Jump to content
Geplaatst:
comment_1612368

Hallo iedereen, ik heb een vraagje.

Ik wil graag dat mijn PC eens stil wordt, alleen zou ik dus niet weten welke koeler (de waarschijnlijke boosdoener) ik zou moeten kopen om een PC te hebben die je (bijna) niet hoort.

Alleen wat voor koelers zou ik dan nodig hebben? Ik had ook gehoord dat je van die soort plakkers/pasta kon kopen om te koelen, dat zou natuurlijk omdat je ze niet hoort.

Ik zou het graag niet zo duur willen maar wel stil. Als het met de plakkers/pasta kan dan het liefst daarmee omdat dat geen geluid maakt.

Het liefst bij Azerty.nl een lijstje maken ;) ik probeer het zelf natuurlijk ook.

Dit zijn de speceficaties:

Rapport van Cas en Hannah's computer

Uitgevoerd op 21-3-2010, 14:39:13

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Packard Bell NEC

|Computermodel:|00000000000000000000000

|Computernaam:|CASENHANNAH-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|NEC COMPUTERS INTERNATIONAL

|Model:|GA-8I915PMD

|BIOS Fabrikant:|Award Software International, Inc.

|BIOS Model:|Award Medallion BIOS v6.00PG, versie 10f

|Aansluitingen:|PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI-E 16X (Gebruikt), PCI-E 1X (Vrij)

|Poorten:|IDE (Geen), S_ATA 1 (Geen), S_ATA 2 (Geen), S_ATA 3 (Geen), S_ATA 4 (Geen), FDD (Diskettestation), (Serieel), COMB (Serieel), (Parallel), (Toetsenbord), (Muis), (USB), (USB), (USB), (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 2 (USB), F_USB 2 (USB), CD_IN (Audio), (Netwerk), AZALIA_FP (Audio), AZALIA_FP (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), F1_1394 (FireWire), F2_1394 (FireWire)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® 4 CPU 2.93GHz

|Kloksnelheid:|2926 MHz

|Socket & Cache(s):|Socket 775, 1024 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|2048 MB RAM

|Type(s):|512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM), 512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|127,99 GB (127,99 GB (C:) )

|Vrije ruimte:|73,03 GB (73,03 GB (C:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: ST3160023AS ATA Device IDE, D: PHILIPS DVDR1628P1 ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|High Definition Audio-apparaat

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 6200 LE (Microsoft Corporation - WDDM)

|Beeldprocessor:|GeForce 6200 LE (0x0163)

|Geheugengrootte:|64 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.8593

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|HID-muis

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), SpeedTouch 120g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 10.0.0.187, MAC: 00:30:F1:E4:F8:24, DHCP: 10.0.0.138

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen

empty.gif

[/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

GTA-Kneusje

Bewerkt: door Gta-kneusje

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1612493

Plaatje: http://img404.images...46/dsc0104z.jpg

die grote fan maakt volgensmij de meeste herrie, lijkt me het meest logish, met wat voor fan zou ik deze kunnen vervangen?

Edit:

Kan ik die grote fan vervangen met deze:

http://www.azerty.nl...?tab=tech_specs

of deze:

http://www.azerty.nl...-socket-am.html

Is deze waarschijnlijk ook stil en als die compitabel is met 'Pentium' is dat toch met de P1 P2 P3 en P4?

Waar moet ik eigenlijk kijken om die grote fan te vervangen? Bij processor koelers toch?

Geplaatst:
comment_1612609

Steek je geld liever in een betere computer. Lekkere stofkast heb je ook! Lees trouwens dit maar eens door, of google zelf wat.

Dus ik kan hem niet stiller maken?

nee niet als je neit doet wat je gevraagt werd, elke fan omste beurt een seconde stil houden, dan kun je zien welke de meeste herrie maakt.

Geplaatst:
comment_1612749

Steek je geld liever in een betere computer. Lekkere stofkast heb je ook! Lees trouwens dit maar eens door, of google zelf wat.

Dus ik kan hem niet stiller maken?

nee niet als je neit doet wat je gevraagt werd, elke fan omste beurt een seconde stil houden, dan kun je zien welke de meeste herrie maakt.

Ik weet niet of jij dat kan zien, maar ik zie op zijn foto toch maar echt één koeler: Namelijk die van zijn Processor.

Zijn graka is passief gekoeld dus die heeft geen koeler. Ik zie geen casefans, dus dan heb je alleen nog de koeler van je voeding, alleen daar kom je meestal niet bij.

Bewerkt: door GTA_MasterNL

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1612899

@ ArticLight: Ik heb eigenlijk helemaal geen nieuwe PC nodig, hij doet het nog gewoon goed. Ik speel er soepel GTA: SA op en is lekker snel :) <BR><BR>@ djmaddox Ik durf eigenlijk die koelers niet stop te zetten, is het wel veilig? <BR><BR>En weet iemand nog een goede processor koeler voor mijn PC?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.