Jump to content

Vincent met vleugeldeuren


Recommended Posts

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Luzhin2.4

    38

  • Mythbuster

    14

  • guarnere

    13

  • Twister24

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

De auto is af:D

Alles wat ik nu nog moet doen is de textures aanpassen, en dat word moeilijk.

post-112578-1267646844,75.jpg

ik heb nog geen 1 bijgeleverde handling line gehad die ik niet aangepast heb, challenge me!

Dat moet ik ook vaak, het gaat om wat jijzelf fijn vindt rijden:P En moest je mijn handling line aanpassen?

Bewerkt: door Luzhin2.4
Geplaatst:

hmm, nog geen lange tijd in kunnen rijden. ben meer ff aan het klooien geweest met native trainer enzo. ik zal er misschien vanavond nog ff naar kijken en hier posten!

Geplaatst: (bewerkt)

niceeeee. weet niet of het kan, maar kan je het zo maken dat je de velgen ook een kleur kan geven? met native trainer car color optie dus. :)

Bewerkt: door guarnere
Geplaatst: (bewerkt)

Is wel mogelijk ;) Ik geloof trouwens dat je vooraan boven de koplamp een stukje bent vergeten.. Het loopt daar niet als een mooie lijn door maar met een klein knikje, alsof je 2 polygons bent vergeten. Vind je deuren trouwens erg goed gelukt :), ziet er erg realistisch uit.

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Thx, ingame was me dat niet opgevallen. ik zal er eens naar kijken als ik thuis ben. Kan ik de ramen niet gewoon een zwarte kleur geven en dan de opacity flink laag zetten? of kan het op een andere manier?

Geplaatst:

Ik heb serieus geen flauw idee om dat netjes te doen. Kijk in San Andreas voegde je gewoon een nieuwe texture toe aan je TXD, maar in GTA IV kan dat niet zo maar. Er is misschien wel een optie: De ramen anders mappen, namelijk op een gedeelte van de ramen texture die donkerder is(Ik zie net dat dat bestaat :puh:). Je moet dat doen met UV edit.. Je selecteerd de ramen die je wil blinderen zoals je dat met de Paint1 [CLR:1] deed, maar nu met een material waarvan de naam begint met 'Vehicle_generic_glasswindows2 vehglass' of iets in die trant. (Je weet wel, met select by material). Zoek in ieder geval naar een texture met een voorruit en achterruit vorm enzo, je kan gewoon zoeken in de materials editor. Je hoeft geen nieuwe material te maken!!!! Selecteer ALLEEN het material met (vehglass) erachter.. Om de een of andere reden hebben GTA IV auto's dubbel glas, maar alleen degene met vehglass is zichtbaar van buiten in Zmodeler, dus ik denk dat als je die andere veranderd dat hij ingame ook niet zichtbaar is...

Ik adviseer je trouwens met nadruk om alleen de achterruit en de zij-achterruiten te doen, anders is het onrealistisch en niet mooi denk ik... :puh:

Als je je polygons geselecteerd hebt, zet je selected mode aan, en gaat dan naar vertex level. Als je het goed gedaan hebt, zal het deel dat geselecteerd is niet veranderen(dat zou namelijk betekenen dat de polygons ergens aan vast zitten terwijl dat niet hoort :puh:)...

Je gaat nu naar surface>Mapping>Edit UV, en klikt op je model. Selected mode moet nog steeds aan staan!!!!

Nu krijg je een schermpje. Zet 'Disable old mapping' uit en klik op OK

Zet nu een van je viewports(niet 3d!) op UV Mapper(gewoon op de naam van viewport klikken(dus b.v. op 'Top') en dan naar UV Mapper zetten). Klik onderin op 'Material...' en selecteer 'Vehicle_generic_glasswindows2 vehglass'

Nu zou je links in het midden een halve achterruit moeten zien, en de zijruiten, al dan niet in een herkenbare vorm.. Ga nu naar objects level.

De zijruiten moet je scalen met modify>scale en rechts in dat kleine donkere blokje zetten. De achterruit moet je mirroren over de X-as met modify>mirror, en dan op de donkere versie zetten van waar hij stond met modify>move(Dus dat donkere stuk met die lijntjes).. (als je dat paarse doorzichtige kruisje linksbovenin je texture naar het stuk zet waar de lichte naar donkere achterruit over gaat, dan mirrored hij hem gelijk naar de goede plek.. Dat ding is ook een pivot en geeft vanuit welk punt het object gespiegeld wordt...)...

