Jump to content
Geplaatst:
comment_1620318

OSSEN.png

Op het internet zie je steeds vaker 'fanboys' die beweren dat hun besturingssysteem het beste is.

Waarbij ze argumenten gebruiken die vaak maar half kloppen.

Elk besturingssysteem heeft zijn voor en nadelen.

Het ene besturingssysteem is beter in het één, en het andere besturingssysteem is weer beter in het anderen.

Maar wat is voor jou het beste besturingssysteem?

Hieronder heb ik de 3 grootste besturingssystemen opgesomd met ieder een korte informatie en me eigen mening:

Linux

Linux is de naam van meerdere besturingssystemen die gebaseerd zijn op UNIX.

Linux is een gratis (op een paar distributies na) en open source besturingssysteem.

Wat betekent dat alle code beschikbaar zijn voor het publiek.

Er zijn in totaal ± 100 distributies van Linux beschikbaar. (klik hier voor de complete lijst)

Ook het nieuwe besturingssysteem van Google: Google Chrome, is een linux distro.

Linux word veel gebruikt voor Servers, mede omdat Linux niet zo vatbaar is voor virussen dan Windows.

Waarom Linux?

De meest gebruiksvriendelijke Linux Distro vind ik: Ubuntu

De meeste consumenten zouden het makkelijk met Linux kunnen doen.

Want wat doet een gemiddelde computer gebruiker?

- Internetten

- Mailen

- Af en toe spelletje op internet spelen

- Tekstverwerken

- Film kijken

Dit kan allemaal makkelijk op Linux.

Maar waarom kiezen de meeste toch voor Windows?

Het merendeel van de consumenten die zullen waarschijnlijk niet eens weten wat Linux is.

Windows word standaard op bijna elke PC meegeleverd, en zolang die werkt, zien ze geen reden om over te stappen.

Echter is Linux (ubuntu) een prima alternatief, in de meeste gevallen zal het voor de consument alleen maar voordelen hebben:

zoals bijvoorbeeld:

- Hoeven niet uit te kijken voor virussen omdat die er amper zijn, en anders moet je ze echt op gaan zoeken.

- Volledig naar wens aan te passen

- Veel keuze mogelijkheden

- Is gratis

Nadelen:

Maar naast de voordelen heeft Linux natuurlijk ook nadelen:

De meest gebruikte programma's (dus Windows programma's) werken niet op Linux zonder een extra programma.

Er is voor Linux wel een programma waarmee je Windows programma's kan uitvoeren: Wine. (nee, is geen emulator)

Echter werkt een groot deel van de programma's daar niet op.

Ook heeft Linux in tegenstelling tot Windows vaak een slechtere hardware ondersteuning.

En de meeste installaties zijn een stuk lastiger dan die van Windows.

Mijn Conclusie:

Linux voldoet prima voor de meeste mensen/kantoor gebruikers en is voor de meeste mensen een goed alternatief op Windows.

Ikzelf heb Ubuntu gedraaid en het werkt perfect. Alle hardware werd goed ondersteund en is in gebruik vaak sneller dan Windows 7 (op dezelfde hardware).

Je kan ook zelf alles aanpassen, Vanaf het aanpassen van het aanmeldscherm tot aan de afsluit effecten van een venster.

Maar ook in Linux werk niet altijd alles perfect, want heb verschillende keren gehad dat het venster niet meer reageerde, en dat ik het venster geforceerd moest sluiten.

Een voordeel is wel dat alleen dan dat venster verdwijnt, i.t.t. In Windows de hele Explorer afsluit.

OS X

OS X is de naam van het besturingssysteem van Apple

En is net zoals Linux Gebaseerd op de UNIX Kernel.

OS X is 1 besturingssysteem, en niet zoals bij Linux, dat er verschillende distro's zijn.

De nieuwste versie op het moment is: 10.6 Snow Leopard.

Waarom OS X?

Apple staat bekend om hun design. Dat alles er goed uitziet. Dit is ook terug te vinden in hun besturingssysteem.

Zo ziet alles er grafisch tot in de puntjes uit. Ook loopt OS X over het algemeen sneller dan Windows.

OS X is helemaal aangepast naar de specificaties van een mac, waardoor het besturingssysteem helemaal geperfectioneerd en afgesteld kan worden op specifieke hardware.

