Geplaatst: 14 februari 201015 jaren comment_1589122 Hallo allemaal. ik heb een vraag en misschien kan iemand mij daarbij helpen. Wat heb ik gedaan? Ik heb stukken van Liberty City gekopieerd naar een stuk boven de zee naast San Fierro(SFn om precies te zijn)door middel van MapEditor (ik heb geen plannen om dit uit te geven of iets dergelijks gewoon voor persoonlijk gebruik) Wat is het probleem? zoals de foto's al laten zien zijn de objecten niet solid dus je kan er bijvoorbeeld niet op lopen ik zou er graag wel op willen lopen weet iemand misschien hoe dit moet?(het liefst bij Marco's Bistro natuurlijk) ik zat te denken aan dat de objecten ook in de SFn.ide moeten staan ipv alleen in de SFn.ipl maar ik zou niet weten hoe je dat precies moet doen? een andere oplossing dat het kon zijn was dat de col van de objecten moet worden veranderd maar dat leek mij niet helemaal logisch aangezien je in de missie er wel gewoon op kan lopen. kan iemand mij hierbij helpen? alvast bedankt! edit: ik wist niet helemaal waar ik deze moest plaatsen dus mijn excuses als deze fout staat Bewerkt: 14 februari 201015 jaren door yonieter2
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren comment_1589139 De enige oplossing is elke DFF importeren en er een col van maken... In de missie kan je er ook niet op lopen, maar dit zie je niet omdat elke actor een animatie heeft en dus de col niet gebruikt.
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren Auteur comment_1589148 De enige oplossing is elke DFF importeren en er een col van maken... In de missie kan je er ook niet op lopen, maar dit zie je niet omdat elke actor een animatie heeft en dus de col niet gebruikt. okee ik dacht dat je er wel op kan lopen omdat je natuurlijk ook al die gasten moet neerschieten en je erdoorheen loopt. Maargoed daar gaat het nu ff niet om ik moet dus de dff exporteren uit GTA3.img en dan importen in gmax en er een col van maken. en vervolgens weer exporteren als dff met de nieuwe col en replacen in gta3.img? dat col maken is een beetje een knelpunt dat snap ik niet helemaal. Even kijken of er een tutorial voor te vinden is. bedankt voor je reactie in ieder geval.
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren comment_1589171 Je hoeft alleen de col te maken. Er zijn een aantal tuts in de Master Tutorial List.
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren Auteur comment_1589415 Je hoeft alleen de col te maken. Er zijn een aantal tuts in de Master Tutorial List. Ik weet hoe ik een col moet maken maar het lijkt niet te lukken elke keer als ik de scripts opstart om de col te laten maken dan zie ik linksonderin wel allerlei getallen voorbij schieten maar de col bestand lijkt niet te worden gemaakt edit: overigens kan ik met KAMscript in GMAX wel dff importeren en die dan editen maar ook niet exporteren Bewerkt: 14 februari 201015 jaren door yonieter2
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren Auteur comment_1589598 Je hoeft alleen de col te maken. Er zijn een aantal tuts in de Master Tutorial List. Ik weet hoe ik een col moet maken maar het lijkt niet te lukken elke keer als ik de scripts opstart om de col te laten maken dan zie ik linksonderin wel allerlei getallen voorbij schieten maar de col bestand lijkt niet te worden gemaakt edit: overigens kan ik met KAMscript in GMAX wel dff importeren en die dan editen maar ook niet exporteren edit2: ik geef het op ik kan alles importeren maar geen drol exporteren met KAMscript. ik snap er niks van wat natuurlijk vrij vervelend is omdat ik dff wel kan editen maar gewoon niet exporten. Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen ik zat te denken aan misschien kan ik 3ds max weer bemachtigen aangezien me trial precies vandaag is afgelopen.... maar de scripts bestaan ook voor GMAX dus lijk het mij dat het gewoon kan werken. Bewerkt: 14 februari 201015 jaren door yonieter2
