Jump to content

Geweld tijdens uitgaan


Gijsso

Recommended Posts

Beste leden

Vannacht is er in mijn woonplaats iets vreselijks gebeurd. Lees maar zelf:

GROESBEEK - Een 22-jarige Groesbekenaar is zondagmorgen in het ziekenhuis overleden nadat hij in Groesbeek was neergestoken bij een ruzie even voor 4.00 uur bij bar-dancing De Hoeve. Het slachtoffer kreeg binnen ruzie met een 32-jarige plaatsgenoot.

Bij buitenkomst ontstond er een gevecht en werd de 22-jarige neergestoken. Personeel van De Hoeve hield de dader in bedwang en droeg hem over aan de politie. Omstanders bekommerden zich om het slachtoffer. Er arriveerden twee ambulances en de traumahelikopter. Het zwaargewonde slachtoffer werd per ambulance naar een ziekenhuis in Nijmegen vervoerd waar hij later overleed.

Bron: http://www.gelderlan...rt=asc#reakties

Dat gebeurde er vannacht, slechts 400 meter van mijn huis vandaan. Het slachtoffer is de neef van m'n beste vriend. Maar daar wil ik het niet over hebben. Ik wil het hebben over het geweld dat zich steeds meer plaats vindt tijdens het uitgaan. Wat vinden jullie ervan? Is dit nou een weerspiegeling van dat er flink wat mis is met onze maatschappij, of dat de mens steeds gewelddadiger wordt? Ik wil het wel eens een keer zien vanuit een ander standpunt.

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf in een dorp verderop ook wel eens zo'n steekpartij meegemaakt s'nachts. 2 van die dronken jongelui begonnen elkaar buiten uit te schelden wat eindigde in een vechtpartij en daarna steekpartij. Zelf vind ik dit echt niet meer kunnen, ik denk dat er toch echt wat meer beveiliging buiten zo'n club moet staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Vaak is het alcohol.

Dan vinden ze zichzelf grappiger dan de anders.

De 1 maakt een grapje, de ander kan het niet hebben maar doet verder niets.

De 1 doet weer iets wat de ander niet aanstaat.. hoppa. heb je het.

Me neef heeft ook een keer zoiets gehad, zat gewoon aan de bar en kreeg opeens zomaar uit het niets een klap in zijn gezicht.

Gelukkig hebben maten van hem en de bar eigenaar hem uit de bar gezet. Later heeft me neef hem weer terug gepakt door hetzelfde te doen..(wat ik ook niet voorbeeldig vind)

Alle 2 de keren alcohol op..

Link to comment
Delen op andere websites

Dat gebeurde er vannacht, slechts 400 meter van mijn huis vandaan. Het slachtoffer is de neef van m'n beste vriend. Maar daar wil ik het niet over hebben. Ik wil het hebben over het geweld dat zich steeds meer plaats vindt tijdens het uitgaan. Wat vinden jullie ervan? Is dit nou een weerspiegeling van dat er flink wat mis is met onze maatschappij, of dat de mens steeds gewelddadiger wordt? Ik wil het wel eens een keer zien vanuit een ander standpunt.

Je moet je allereerst eens afvragen of het wel feitelijk vast te stellen is dat er nu meer geweld is dan een x aantal jaren geleden. Pas als je dat hard kunt maken kun je over de oorzaken gaan discussiëren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat gebeurde er vannacht, slechts 400 meter van mijn huis vandaan. Het slachtoffer is de neef van m'n beste vriend. Maar daar wil ik het niet over hebben. Ik wil het hebben over het geweld dat zich steeds meer plaats vindt tijdens het uitgaan. Wat vinden jullie ervan? Is dit nou een weerspiegeling van dat er flink wat mis is met onze maatschappij, of dat de mens steeds gewelddadiger wordt? Ik wil het wel eens een keer zien vanuit een ander standpunt.

Je moet je allereerst eens afvragen of het wel feitelijk vast te stellen is dat er nu meer geweld is dan een x aantal jaren geleden. Pas als je dat hard kunt maken kun je over de oorzaken gaan discussiëren.

Het waren hypotheses. Misschien komen mensen met andere ideeën Het doel van dit topic is om te zeggen wat jij ervan vindt, je ervaringen delen of met meer bewijs komen. Zie je dat zelf niet? Nee, meneer moet eventjes zeggen of het nou een feit is of niet. Dat is eigenlijk totaal irrelevant aan waar dit topic voor bedoelt is. Over geweld zelf, daar kun je een heel apart topic maken en daar een hele studie over doen, maar dit gaat puur over geweld tijdens uitgaan.

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Het wordt steeds erger de laatste tijd. Ook bij mij in de regio gaan veel mensen naar een kroeg of disco om te vechten. Ga dan op een vechtsport als je zonodig iemand verrot wil slaan en ga dan niet een gezellige avond verpesten.

Het ergste vind ik dan nog dat er wapens bij komen, vecht met je vuisten dan lafaards.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Na ansarat heeft de groep van een vriend van mij ook een paar belgen in elkaar gestompt (die btw 7 jaar ouder waren dan hun). En laatst was hier een dorp verderop een hele goede gast in elkaar geslagen omdat ie zij dat een paar gasten van die fietsen af moesten blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Het waren hypotheses. Misschien komen mensen met andere ideeën Het doel van dit topic is om te zeggen wat jij ervan vindt, je ervaringen delen of met meer bewijs komen. Zie je dat zelf niet? Nee, meneer moet eventjes zeggen of het nou een feit is of niet. Dat is eigenlijk totaal irrelevant aan waar dit topic voor bedoelt is. Over geweld zelf, daar kun je een heel apart topic maken en daar een hele studie over doen, maar dit gaat puur over geweld tijdens uitgaan.