Zo kan alles er grafisch heel goed en gebruiksvriendelijk uitzien, zonder enige lag.

Zo weten ze bijvoorbeeld een 'simpel' backup programma om te toveren tot een grafisch meesterwerk.

OS X is vooral gericht op gebruiksvriendelijkheid.

Het is wel netjes van Apple (wat overigens niet alle bedrijven doen) dat ze support geven op het installeren van Windows op je Mac, Er worden zelfs speciaal daarvoor drivers voor Windows geschreven.

OS X maakt i.p.v. van de bios gebruik van EFI, De opvolger van de BIOS.

Een voordeel Van EFI is, is dat die alle drivers regelt i.p.v. het OS zelf.

Voor wie?

OS X word vooral gebruikt voor multimediatoepassingen.

Denk hierbij aan:

- Muziek bewerking

- Video bewerking

- Grafisch bewerking

Ook voor internetten, mailen, tekstverwerken enz. is OS X prima geschikt.

Nadelen:

Net zoals Linux en Windows Heeft OS X ook nadelen.

zoals:

- Draait alleen op een Mac. En het vervelende eraan is dat een Mac in verhouding (een aardig stuk) duurder is dan een pc.

En ja er zijn wel manieren om OS X op een PC te draaien, maar dat is niet geschikt voor de consumenten omdat je zelf moet prutsen wil je alles goed werkend hebben en je krijgt geen support.

- Werken geen Windows programma's op.

- weinig Games

Mijn conclusie:

OS X is een prima besturingssysteem voor mensen die meer willen uitgeven voor een computer.

OS X is heel gebruiksvriendelijk waardoor bijna iedereen zo doorheeft hoe OS X werkt. Over het algemeen is OS X Sneller dan Windows.

Mede doordat OS X is afgestemd op specifieke hardware. Daardoor zal je ook niet snel lag o.i.d. tegenkomen in het OS.

Windows

Windows is de naam van een reeks besturingssystemen van Microsoft.

Windows is vanaf Windows 3.1 gebaseerd op de NT kernel.

De nieuwste consumenten versie is op het moment Windows 7.

Waarom Windows?

Windows is het bekendste besturingssysteem van de wereld.

Op bijna elke pc word het meegeleverd.

In tegenstelling tot OS X kan Windows (en ook Linux) op elke computer draaien.

Sinds Windows 95 is Windows pas echt populair geworden, en is is nu met een ruime 90% marktaandeel het meest gebruikte besturingssysteem.

Maar waarom zou je voor Windows kiezen terwijl er ook andere (en voor sommige betere) alternatieven zijn?

De meeste software word voor Windows gemaakt omdat dat het meest gebruikt word. waardoor je bepaalde dingen niet kan doen op een ander besturingssysteem.

Met Windows kan je alles wat je met een ander besturingssysteem ook kan, maar dan veel meer. simpelweg omdat het het meest gebruikt word, waardoor er meer voor ontwikkeld word.

Sinds Windows 7, Word EFI ook ondersteund.

Nadelen:

- Belachelijk duur

- Veel virussen

- Word naarmate van het gebruik in de meeste gevallen slomer. (ligt ook aan de gebruiker(s))

- Je moet veel zelf doen, denk hierbij aan: Defragmenteren e.d.

- Is vaak slomer dan alternatieve besturingssystemen.

Mijn conclusie:

Voor de meeste mensen en vooral gamers is Windows een goed besturingssysteem.

Windows is een besturingssysteem waar je alles mee kan. en ook wat goed te begrijpen is.

Sinds Windows Vista/7 zijn veel problemen opgelost en nieuwe functies bijgekomen.

Die het gebruiksgemak verbeterd hebben. Er zijn echter nog steeds genoeg dingen die verbeterd kunnen worden (overigens ook bij de andere besturingssystemen).

Wat is nou het beste besturingssysteem?

Het beste besturingssysteem is wat jij het fijnste vind werken.

Elk besturingssysteem heeft z'n voor en nadelen, bij de een is het beter zichtbaar wat de nadelen zijn, simpelweg omdat het een meer gebruikt word.

Maar zolang jij het ene het fijnste vind werken, is dat voor jou het beste besturingssysteem, en niet want andere zeggen.

