in principe geen upgrade nodig.
Groeten, Gta-Kneusje
BTW: Ik vind zelf dat ik wel veel topics aanmaak, als jullie je daar aan storen moeten jullie het wel zeggen
Bewerkt: door Gta-kneusje