Doe eens even rustig.. :cab: Ik dacht uit je post op te maken dat je dacht dat er steeds meer geweld voorkomt in het uitgaansleven, is dat zo'n probleem?

Daarnaast wordt dat hier wel door Nick_Kerkwijk beweert dus m'n punt blijft, maak zoiets eerst eens hard.

Link to comment
Delen op andere websites

Na ansarat heeft de groep van een vriend van mij ook een paar belgen in elkaar gestompt (die btw 7 jaar ouder waren dan hun). En laatst was hier een dorp verderop een hele goede gast in elkaar geslagen omdat ie zij dat een paar gasten van die fietsen af moesten blijven.

Kijk, zo gaat het dan altijd.

Als je iemand aankijkt of zegt dat die normaal moet doen dan heb je zeker ruzie de laatste tijd. En ik denk dat er zeker een stijging is met het geweld omdat ik het nu zelf ook meer meemaak.

En als er echt een goede reden is om iemand lam te slaan dan vind ik het totaal niet erg. Maar als je als een brede macho door de zaal gaat lopen en allemaal ruzie zoekt hoef je van mij ook niet te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het waren hypotheses. Misschien komen mensen met andere ideeën Het doel van dit topic is om te zeggen wat jij ervan vindt, je ervaringen delen of met meer bewijs komen. Zie je dat zelf niet? Nee, meneer moet eventjes zeggen of het nou een feit is of niet. Dat is eigenlijk totaal irrelevant aan waar dit topic voor bedoelt is. Over geweld zelf, daar kun je een heel apart topic maken en daar een hele studie over doen, maar dit gaat puur over geweld tijdens uitgaan.

Doe eens even rustig.. :cab: Ik dacht uit je post op te maken dat je dacht dat er steeds meer geweld voorkomt in het uitgaansleven, is dat zo'n probleem?

Daarnaast wordt dat hier wel door Nick_Kerkwijk beweert dus m'n punt blijft, maak zoiets eerst eens hard.

Sorry dat ik zo reageer. Als ik het nu lees, dan zie ik ook dat het erg heftig is. Het zijn gewoon de emoties. Al kende ik het slachtoffer helemaal niet, het idee al dat dat zo dicht bij je is gebeurt en dat het net zo goed iemand was die jij wel goed kende zou kunnen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Het waren hypotheses. Misschien komen mensen met andere ideeën Het doel van dit topic is om te zeggen wat jij ervan vindt, je ervaringen delen of met meer bewijs komen. Zie je dat zelf niet? Nee, meneer moet eventjes zeggen of het nou een feit is of niet. Dat is eigenlijk totaal irrelevant aan waar dit topic voor bedoelt is. Over geweld zelf, daar kun je een heel apart topic maken en daar een hele studie over doen, maar dit gaat puur over geweld tijdens uitgaan.

Doe eens even rustig.. :cab: Ik dacht uit je post op te maken dat je dacht dat er steeds meer geweld voorkomt in het uitgaansleven, is dat zo'n probleem?

Daarnaast wordt dat hier wel door Nick_Kerkwijk beweert dus m'n punt blijft, maak zoiets eerst eens hard.

Sorry dat ik zo reageer. Als ik het nu lees, dan zie ik ook dat het erg heftig is. Het zijn gewoon de emoties. Al kende ik het slachtoffer helemaal niet, het idee al dat dat zo dicht bij je is gebeurt en dat het net zo goed iemand was die jij wel goed kende zou kunnen zijn.

Ik kan snappen dat het emotioneel is, maar open your eyes, dit gebeurd wereldwijd al tientallen jaren, zo is bij mij bij een basisschool (!), net na het wegbrengen van de kinderen (!) ook een vader (gert nijkamp) vermoord, dat allemaal ook op hemelsbreed 50M van mijn huis. Helaas gebeuren deze dingen gewoon, en zul je de komende tijd wel iets meer politie in je straat hebben (zij gaan pas extra toezicht op een plaats stellen nadat er iets gebeurd is).

Gecondoleerd voor je beste vriend, en ook voor jou ;)

Mijn mening: Vechtersbazen in een club hebben gewoon een kleine lul, en als ze er dan nog wapens bij gaan gebruiken moet je je überhaupt afvragen of ze er wel een hebben...

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Het verbaast me nogal dat dit tijdens een 'ruzie' gebeurt is. Als je een wapen trekt weet je diep in de nesten komt en je zal heus niet om een ruzietje een mes trekken. Ik denk eerder dat die neef van je vriend hem aangevallen heeft en dat die gast een mes trok om zich te verdedigen en hem daarbij dodelijk verwond heeft. Als je weet dat je hiervoor de bak ik kan gaan zou je heus niet zomaar tijdens een ruzie een mes trekken.

Maar hoe vaak gebeurt dit nou wel niet bij dicotheken en clubs? Heel erg veel. Daarom dat ik nooit naar dat soort tenten ga en dat ik altijd een wapen bij me heb als ik naar een drukke plek om laat weg ga.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...