Jump to content
Geplaatst:
comment_1612212

Beste mensjes

Wie van jullie heeft Fruity Loops studio? FL studio is een muziek programma waarmee je hele beats en singles kan uitbrengen.

Ik ben er pas mee begonnen. Het zou leuk als hier mensen tutorials plaatsen en hier je werkjes laat zien.

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1668975

Wie heeft er een tip om een melodie te maken en met welke plug ins?

Ik weet niet of ik hier nog op mag reageren, vanwege de datum...

Maar het maken van een melodie is ook iets wat ik altijd moeilijk vind. Meestal maak ik eerst een 'bassline' en maak daarop vervolgens een melodie. Kijk ook eens op youtube naar (in het geval de je FLStudio gebruikt) flstudio melody tutorial. Heeft mij ook geholpen!

En plugins zijn niet heel erg belangrijk bij het maken van een geluid. Zoek in het programma dat je gebruikt gewoon een fijn geluid uit en begin daarmee.

Als je toch plugins wilt, probeer eens Zeta (ookwel Z3ta), ReFX Nexus (grote aanrader met Zeta), Vanguard en V-Station (V-Station is voor de wat meer gevorderde mensen). Deze plugins zijn echter wel betaald. ;)

Geplaatst:
comment_1670739

Bedank voor de tip! Weet je nog paar plug ins voor andere soort muziek, dus geen techno

Sorry voor mijn late reactie. Ik weet niet watvoor muziek je specifiek wilt maken. Maar met ReFX Nexus kun je eigenlijk bijna alles. Piano, strings, bass, synth, etc. Kijk eens op youtube rond. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1670804

Bedank voor de tip! Weet je nog paar plug ins voor andere soort muziek, dus geen techno

Sorry voor mijn late reactie. Ik weet niet watvoor muziek je specifiek wilt maken. Maar met ReFX Nexus kun je eigenlijk bijna alles. Piano, strings, bass, synth, etc. Kijk eens op youtube rond. :)

ik heb refuse met alleen maar techno sounds.

Ik wil meer pop hiphop

Geplaatst:
comment_1673798

ik heb refuse met alleen maar techno sounds.

Ik wil meer pop hiphop

Ik gebruik meerendeels Hypersonic voor die hiphop sounds. Die pick bass vind ik geweldig (moet wel ge-eq worden).

Daarnaast als je hiphop maakt, kijk dan naar oude platen en gebruik samples.

De meeste hiphop die je hoort is gesampled van vroeger. Nu hebben ze hiphop gemixt met dance enz wat ik niet zo leuk vind.

Hier is een beat van mij=

http://www.youtube.com/watch?v=bxiQqc2hM1E

gesampled van een arabische plaat.

Youtube heeft die kwaliteit wel ZWAAAAR naar beneden gebracht.

Ik heb net weer een beat afgemaakt en voor jullie ff snel ge upload.

klik

Bewerkt: door T-Designz

• 2 weken later...
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.