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren comment_1589646 Je hoeft alleen de col te maken. Er zijn een aantal tuts in de Master Tutorial List. Ik weet hoe ik een col moet maken maar het lijkt niet te lukken elke keer als ik de scripts opstart om de col te laten maken dan zie ik linksonderin wel allerlei getallen voorbij schieten maar de col bestand lijkt niet te worden gemaakt edit: overigens kan ik met KAMscript in GMAX wel dff importeren en die dan editen maar ook niet exporteren edit2: ik geef het op ik kan alles importeren maar geen drol exporteren met KAMscript. ik snap er niks van wat natuurlijk vrij vervelend is omdat ik dff wel kan editen maar gewoon niet exporten. Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen ik zat te denken aan misschien kan ik 3ds max weer bemachtigen aangezien me trial precies vandaag is afgelopen.... maar de scripts bestaan ook voor GMAX dus lijk het mij dat het gewoon kan werken. Ik heb misschien een oplossing. In de scripts folder van Kams Scripts in de Gmax folder is een map genaamd 'GTA_Tools'. Hierin staat een bestand genaamd 'GTAmax.exe', probeer dit bestand te openen en vervolgens open je Gmax. Probeer nu de col te exporteren.
Geplaatst: 14 februari 201015 jaren Auteur comment_1589735 Je hoeft alleen de col te maken. Er zijn een aantal tuts in de Master Tutorial List. Ik weet hoe ik een col moet maken maar het lijkt niet te lukken elke keer als ik de scripts opstart om de col te laten maken dan zie ik linksonderin wel allerlei getallen voorbij schieten maar de col bestand lijkt niet te worden gemaakt edit: overigens kan ik met KAMscript in GMAX wel dff importeren en die dan editen maar ook niet exporteren edit2: ik geef het op ik kan alles importeren maar geen drol exporteren met KAMscript. ik snap er niks van wat natuurlijk vrij vervelend is omdat ik dff wel kan editen maar gewoon niet exporten. Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen ik zat te denken aan misschien kan ik 3ds max weer bemachtigen aangezien me trial precies vandaag is afgelopen.... maar de scripts bestaan ook voor GMAX dus lijk het mij dat het gewoon kan werken. Ik heb misschien een oplossing. In de scripts folder van Kams Scripts in de Gmax folder is een map genaamd 'GTA_Tools'. Hierin staat een bestand genaamd 'GTAmax.exe', probeer dit bestand te openen en vervolgens open je Gmax. Probeer nu de col te exporteren. Ja klopt dit is de oplossing dit had ik al ergens anders gevonden. Maar toch hartstikke bedankt! ik kan nu eindelijk verder. Toch raar dat ik het hier nergens heb zien staan(voor jouw reactie natuurlijk) of misschien had iedereen het al in de readme gevonden die ik niet heb gelezen:P
Hallo allemaal.
ik heb een vraag en misschien kan iemand mij daarbij helpen.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb stukken van Liberty City gekopieerd naar een stuk boven de zee naast San Fierro(SFn om precies te zijn)door middel van MapEditor
(ik heb geen plannen om dit uit te geven of iets dergelijks gewoon voor persoonlijk gebruik)
Wat is het probleem?
zoals de foto's al laten zien zijn de objecten niet solid dus je kan er bijvoorbeeld niet op lopen
ik zou er graag wel op willen lopen weet iemand misschien hoe dit moet?(het liefst bij Marco's Bistro natuurlijk)
ik zat te denken aan dat de objecten ook in de SFn.ide moeten staan ipv alleen in de SFn.ipl
maar ik zou niet weten hoe je dat precies moet doen?
een andere oplossing dat het kon zijn was dat de col van de objecten moet worden veranderd
maar dat leek mij niet helemaal logisch aangezien je in de missie er wel gewoon op kan lopen.
kan iemand mij hierbij helpen?
alvast bedankt!
edit: ik wist niet helemaal waar ik deze moest plaatsen dus mijn excuses als deze fout staat
Bewerkt: door yonieter2