Jump to content
Geplaatst:
comment_1599278

Er is op het moment van schrijven nog maar weinig bekend, maar het lijkt er op alsof het PlayStation Network flink plat ligt! Sterker nog, er is iets gebeurd waardoor PS3 consoles niet meer doen wat je van ze verwacht; games spelen. De feiten op een rijtje:

- Je kan niet meer connecten naar het PSN

- Games booten niet meer

- Downloadable games doen het niet meer

- Systeemtijd staat op 31 december 1999

- Het enige wat wel werkt zijn demo's

Het ziekelijke is dat dit niet een foute instelling is op je PS3, maar echt een hardware faillure! De foutcode is dan ook 8001050F die bekend staat als console sloper. Het vreemde is dat dit wereldwijd gebeurt met de PS3 Fat en dat niemand een update heeft geïnstalleerd van Sony. Toch raar dat dit allemaal kan gebeuren met je console als je geen toestemming geeft tot een update.

Wat er precies aan de hand is weet niemand nog. Sony heeft al gereageerd dat ze op de hoogte zijn van dit probleem en dat ze zoeken naar een oplossing. "We're aware that many of you are having problems connecting to PSN, and yes, we're looking into it. Stay tuned for updates." Wordt vervolgd.

Bron: PU

Dat is klote, Ik durf mijn apperaat nu niet aan te zetten dus ik laat hem voorlopig even uit. :puh:

• Reacties 89
  • Bezichtigingen 5.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1599600

't word steeds leuker, ik kan zonder enige problemen op PSN komen, zoals eerder vermeld is het een firmware fout.

BEHALVE de slim gebruikers, die hebben nergens last van :D

Blijkt die lelijke, snelle, kleine lillyputter toch nog ownage te bevatten ;)

Overigens heb ik vanmiddag heerlijk mw2 gespeeld en ben 3 levels verder :$

Geplaatst:
comment_1599636

dit is klote man

ik kan mwf2 maar half opstarten. Als ik dat heb gedaan, staat er dat de troffee informatie niet kan worden geladen, en dan sluit de game af :duh: En ik kan niet online spelen, en de tijd staat inderdaad op 1999 ofzo, en hij flipt hem echt ouwe. Net nu ik een week lang geen huiswerk heb :duh:

Dat dacht ik ook toen ik het las. En ik heb trouwens geen problemen op de ps3. Alleen PSN doet het niet, GTA kan ik wel spelen.

ik kan gta ook wel spelen, maar alleen weer offline, en dat is echt weer poep enzo

$%^&*#!@! ik kan echt niet quoten

Bewerkt: door TZG

Geplaatst:
comment_1599740

Van Tweakers.net:

Door Jurian Ubachs, maandag 1 maart 2010 20:03

Sony Computer Entertainment heeft gebruikers met een PlayStation 3-model anders dan de PlayStation 3 Slim opgeroepen hun console voorlopig niet te gebruiken. De fabrikant is op zoek naar de oplossing voor een maandag geconstateerd probleem.

1237285486.pngIn een update over de stand van zaken rond de problematiek die maandagochtend bekend werd, roept Sony Computer Entertainment gebruikers met een oude PS3-console hun apparaat niet te gebruiken.

De fabrikant waarschuwt dat bij gebruik van deze consoles diverse problemen de kop op kunnen steken. Zo kunnen gebruikers met een oud PS3-model geen verbinding maken met het PlayStation Network en kunnen diverse games niet meer opgestart worden. Ook is in veel gevallen de interne klok versprongen naar 1 januari 2000, of zelfs verder terug.

De problemen gaan bij alle gebruikers gepaard met dezelfde foutcode 8001050F, die getoond wordt als de gebruiker verbinding probeert te maken met het PlayStation Network of de interne klok van de PS3 via internet probeert te corrigeren.

Volgens Sony worden de problemen waarschijnlijk veroorzaakt door een bug in de functie van de interne klok van de console. De fabrikant hoopt binnen 24 uur een oplossing te vinden voor het probleem. Tot die tijd wordt gebruikers met een model ouder dan de PS3 Slim aangeraden de console niet te gebruiken.

Ondertussen wordt steeds duidelijker dat veel mensen last hebben van het probleem. Zo wordt het probleem uitgebreid besproken op GoT en laten veel Twitteraars hun onvrede blijken. Gamesite VG247 heeft een uitgebreid overzicht geplaatst van wat de site omschrijft als een 'horror day for Sony', met de gebeurtenissen vanaf de eerste berichten maandagochtend tot en met de verklaring van Sony Computer Entertainment.

BRON

Volgens Sony komt het ook door de klok in de PS3.

Geplaatst:
comment_1599833

Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony.

Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug?

Bewerkt: door Reinier93

Geplaatst:
comment_1599836

Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony.

Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug?

Gaat Sony niet moeilijk doen als je zelf dat ding openmaakt? En hoe zou dat dan met nog evt. garantie zitten?

Geplaatst:
comment_1599838

Gaat Sony niet moeilijk doen als je zelf dat ding openmaakt? En hoe zou dat dan met nog evt. garantie zitten?

Waarom zou je zoiets doen ipv gewoon tot morgenochtend wachten? :{

@Syncen: Geen idee, je kan beter op wat informatie vanuit Sony zelf wachten.

Geplaatst:
comment_1599846

Ik zeg niet dat ik het zou doen, ik vraag me gewoon af wat Sony daarvan zou vinden.. :puh:

En @hierboven, ik zou je PS3 lekker met rust laten tot Sony het gefixed heeft, en je hem weer 'veilig' aan kan zetten.

Nu loop je de kans op trophies en andere date kwijt te raken of te beschadigen naar het schijnt.

Geplaatst:
comment_1599850

Ik zeg niet dat ik het zou doen, ik vraag me gewoon af wat Sony daarvan zou vinden.. :puh:

En @hierboven, ik zou je PS3 lekker met rust laten tot Sony het gefixed heeft, en je hem weer 'veilig' aan kan zetten.

Nu loop je de kans op trophies en andere date kwijt te raken of te beschadigen naar het schijnt.

Ik had het tegen niemand in het bijzonder, vroeg het me gewoon af. :puh:

Geplaatst:
comment_1599857

Ik weet ook al waarom deze "fail" mijn ps3 niet heeft "gegrepen" ik heb mijne namelijk al sinds gister helemaal vant stroom af :puh:

Als je hem niet aanzet heeft hij ook nergens last van...

Of werkt die van jou op batterijen? :puh:

Geplaatst:
comment_1599860

De oplossing is je interne batterij eruit te halen en daarna terug te plaatsen zodat al je datum instellingen weer reset worden. Je garantie gaat wel weg.

Hopelijk is het morgen verholpen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.