Jump to content

Deelname aan Graphics activiteiten


-Matthijs-

Recommended Posts

Al een tijdje constateren we minder animo voor de SOTM en ook in de Arena is de bedrijvigheid wel eens groter geweest. Daar is op zich niks raars aan; leden komen en gaan en het is erg moeilijk om op een constante lijn de ledenstroom vast te houden. Voor elke vertrokken designer komt er immers niet per definitie een terug. Dat uit zich logischerwijs ook in de deelnemersaantallen, maar met de huidige stamleden in Graphics moet er met gemak een leuke SOTM of battle georganiseerd kunnen worden. Maar toch gebeurd dat niet of nauwelijks.

We zoeken naar de spreekwoordelijke kink in de kabel. We hopen zo een beter inzicht te krijgen in de leden die momenteel in Graphics rondlopen. Zijn jullie überhaupt wel te porren voor een contest/SOTM/battle? We willen graag in kaart brengen met wie we te maken, zodat we daar op in kunnen spelen.

Voel je vrij om aan te geven wat in jouw ogen niet schort, wat je over het algemeen graag verbeterd wil zien of wat je misschien tegenhoudt om deel te nemen aan een SOTM/contest/battle. Is de uitdaging weg? Ligt de lat te hoog of juist te laag? En voel je wellicht iets voor een systeem waarmee je kleine beloningen krijgt voor bepaalde acties in Graphics? Laat van je horen!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Wij vragen nogmaals aan alle leden van het Graphics forum of jullie dit topic aandachtig willen lezen (met name de eerste post).

Het verbaast ons eigenlijk niets dat er in dit topic nog geen reactie is geplaatst. Het gaat immers om het geen waar het juist om draait en dat is de afwezigheid in Graphics de afgelopen tijd.

Het Graphics fora is ontstaan op 03 mei 2005 en draait alweer zo'n 5 jaar mee op GTAForum.nl. Zoals mijn mede collega's en ik heb ervaren... met hoogte en dieptepunten. Als ik het mag zeggen zijn wij altijd uit onze dieptepunten geklommen en wisten wij elke keer wel wat te verzinnen om de leden het hele jaar te vermaken. Dit keer mag het duidelijk zijn dat de dalende lijn te ver door draaft naar beneden en hoogtepunten amper aanbod zijn gekomen de afgelopen tijd. Ik mis die tijd en ik ben volgens mij niet de enige. De hechtheid tussen de leden, de strijdlust naar elkaar toe, discussies en reacties onder en naar elkaar en de vele ontwerpen die werden gepost, lijken te zijn verdwenen in de mist.

Wij zijn eerlijk tegen onszelf en naar onze leden toe. Wij horen graag hoe jullie Graphics beleven of beleefd hebben. Hiermee kunnen wij misschien gezamenlijk tot een antwoord komen om Graphics opnieuw de kans te geven die het ook hoort te krijgen. Een hecht fora, actief en gezellig waarin iedereen zich thuis voelt en zijn ding kan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik ben het er mee eens dat het graphics forum langzaam wegsterft, en dat is inderdaad erg jammer.. Misschien zou je wat meer reclame kunnen maken met de statusupdates en een blog met een wekelijks graphics overzicht of zo, dat zou leden misschien inspireren om hier actief te worden. Verder weet ik ook niet waarom er geen mensen hierheen komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het inderdaad wel steeds rustiger worden, een jaar geleden was het erg gezellig in de graphics fora, en dat daalt nu veel te snel. Wat BoerBanaan zei, het graphics overzicht, is een heel goed idee. misschien kan er ook zoiets als een soort helpteam georganiseerd worden waar mensen met een vraag kunnen komen, en dat ze met bijvoorbeeld skype of teamviewer worden geholpen, dit hoeft niet per se per webcam te gaan maar kan ook met een headset.

Er moet sowiso iets gedaan worden, want er word nu bijna niks meer gedaan, geen battles tussen leden, weinig belangstelling voor SOTM en er komen ook steeds minder tutorials. Dit is echt heel jammer

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het inderdaad wel steeds rustiger worden, een jaar geleden was het erg gezellig in de graphics fora, en dat daalt nu veel te snel. Wat BoerBanaan zei, het graphics overzicht, is een heel goed idee. misschien kan er ook zoiets als een soort helpteam georganiseerd worden waar mensen met een vraag kunnen komen, en dat ze met bijvoorbeeld skype of teamviewer worden geholpen, dit hoeft niet per se per webcam te gaan maar kan ook met een headset.

Er moet sowiso iets gedaan worden, want er word nu bijna niks meer gedaan, geen battles tussen leden, weinig belangstelling voor SOTM en er komen ook steeds minder tutorials. Dit is echt heel jammer

Tja, een ander probleem is dat de meeste leden in niet veel dingen geïnteresseerd zijn en dat er nogal erg veel mensen zijn die gewoon iedereen zijn werk afbreken. Daarom moeten we ze overtuigen dat ze het toch moeten tonen en een beetje opbouwende kritiek naar nieuwelingen moet ook kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een blog met een overzicht ben ik wel voor in. Ik ben nu op vakantie en kan dus weinig doen op mijn IPod, maar over twee weken kan ik misschien iets oprichten met Matthijs en Levi. Als deze daar ook voor in zijn natuurlijk.