Tot slot

Wat vind jij het fijnste besturingssysteem?

Geef je mening!

Als je je mening wilt geven doe het dan op de volgende manier:

Geef aan welke jij het fijnste vind werken, maar ook waarom!

En geef ook aan waarom je niet voor de andere besturingssystemen kies!

Mis je nog iets wat erbij kan?

Post het dan zet ik het erbij!

Bewerkt: door BC7

• Reacties 205
  • Bezichtigingen 16k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1763487

Misschien een idee dat je eerst uitvind wat VMWare uberhaupt is voordat je zo'n onnozele uitspraak doet?

Dat is vreemd, laats aan draaide ik XP in VMWare en wou iets installeren wat niet wilt werken op W7.

Kreeg een leuke melding dat ik dat programma'tje niet kon installeren omdat ik in VMWare zat, dus het is geen complete/correcte manier emulator of hoe je VMWare wilt noemen.

Hij ziet iig dat het geen echte XP was/is.

Geplaatst:
comment_1763490

Misschien een idee dat je eerst uitvind wat VMWare uberhaupt is voordat je zo'n onnozele uitspraak doet?

VMWare ken ik wel hoor. Punt is dat een Os onder virtualisatie altijd minder is.Dus je kan het niet goed beoordelen. Als je dat onnozel noemt kan ik eerder jouw kennis hierover in twijfel nemen.

Het is me volledig duidelijk, daarom is Apple's marktaandeel zo enorm groot /sarcasme

Marketing, naamsbekendheid en plaats in de winkels hebben daar uiteraard niks mee te maken he. Daarnaast is het markt aandeel van Mac sinds ze bekender zijn geworden(o.a. door de iPhone) aan het stijgen.

Dan gebruik je, zoals ik al heb gezegd, een fatsoenlijke virusscanner, zelf gebruik ik Avira AntiVir. Helemaal gratis btw, voordat je dat als argument gaat gebruiken. En af en toe, als het geen nut heeft om m'n pc uit te zetten, laat ik Malwarebytes' Anti-Malware een scannetje draaien. Ik heb geen last van virussen, en, zoals ik al heb gezegd, heb ik al twee keer een melding gekregen van mijn antivirus die zei dat ik een virus had binnen gekregen.

Nog even over je half jaar geen virussen verhaaltje; hoe weet je dat je geen virussen hebt?

Ik heb het nergens over virussen. Windows run ik met McAfee en ook Malwarebytes' Anti-Malware. En hoe ik weet dat mijn Apple geen virussen heeft? Dat weet ik niet zeker. Maar mijn virusscanner vind er nooit één(ja, ook op een Mac heb je een virusscanner).

Geplaatst:
comment_1763605

Ik begrijp niet waar Apple fanboys hun argumenten vandaan halen :-(

Even een paar globale misvattingen:

1: Windows loopt makkelijk virussen op!

Ja, dan doe je zelf iets fout. Ik heb sinds ik deze computer heb geen enkel virus hierop gehad. Ik klik trouwens ook niet op allerlei reclameborden. Kom op. Je gaat toch ook niet je bankrekeninggegevens geven aan een of andere Afrikaanse prins die zijn geld moet witwassen? Nu het OSX aandeel groeit zal ook het virusaandeel in OSX groeien. OSX gebruikers zullen uiteindelijk ook weer aan de slag moeten met het niet uitvoeren van jouw_foto_op_een_feestje_waar_je_niet_was_die_in_een_ander_land_werd_gevierd.jpg.exe. PEBKAC.

2: Windows is onstabiel!

Windows is niet instabiel. Windows werkt gewoon goed op zich. Als je Windows pre-XP gebruikt dan ben je net zo geloofwaardig als iemand die zeurt dat zijn Nissan Sunny uit 1984 niet de nieuwe snelheid van 130KM/H kan halen. Als je XP gebruikt is alles ook okidoki, indien je geen rare programma's installeert en je betrouwbare hardware gebruikt, niet een of andere goedkoop ding waarvan de handleiding alleen in het Chinees is. Idem met de rest. De makers van de drivers zorgen ervoor dat dingen instabiel worden. Dat Macs niet instabiel worden komt enkel en alleen doordat Macs niemand wat interesseert. Een normale installatie van Windows (thuisversie) kan gemakkelijk een jaar lang draaien zonder reboot. Idem met Linux en Mac OS. Allemaal prima besturingssystemen, alleen is OSX fool-proof, en is Linux ontoegangelijk gemaakt voor dat soort mensen. BSOD's komen door foutieve hardwareconfiguraties, dat heb je soms als hobbyist of first-time computerbouwer. Of foute drivers, maar daar heb je dan zelf iets hard verkloot. Of virussen. Wederom schuld van wie er op dat ene reclamebord heeft geklikt, of degene die dat verdachte bestand toch heeft uitgevoerd na minstens 1 waarschuwing van Windows. Uitvallen? Hardwareproblemen, volgende keer dat ene kabeltje wat beter aanduwen.