Geplaatst: (bewerkt)

Het is op de achterruit na gelukt, het spiegelen lukt me niet. Terwijl ik toch gewoon modify> mirror doe.

Ik heb er trouwens voor gekozen om de voorruit wel te blinderen. In Nederland mag dat niet lol.

Ik vind het juist mooi staan als alle ruiten geblindeerd zijn:

image_21274.jpg

Kan het trouwens zo zijn dat de kwaliteit van de textures minder geworden is? Van het interieur bijvoorbeeld, zmodeler zegt steeds dat hij textures comprimeerd, en ingame zie ik kleine groene strepen over mn interieur.

Bewerkt: door Luzhin2.4
Geplaatst: (bewerkt)

Dat zou best kunnen ja :7 Geen idee hoe dat komt :O Misschien moet je 'm niet steeds opnieuw importeren maar gewoon saven, dan exporteren, en als je verder wil werken je z3d openen ipv de wft importeren. Je moet misschien even op dat blokje naast mirror klikken, dan staat er zoiets van mirror geometry, mirror tripod(ofzo) nog iets en dan based to pivot. De eerste en laatste moeten aangevinkt zijn.

Overigens vind ik de voorruit en voorzijruiten nu dus echt niet mooi :7 Spijt me verschrikkelijk :puh: Vind het gewoon onrealistisch en niet mooi :7, maar da's mijn smaak :) doe wat je wil. Heb je de ruiten trouwens wel op het donkere blokje rechts gezet, en niet op het zwarte? Je ramen zijn zo.. zwart nu.. had ze lichter verwacht :O

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst: (bewerkt)

Ze lijken heel donker, maar dat komt omdat het interieur ook donker is. En ik werk gewoon met een .z3d file niet steeds importeren. Ik heb er voor gekozen om de achter ruit ook in het grijze blok je te zetten. Ik vind die achterruit verwarming op andere autos ook niet echt mooi. Als je bij voor beeld nar de pmp600 kijk dan zie een donkere ruit maar fel oranje lijnen er over heen.

Hij is nu 'af' verklaard door mij:

image_21306.jpg

image_21303.jpg

image_21304.jpg

image_21305.jpg

Bewerkt: door Luzhin2.4
Geplaatst:

Hey man, ik heb ineens een meesterlijk idee denk ik.. Je zou de deuren moeten 'shaven', dus de deurgrepen eraf halen en dan die dingen helemaal mooi glad maken. Zou best vet zijn denk ik...

Overigens is die oranje met crème kleur links in het eerste plaatje echt super mooi :puh:

Misschien een taxi yellow(of die andere gele) glans toevoegen op die oranje met zwarte?

Klein ideetje, persoonlijke smaak.. Ik zou de wielen ietsjepietsje kleiner maken of kijken voor andere velgen. Vind ze toch een beetje te robuust/off-roadachtig voor zo'n getunede bak.. Die van de Coquette zouden misschien best mooi zijn....

Geplaatst: (bewerkt)

Hey man, ik heb ineens een meesterlijk idee denk ik.. Je zou de deuren moeten 'shaven', dus de deurgrepen eraf halen en dan die dingen helemaal mooi glad maken. Zou best vet zijn denk ik...

In het echt is het wel vet, als je je deurgrepen er af haalt. Maar ingame komt het een beetje nep over, ben ik bang. Maar ik zal het zeker proberen als ik volgende auto ga tunen.

Klein ideetje, persoonlijke smaak.. Ik zou de wielen ietsjepietsje kleiner maken of kijken voor andere velgen. Vind ze toch een beetje te robuust/off-roadachtig voor zo'n getunede bak.. Die van de Coquette zouden misschien best mooi zijn....

Tja, smaken verschillen. Ik zocht mooie vijf-spaaks velgen. Die van de coquette zijn wel mooi omdat ze ver naar binnen liggen. Alleen vind ik die 'dubbele' spaken niet mooi.

Bewerkt: door Luzhin2.4

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...