Dat het hier dood gaat is wel duidelijk, vroeger werd er veel meer gepost, contest gehouden (en vooral aan deelgenomen). Er moet dus inderdaad iets gebeuren.

Bewerkt: door Kloep
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf ben niet zo´n Photoshop man, maar als ik hulp nodig heb vraag ik het toch meestal hier. Het probleem lijkt me dat mensen graphics wel leuk vinden maar omdat ze geen vernieuwende dingen vinden hier stoppen ze ermee.

Het lijkt mij net zoals de andere mensen hier een goed idee om een blog te starten. Op deze blog kun je handige snelle tips posten, algemeen grafisch nieuws, tutorials, resources (fonts, stocks, renders, c4ds, brushes, psds, wallpapers etc). Ook kan het een goed idee zijn om buiten het forum zoals op Deviantart of Youtube een communitie te starten. Zo maak je bijv. op Youtube een account aan "GTAForumGraphics" waar je wekelijks een kwalitatieve video tutorial post. Of een soort cursus, waar mensen beginnen bij het echte begin en langzaam steeds worden geholpen om complexere graphics te maken. Als je deze videos dan weer link via de blog kun je een soort netwerk starten binnen GTAGames over graphics. Deze kun je dan weer linken via de blog. Waardoor je een soort netwerk binnen GTAGames krijgt over graphics.

Wat misschien ook een goed idee is maar wat wel wat aanpassing in de forum software vraagt is een "geld systeem". Zo kunnen leden hun eigen graphics shop opzetten waar ze signatures, avatars etc. verkopen voor "forum geld". Dit is wel moeilijk maar misschien is het een goed idee.

Natuurlijk kun je ook een andere weg in gaan:

Wat ik altijd jammer vind hier is dat alles om signatures draait. Nooit zie je buttons, wallpapers, GUI's, normale foto's. Misschien is het wel een veeeel beter idee om gewoon alle vormen van kunst hier te kunnen tonen: tekeningen, fotografie, computer art, schilderijen, verhalen, gedichten, 3d, muziek, film, animatie etc. Zo trekt dit sub-forum veel meer mensen aan. Ik weet niet of dit forum hier al voor bedoelt was maar ik kreeg meer een gevoel dat het alleen voor computer kunst was of zelfs alleen voor Photoshop kunst.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, het zijn slechts wat ideeën maar misschien is het nuttig.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik altijd jammer vind hier is dat alles om signatures draait. Nooit zie je buttons, wallpapers, GUI's, normale foto's. Misschien is het wel een veeeel beter idee om gewoon alle vormen van kunst hier te kunnen tonen: tekeningen, fotografie, computer art, schilderijen, verhalen, gedichten, 3d, muziek, film, animatie etc. Zo trekt dit sub-forum veel meer mensen aan. Ik weet niet of dit forum hier al voor bedoelt was maar ik kreeg meer een gevoel dat het alleen voor computer kunst was of zelfs alleen voor Photoshop kunst.

Het forum is voor alle soorten graphics, maar signatures worden vaak geshowt omdat ze niet al te moeilijk zijn, dingen als Wallpapers zijn gelijk een stuk moeilijker dan dingen als signatures of tekeningen
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik altijd jammer vind hier is dat alles om signatures draait. Nooit zie je buttons, wallpapers, GUI's, normale foto's. Misschien is het wel een veeeel beter idee om gewoon alle vormen van kunst hier te kunnen tonen: tekeningen, fotografie, computer art, schilderijen, verhalen, gedichten, 3d, muziek, film, animatie etc. Zo trekt dit sub-forum veel meer mensen aan. Ik weet niet of dit forum hier al voor bedoelt was maar ik kreeg meer een gevoel dat het alleen voor computer kunst was of zelfs alleen voor Photoshop kunst.

Het forum is voor alle soorten graphics, maar signatures worden vaak geshowt omdat ze niet al te moeilijk zijn, dingen als Wallpapers zijn gelijk een stuk moeilijker dan dingen als signatures of tekeningen

Het is ook het enige waarmee je echt je werk aan het forum kan tonen. Dat er geen tutorials zijn vind ik niet terecht, het interent zit vol met tutorials. Er zijn zoveel websites erover.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Wij stellen het zeer op prijs dat er in ieder geval wordt meegedacht om Graphics op het pad te krijgen waar het hoort te zijn. Wij zijn aan het kijken naar enkele mogelijkheden om deze fora wat meer in de picture te krijgen die het verdient. Prioriteit nummer 1 waar aan gewerkt moet worden zijn de deelnames aan activiteiten waar het nog steeds enorm aan schort.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Misschien kunnen we ook wat video-tutorials op youtube zetten zodat ook designers van buiten gtaforum hier naartoe komen. Want ik denk niet dat er nog mensen zijn op dit forum die nog iets met graphics doen maar niet actief zijn in het graphics forum. Dus misschien helpt dit, als die video's tenminste veel bekeken worden. Goed idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat het in de graphicsscène niet goed gaat, is wel duidelijk. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid, omdat de nieuwere leden in andere dingen geïnterresseerd zijn. Je moet ook bedenken dat de graphicsscène z'n 'afgang' te danken heeft aan het aantal oudere leden dat hier actief was en van het forum af is.

Kortom, het ligt aan de interresse.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...