Jump to content
Geplaatst:
comment_1599278

Er is op het moment van schrijven nog maar weinig bekend, maar het lijkt er op alsof het PlayStation Network flink plat ligt! Sterker nog, er is iets gebeurd waardoor PS3 consoles niet meer doen wat je van ze verwacht; games spelen. De feiten op een rijtje:

- Je kan niet meer connecten naar het PSN

- Games booten niet meer

- Downloadable games doen het niet meer

- Systeemtijd staat op 31 december 1999

- Het enige wat wel werkt zijn demo's

Het ziekelijke is dat dit niet een foute instelling is op je PS3, maar echt een hardware faillure! De foutcode is dan ook 8001050F die bekend staat als console sloper. Het vreemde is dat dit wereldwijd gebeurt met de PS3 Fat en dat niemand een update heeft geïnstalleerd van Sony. Toch raar dat dit allemaal kan gebeuren met je console als je geen toestemming geeft tot een update.

Wat er precies aan de hand is weet niemand nog. Sony heeft al gereageerd dat ze op de hoogte zijn van dit probleem en dat ze zoeken naar een oplossing. "We're aware that many of you are having problems connecting to PSN, and yes, we're looking into it. Stay tuned for updates." Wordt vervolgd.

Bron: PU

Dat is klote, Ik durf mijn apperaat nu niet aan te zetten dus ik laat hem voorlopig even uit. :puh:

• Reacties 89
  • Bezichtigingen 5.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1600243

Ik hem hem vanmorgen aangehad, en geprobeerd een game te starten.

Ik hoop dat ik iig al mn trophies nog heb straks, saves e.d zijn toevallig pas geleden nog overgezet naar een USB stickie. :7

Hoe zet je dat om naar een usb? srry als ik dom overkom zo :7

Heb me vanmiddag ook aangemeld op de PS site, maar die toonde mooi m'n Heavy Rain trophies niet.. :7

Heb je wel gesynct ? anders verschijnen trophies idd niet.

Geplaatst:
comment_1600244

D'r gaan daar in Japan of waar dan ook koppen rollen, dat kan niet anders. :7

Het slaat ook gewoon nergens op, een duur technisch hoogstaand apparaat, wat van het ene op het andere moment niet meer werkt.

@hierboven: Ik heb me aangemeld op die site, op de PS3 durfde ik niet te syncen, heb voor de 'crash' iig nog wel gesynct.

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_1600245

Ik weet nou niet meer wat erger is. Een console wat tevens een cd versnipperaar is, of een console waarmee je elk vier jaar helemaal niks mee mag doen.... hmmm...

Ik vraag me af of er ook iets speciaals gebeurt in 2012 i.v.m. de Mayan Kalender xD

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1600247

Ach moet wel zeggen dit is tot nu toe mijn enige negatieve ervaring met de ps3, Voor de rest heeft hij het altijd goed gedaan. het is niet leuk natuurlijk, Maar ik neem het maar voor lief.

Geplaatst:
comment_1600249

Zelfs mijn simpele 20 euro Casio weet hoe een kalender in elkaar zit.

Dit is ook voor mij mijn eerste probleem met de PS3. Maar het is niet een eenvoudig op te lossen probleem denk ik, als het echt iets hardware is.

Misschien dat George Hotz al een hack heeft gevonden hoe je hem wél kan gebruiken xD

Geplaatst:
comment_1600252

Ik wil wel van beide walletjes snoepen. Geef m'n oude fat maar terug, maar de HDD van de Slim zou ook wel mooi zijn :puh:

Heb nou alleen maar spellen en save games op m'n PS3. Misschien één filmpje, maar voor de rest niks. Geen demo's, geen DLC (in iedergeval niet uit de PSN Store), geen muziek, alleen spellen en die software dingen (dus Vidzone, dat Home geval, etc.). Kan je Home enzo trouwens ook verwijderen? 40 GB is vol xD

Is dit probleem trouwens ook bij de Chinezen enzo, aangezien die een totaal andere kalender hebben?

Geplaatst:
comment_1600286

Ik heb een fout ontdekt in wat Sony zei:

Sony heeft laten weten dat ze op de hoogte zijn van het probleem en naar voor een oplossing op zoek aan het wachten zijn.

Aangezien er dus (nog) geen echte firmware update was, denk ik dat we dit weer kunnen verwachten in vier jaar.

Geplaatst:
comment_1600289

Aangetroffen op tweakers.net

Datum-bug in oude PS3-consoles lost zichzelf op

Door Jurian Ubachs, dinsdag 2 maart 2010 08:50

De storing die er voor zorgde dat gebruikers met een oude PlayStation 3-console geen verbinding konden maken met het PlayStation Network, is voorbij. Het probleem lijkt simpelweg vanzelf verholpen te zijn door de overgang naar 2 maart.

PS3Hoewel Sony Computer Entertainment maandagavond nog aangaf op zoek te zijn naar een oplossing, lijkt het probleem zichzelf te hebben verholpen toen de datum in de nacht van maandag op dinsdag versprong van 1 naar 2 maart.

Volgens Sony, dat bevestigt dat de oude PS3's weer normaal zouden moeten werken, herkenden de oude consoles 2010 als schrikkeljaar, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Hoewel de fabrikant het niet zo letterlijk stelt, lijkt oorzaak van het probleem dat oude, door Sony gebruikte cpu's een bug bevatten die in 2010 soms onterecht op 29 februari rekent. Daardoor raakte de interne klok van de PS3, alsmede alle toepassingen die iets met die klok te maken hebben, zodanig in de war dat de console onbruikbaar werd.

Maandag maakten gebruikers melding van problemen met hun PlayStation 3. Al snel bleek dat alle systemen van de eerste generatie PS3-consoles last hadden van het probleem. Ook konden diverse games niet meer opgestart worden en werden, bij games die wel werkten, de Trophies niet geregistreerd. De getroffen consoles toonden bij het verbinden met het PSN foutcode 8001050F en gaven in de interne klok als datum 1 januari 2000 of ouder aan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.