3: Macs zijn beter!

Hoezo zijn Macs beter? Beter voor wat? Technologisch gezien zijn ze precies hetzelfde als je 600 euro Aldi computer. Processor van Intel, videokaart van AMD, RAM van IBM/Samsung/andere, en ook zo'n moederbord. En dat voor maar een zacht prijsje waarvoor je 2 supercomputers kunt bouwen! :tu: Koopje!

Qua gebruikersvriendelijkheid dan? Nope. Elk OS heeft zijn leercurve. Windows heeft zijn leercurve, maar na wat aankloten kun je er behoorlijk goed mee uit de weg. Linux heeft een steilere leercurve, maar als je daar nou eenmaal wat weet kun je ook gigantisch veel. OSX? Nog nooit uitgebreid getest (omdat ik geen geld ga verspillen aan iets wat nutteloos is), maar het zal ongeveer hetzelfde als Windows zijn. Als je eenmaal iets gewend bent, vind je dat ook handiger.

Ook vind ik het oneerlijk dat een softwarepakket (Windows, vaak met een shitcombinatie van hardware) wordt vergeleken met een compleet product. Ga dan liever eerlijk vergelijken en pak een stabiel systeem erbij dat ongeveer de specs heeft van de Mac waartegenover je het wilt vergelijken.

Oh, nog wat over dat onderhoud, dat is totale onzin. Ik heb geen antivirussoftware, alle veiligheidsinstellingen staan en ik download volop, maar mijn computer is nog steeds retesnel. Soms mijn spelmappen defragmenteren omdat modden nou eenmaal lekker veel fragmenten oplevert, maar voor de rest, stabiel en retesnel. Ik heb er de laatste maanden niet naar omgekeken. Een keertje een half dagje aan optimalisatie besteden en de rest van je leven (of hoe lang je over een computer doet voordat je hem vervangt) er niet naar om hoeven kijken vind ik toch best wel goed, voor een OS dat volgens sommigen moeilijk te gebruiken is.

Configureren:

Programma's erop gooien, zorgen dat Windows geen eigen backups maakt (bespaart schijfruimte), veiligheidsinstellingen uitzetten (want ik houd niet van gezeur) en FF goed instellen. En gaan met die banaan.

Onderhoud:

Defragmentatieprogramma aanzetten, huiswerk maken, terugkomen en hij is klaar.

Af en toe na veel installeren/deinstalleren van programma's even CCleaner zijn werk laten doen. Letterlijk zo'n 15 muisklikken.

Geplaatst:
comment_1763608

VMWare ken ik wel hoor. Punt is dat een Os onder virtualisatie altijd minder is.Dus je kan het niet goed beoordelen. Als je dat onnozel noemt kan ik eerder jouw kennis hierover in twijfel nemen.

Om iemand die achterlijk veel OSen al in VMWare heeft geinstalleert en ook fatsoenlijk werkend heeft gekregen zijn kennis in twijfel te nemen is gewoon dom.

Dat een OS minder snel werkt klopt idd, maar dat is geen reden waarom Mac OS X niet wil installeren in een VMWare omgeving.

Geplaatst:
comment_1763614

Om iemand die achterlijk veel OSen al in VMWare heeft geinstalleert en ook fatsoenlijk werkend heeft gekregen zijn kennis in twijfel te nemen is gewoon dom.

Dat een OS minder snel werkt klopt idd, maar dat is geen reden waarom Mac OS X niet wil installeren in een VMWare omgeving.

OSX controleert misschien op hardware, op dezelfde wijze waarop een OEM disk soms niet op een ander ding werkt.

