Jump to content
Geplaatst:
comment_1613454

Hallo iedereen, ik wil graag een nieuwe PC :)

Budget: 200 tot 250 euro of 250 tot 300 euro

Doel: Nieuwe games als GTAIV op medium (of hoger) spelen, wat waarschijnlijk niet kan met een PC van 250 euro dus dat wordt low-medium

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Wat het beste is, als ik bijvoorbeeld een goede PC bij de Office Center kan kopen dan daar maar als het beter samengesteld kan zijn dan natuurlijk samengesteld

Benodigde randapparatuur: Geen

Besturingssysteem: Windows 7 (heb ik zelf)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Boxen, beeldscherm, muis en als het veel prijsverschil maakt dan nog mijn 2x 1 gb geheugen en mijn HDD

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Als het maar goed werkt met nieuwe spellen als GTAIV, maar ik denk dat nVidea het beste is

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: In elkaar laten zetten/kant en klaar kopen

Extra koeling (voor overklokken)?: Overklokken?

In het speciaal: Ik zou graag willen dat er twee samenstellingen/computers komen, een voor 200 tot 250 euro en een van 250 tot 300 euro. Plus dat de computer de nieuwe spellen met een fijne FPS speelt

Ik had gehoord dat je met een PC van 200 euro wel GTAIV op low kon spelen.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen want ik heb het geprobeert en ik kwam geen steek verder icon_cab.gif

Groeten,

Gta-kneusje

PS: Weet iemand nog een leuke naam voor me? icon_mrgreen.gif

• Reacties 39
  • Bezichtigingen 2.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1613697

Ik heb zelf dezelfde processor met een 9800GT, en ik denk dat ik blij mag zijn als ik GTA IV opgestart kan krijgen. De processor is niet goed genoeg voor free-roamers, de SiS geval al helemaal niet. Je moet een nieuwe processor kopen en een nieuwe videokaart.

Overigens kan je altijd een oude kast gebruiken, maar dan moet je zelf het hele pakket in elkaar timmeren. Of je brengt het naar je lokale pc boer. Maar Azerty/Alternate doen dat niet.

En waarom postte je precies de zelfde configuratie zonder wat ik heb gezegd ook echt te doen? Er zit namelijk nog steeds geen Ram in!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1613698

Kan iemand een samenstelling maken bloos.gif

En Kryziek, waarom kan die GTAIV niet opstarten dan?

@ Hayte Voor hoeveel geld kan ik Medium - High spelen? Met die nieuwere PC

Bewerkt: door Gta-kneusje

Geplaatst:
comment_1613705

Samenstelling blijft eigenlijk ongeveer hetzelfde als die ik eerst postte, maar dan minus de dingen die jij dus niet meer nodig hebt. Wat over moet blijven: voeding, moederbord, processor, geheugen en videokaart. Het is beter om een nieuw moederbord plus processor te kopen, omdat je dan een tri-core met een AM3 mobo kan kopen. Met de S775 kan je een C2D kopen van 3.0 GHz, die onderdoet aan de x3 van AMD.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1613713

Samenstelling blijft eigenlijk ongeveer hetzelfde als die ik eerst postte, maar dan minus de dingen die jij dus niet meer nodig hebt. Wat over moet blijven: voeding, moederbord, processor, geheugen en videokaart. Het is beter om een nieuw moederbord plus processor te kopen, omdat je dan een tri-core met een AM3 mobo kan kopen. Met de S775 kan je een C2D kopen van 3.0 GHz, die onderdoet aan de x3 van AMD.

Sorry, maar daar begreep ik dus niks van hypocrite.gif

Geplaatst:
comment_1613726

Ze zijn allebei te zwak om GTA IV fatsoenlijk te draaien. Dus blijven de samenstellingen ook hetzelfde. Deze moet je óf zelf in elkaar timmeren, of je loopt naar je plaatselijke pc-boer.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1614128

Waarom moet er in die nieuwe PC meer geheugen bij? Is 2Gig niet genoeg?

Ik dacht dat je alleen een nieuwe videokaart en processor nodig had, ondersteund het moederbord geen één videokaart/processor waarmee je soepel kan spelen sad2.gif

Geplaatst:
comment_1614180

...

Zoals ik al vaak genoeg heb gezegd, het geheugen is niet compatibel met een nieuw moederbord. Op het moederbord van een Pentium D en een Pentium 4 zit DDR2 geheugen, en op een AM3 past alleen DDR3 geheugen.

En je zou een nieuwe processor kunnen kopen voor dat moederbord, maar dan kan je maximaal een dual core halen, terwijl je nu een tripple-core (wat beter is voor GTA IV) kan halen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1614216

Als ik de insteekkaart van mijn oude PC in mijn Pentium D PC stop en dan op die Pentium D een extra beeldscherm aansluit zou dat toch moeten werken?

En de Pentium D werkt toch wel optimaal met W7?

Geplaatst:
comment_1614218

Dat zou in principe moeten lukken, als je nog PCIe sloten vrij hebt. En een Pentium D kan gewoon met Windows 7 werken. Maar als je alleen die videokaart gaat halen, ben je dom bezig. De processor is namelijk te zwak voor die grafische kaart, én daar ga je nog steeds geen GTA IV mee spelen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1614224

Is de processor te oud voor de 6200 of die ander, het lijkt me dat die 6200 en zijn eigen videokaart wel moet lukken?

Edit: Misschien heb je mijn post niet goed begrepen, ik edit hem even

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.