Jump to content
Geplaatst:
comment_159005

Nou ik vroeg me nou laatst af, welk spel zou iedereen spelen 15 jaar terug?

Toen was er nog geen GTA of andere 3D spellen maar spellen zoals Pacman.

Nou is mijn vraag, wat vind jij nou het leukste?

Ik zelf heb vroeger veel lol gehad met DX-Ball de systeemeisen zien er zo uit:

486 DX2/66 system with 8 megs of RAM (minimum)

Windows 95, 98 or NT 4.0

DirectX 2 or higher

1.5 megs of hard drive space

Als je het wil downloaden moet je effe op google zoeken, op de meeste pc's werkt hij gewoon.

Je moet met een balletje alle blokjes eraf zien te krijgen, het enige wat jij moet doen is zorgen dat het balletje niet naast het plankje terecht komt.

Het spel ziet er ongeveer zo uit.

post-111-1119170023.ibf

Bewerkt: door Tim14

Featured Replies

Geplaatst:
comment_159641
Supaplex, Prince Of Persia, Mario, en ik had nog veel meer van die NES games, er zaten veel leuke tussen zoals ;The Lion King, Alien en Duck Hunt (die bedoel je Tim14).

Duckhunt, hehe ^_^ als een idioot met een infrarood (spit gelijk mijn rijm) op het scherm lazeren! ^_^ Kent iemand Rockstar's Lemmings ;)

Geplaatst:
comment_161789

Ik vond supaplex altijd leuk.

Ik heb hem net van een site gedownload maar hij blijft op een bepaalde scherm staan. :(

Ik kon er ook DX-Ball downloaden.

Bewerkt: door Froop

Geplaatst:
comment_164973

Atari (ik weet niet meer welke):

Pong

Commodore:

Boulderdash (const. kit)

Kickstart II (const. kit)

Giana Sisters (Maria kloon)

PC:

Sierra games (Space Quest, Pollice Quest, Leisure Siut Larry)

Lemmings

Vooral Boulderdash en Kickstart II heb ik zo vaak gespeeld.... De herspeelbaarheid van die games waren vele malen hoger dan tegenwoordig. Het ziet er nu super uit, maar veel spellen verdwijnen snel in een hoekje van je HDD.

Geplaatst:
comment_165016

Commodore 64? Is dat niet dat vage ding met een beeld scherm wanneer je hem opstart dat blauw wordt. En dan een vage code in moet voeren?

Wat betekent HDD?

Geplaatst:
comment_165037
Commodore 64? Is dat niet dat vage ding met een beeld scherm wanneer je hem opstart dat blauw wordt. En dan een vage code in moet voeren?

Wat betekent HDD?

De C64 werkt gewoon op een TV. Als je Vice City opstart zie je in het begin een Donkerblauw scherm met een lichtblauwe rand erom heen. Zo ziet het scherm van een C64 eruit.

Een vage code valt ook wel mee, de C64 werkt met basic, een programmeertaal die nog steeds bestaat, nu als Visual Basic.

HDD = Harde schijf.

@andyman: pacman ben ik idd vergeten

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.