Geplaatst:
comment_1763617

PC hardware + Windows kun je ook wel vergelijken met een Mac. Hardware en software heb je allebei nodig :)

ikt, jouw verhaal zegt vooral meer over jouzelf als gebruiker dan over het besturingssysteem. Als een gemiddeld persoon een pc koopt wordt hij gelijk doodgegooid met antivirussoftware, 'want voordat je het weet ben je zwaar de lul'. Jij bent dan al slim genoeg om daar over heen te kijken, maar een gemiddeld persoon gelooft ook alles wat een verkoper zegt. Ook je hele punt over configuratie en onderhoud is niet voor een gemiddeld persoon weggelegd.

Als je een Mac hebt dan steek je je muis en toetsenbord erin en het werkt meteen. Geen pop-ups en installatie meldingen, niks. Qua navigatie is elk OS wennen maar als je er een tijd mee hebt gewerkt merk je dat alles in het voordeel van de gebruiker is. Het hele gezeur met drivers is er niet. Wil je bijvoorbeeld een dvd branden dan doe je dat niet met software van andere partijnen. Nee, dat zit al in het totaalpakket van Mac. Het design, waar spec-rukkers altijd over vallen, maakt het wel een fijne gebruikerservaring.

Het zorgeloze gebruik maakt het fijn om mee te werken voor iedereen. Geen meldingen, pop-ups en vervelende menu's, enz. Dus of je nu een doorgewinterde gebruiker bent of een leek dat maakt niet zo uit. Toen ik laatst Windows opnieuw installeerde kreeg ik meteen meldingen van een PC rondleiding, software van 3e partijen, anti-virus gezeur, drivers, automatische updates en nieuw gevonden hardware. Prima, als je niet fijner gewend bent...

Geplaatst:
comment_1763619

OSX controleert misschien op hardware, op dezelfde wijze waarop een OEM disk soms niet op een ander ding werkt.

Dan is het gewoonweg vreemd dat ik de installatie heb kunnen beginnen, partities heb kunnen maken, deze ook heb kunnen aanpassen en een installatie heb kunnen beginnen. Een dergelijke check hoort volgens mij aan het begin, voordat je uberhaupt met de installatie begint, al gedaan te zijn.

Geplaatst:
comment_1763621

Waarom kunnen we niet toegeven dat alle besturingssystemen hun werk perfect doen voor de door hun bestemde doelgroep? Er is geen perfecte OS. De een vindt Windows beter dan Linux en OSX, de ander vindt weer iets anders, en nog een ander kan het prima hebben met alle 3. Windows gewoon het beste is?

:puh:

Omdat linux gewoon beter is. Het huis- tuin- en keukentype kun je bijvoorbeeld Ubuntu (de nieuwste, ik dacht 10) geven, met Open Office. Geen gezeik met virusbescherming en geen gezeur over dat de Windows illegaal zou zijn. Leer hem of haar werken met firefox, thunderbird en Open Office, en het hoeft nooit meer iets anders.

Bewerkt: door KillerZero86

Geplaatst:
comment_1763639

Hoezo zijn Macs beter? Beter voor wat? Technologisch gezien zijn ze precies hetzelfde als je 600 euro Aldi computer. Processor van Intel, videokaart van AMD, RAM van IBM/Samsung/andere, en ook zo'n moederbord.

Nogmaals, Apple's zijn niet duurder. Er zijn in het verleden al genoeg vergelijkingen gemaakt, en die vergelijkingen worden nog steeds gemaakt. Het is niet eerlijk om een Apple te vergelijken met een goedkope prijsvechter. Bij Apple weet je dat de hardware die er in zit top kwaliteit in. Misschien zijn de specs van die Aldi pc hetzelfde, maar dat betekent niet dat hij even goed is. Elke producent heeft betere en slechtere batch'es. Daarnaast word in zo'n Aldi pc bezuinigd op kasten, voedingen en koeling.

Qua gebruikersvriendelijkheid dan? Nope. Elk OS heeft zijn leercurve. Windows heeft zijn leercurve, maar na wat aankloten kun je er behoorlijk goed mee uit de weg. Linux heeft een steilere leercurve, maar als je daar nou eenmaal wat weet kun je ook gigantisch veel. OSX? Nog nooit uitgebreid getest (omdat ik geen geld ga verspillen aan iets wat nutteloos is), maar het zal ongeveer hetzelfde als Windows zijn. Als je eenmaal iets gewend bent, vind je dat ook handiger.

Eigenlijk zeg je het al. Je hebt het nooit getest. Zelf heb ik hier van windows 98 tot en met 7 en alles daartussen gehad, enkele Linux distro's en nu dus OsX. En OsX is qua gebruiksgemak verreweg het beste.

Oh, nog wat over dat onderhoud, dat is totale onzin. Ik heb geen antivirussoftware, alle veiligheidsinstellingen staan en ik download volop, maar mijn computer is nog steeds retesnel. Soms mijn spelmappen defragmenteren omdat modden nou eenmaal lekker veel fragmenten oplevert, maar voor de rest, stabiel en retesnel. Ik heb er de laatste maanden niet naar omgekeken. Een keertje een half dagje aan optimalisatie besteden en de rest van je leven (of hoe lang je over een computer doet voordat je hem vervangt) er niet naar om hoeven kijken vind ik toch best wel goed, voor een OS dat volgens sommigen moeilijk te gebruiken is.

Dan wil ik niet weten hoeveel virussen je hebt. Zeggen dat je ze niet merkt betekent niet dat ze er niet zijn. Het is voor een virus maken immers veel handiger als je niks van het virus merkt.

Je weet nooit wie je tegenover je hebt he ;). Maar alsnog, ik heb geen problemen met de installatie.

Geplaatst:
comment_1763645

Hoezo zijn Macs beter? Beter voor wat? Technologisch gezien zijn ze precies hetzelfde als je 600 euro Aldi computer. Processor van Intel, videokaart van AMD, RAM van IBM/Samsung/andere, en ook zo'n moederbord.

Nogmaals, Apple's zijn niet duurder. Er zijn in het verleden al genoeg vergelijkingen gemaakt, en die vergelijkingen worden nog steeds gemaakt. Het is niet eerlijk om een Apple te vergelijken met een goedkope prijsvechter. Bij Apple weet je dat de hardware die er in zit top kwaliteit in. Misschien zijn de specs van die Aldi pc hetzelfde, maar dat betekent niet dat hij even goed is. Elke producent heeft betere en slechtere batch'es. Daarnaast word in zo'n Aldi pc bezuinigd op kasten, voedingen en koeling.

Wat is een verschil tussen een i5 die in een Apple pc komt en 1tje die in een normale windows pc komt. Trouwens is de koeling ook alleen maar een nadelig arguemnt voor de apple, denk jij niet dat zo'n ding heter word in een 3cm dik kastje dan in een 30cm hoge tower?

Eigenlijk zeg je het al. Je hebt het nooit getest. Zelf heb ik hier van windows 98 tot en met 7 en alles daartussen gehad, enkele Linux distro's en nu dus OsX. En OsX is qua gebruiksgemak verreweg het beste.

Dat is jou mening, en tijdens alleen al de installatie werd ik chagrijnig van het feit dat ik geen enkel gevoel van multitasking is. Die aanpassende balk bovenaan is doodleuk en handig, maar het haalt gewoon het idee van multitasking weg, jij kunt geen 2 dingen te gelijk doen, dat vind ik in W7 echt geweldig gedaan.

Dan wil ik niet weten hoeveel virussen je hebt. Zeggen dat je ze niet merkt betekent niet dat ze er niet zijn. Het is voor een virus maken immers veel handiger als je niks van het virus merkt.

Een beetje persoon met verstand heeft het wel door wanneer er wel of niet een virus op je pc zit. Een virus krijg je sowieso wel, daar beveiligt een AV eigenlijk nog steeds niks tegen.

Geplaatst:
comment_1763648

Wat is een verschil tussen een i5 die in een Apple pc komt en 1tje die in een normale windows pc komt. Trouwens is de koeling ook alleen maar een nadelig arguemnt voor de apple, denk jij niet dat zo'n ding heter word in een 3cm dik kastje dan in een 30cm hoge tower?

De pc bestaat uit alleen een cpu? En een goed uitgedachte koeling in een kleine kast werkt beter dan een koeling systeem waar op bezuinigd is en nergens op slaat.

Dat is jou mening, en tijdens alleen al de installatie werd ik chagrijnig van het feit dat ik geen enkel gevoel van multitasking is. Die aanpassende balk bovenaan is doodleuk en handig, maar het haalt gewoon het idee van multitasking weg, jij kunt geen 2 dingen te gelijk doen, dat vind ik in W7 echt geweldig gedaan.

Ik kan in Osx niet meerdere dingen tegelijk doen? Wat is dat voor bullshit? Ik kan meerdere programma's tegelijk draaien. Dat kan ik zowel naast elkaar(dat je alles tegelijk ziet) of in aparte beeld vullende venstertjes. Tussen die venstertjes kan ik dan weer met het grootste gemak wisselen door ze te verschuiven met vier vingers op het touchpad.

Een beetje persoon met verstand heeft het wel door wanneer er wel of niet een virus op je pc zit. Een virus krijg je sowieso wel, daar beveiligt een AV eigenlijk nog steeds niks tegen.

Wat mogen de symptomen dan zijn?

Geplaatst:
comment_1763656

De pc bestaat uit alleen een cpu? En een goed uitgedachte koeling in een kleine kast werkt beter dan een koeling systeem waar op bezuinigd is en nergens op slaat.

Oja een dikke koeler op je grafische kaart en cpu werken slechter dan iets zo compact mogelijk achter een beeldscherm droppen. Bestaan elfjes bij jou ook?

Ik kan in Osx niet meerdere dingen tegelijk doen? Wat is dat voor bullshit? Ik kan meerdere programma's tegelijk draaien. Dat kan ik zowel naast elkaar(dat je alles tegelijk ziet) of in aparte beeld vullende venstertjes. Tussen die venstertjes kan ik dan weer met het grootste gemak wisselen door ze te verschuiven met vier vingers op het touchpad.

Uhhm dat zeg ik niet? Ik zeg dat ik niet het idee heb van multitasking want zodra een ander programma ctief word veranderd de balk boven naar die van dat programma, om dus die functies van het andere venster te gebruiken moet je het andere venster weer actief maken, kortom dat is in feite al geen multitasking meer. Bij Windows heb ik nog steeds de balk waarbij ik functies kan uitvoeren ook al is het niet het actieve venster. Je loopt je bij OS X telkens aan te passen aan de veranderde balk.

Wat mogen de symptomen dan zijn?

Een trage pc, een instabiele pc, verdwenen bestanden, verplaatste bestanden, rare effecten, een onbruikbaar systeem, spam mail etc.

Geplaatst:
comment_1763660

Oja een dikke koeler op je grafische kaart en cpu werken slechter dan iets zo compact mogelijk achter een beeldscherm droppen. Bestaan elfjes bij jou ook?

En in welke Aldi pc vind je die dikke koeler?

Uhhm dat zeg ik niet? Ik zeg dat ik niet het idee heb van multitasking want zodra een ander programma ctief word veranderd de balk boven naar die van dat programma, om dus die functies van het andere venster te gebruiken moet je het andere venster weer actief maken, kortom dat is in feite al geen multitasking meer. Bij Windows heb ik nog steeds de balk waarbij ik functies kan uitvoeren ook al is het niet het actieve venster. Je loopt je bij OS X telkens aan te passen aan de veranderde balk.

Nu snap ik wat je bedoeld. Wel, ik zou niet weten waarom die veranderende balk niet goed werkt. Maar ja, dat is een kwestie van gewenning denk ik.

Een trage pc, een instabiele pc, verdwenen bestanden, verplaatste bestanden, rare effecten, een onbruikbaar systeem, spam mail etc.

Nope. Meeste moderne virussen hebben deze symptomen niet meer. Het doel van het virus is immers achter gegevens zoals bank gegevens te komen. De kans op slagen voor die virussen is dus veel groter als je ze niet merkt.

Geplaatst:
comment_1763664

Heb jij uberhaupt wel verstand van koeling?

Trek je Xbox 360 eens uit een en laat hem eens zonder die witte koelkap lopen, guess what, hij koelt super slecht.

Zo'n iMac heeft vast 'tunnels' er doorheen lopen wat je koeling erg verbeterd, ook eens afgevraagd dat sommige kasten die toeter hebben op de zijkap/cpu fan?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.