Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Probleem met de Rockstar Classics-versie van GTA1

Ik heb van de site van Rockstar GTA 1 gedownload. Het lukt mij echter niet om onder Vista de setup te draaien. Het is welliswaar zo dat meerdere spelletjes het bij mij onder Vista niet doen, maar ik hoop toch dat mogelijk iemand een oplossing weet voor dit probleem...

Featured Replies

Het kan toch ook gewoon aan Windows Vista liggen, of niet? Vista is nieuw en heeft natuurlijk updates nodig, het zou volgens mij kunnen dat de meeste of zelfs alle spellen na ong.4 of 5 updates het doen. Mijn vriend heeft ook allerlei problemen met zijn spellen installeren en spelen.

Ik weet het niet zeker, maar is er geen zekere patch om GTA 1 op Vista te spelen? Zelf heb ik geen Vista, maar het zou zomaar kunnen dat er één is

Ik heb van de site van Rockstar GTA 1 gedownload. Het lukt mij echter niet om onder Vista de setup te draaien. Het is welliswaar zo dat meerdere spelletjes het bij mij onder Vista niet doen, maar ik hoop toch dat mogelijk iemand een oplossing weet voor dit probleem...

Het kan aan de beveiling van Vista liggen,dingen die je download op sommige site's verbied hij en daarom kun je je de setup gaan.Maar je kunt beter eens je stappen die je uit voert en welke foutmelding die je krijgt(zoals Joriz zei),dan kunnen we misschien je helpen!

Edit: Ik zal het morgen eens downloaden en als ik niets van problemen en/of foutmeldingen dan ligt het aan je pc of anders kan ik of iemand anders je helpen(met de meldingen of/en problemen zal ik hier zeggen en maybe helpen of iemand anders)

Edited by sevaboy

  • 4 months later...
Ik heb van de site van Rockstar GTA 1 gedownload. Het lukt mij echter niet om onder Vista de setup te draaien. Het is welliswaar zo dat meerdere spelletjes het bij mij onder Vista niet doen, maar ik hoop toch dat mogelijk iemand een oplossing weet voor dit probleem...

ik heb ook vista en gta 1 en 2 gaan ook nie bij mij

ik heb ook GTA1 en 2 maar die vallen nogwel eens weg op vista :duh: .

Ik heb van de site van Rockstar GTA 1 gedownload. Het lukt mij echter niet om onder Vista de setup te draaien. Het is welliswaar zo dat meerdere spelletjes het bij mij onder Vista niet doen, maar ik hoop toch dat mogelijk iemand een oplossing weet voor dit probleem...

ik heb ook vista en gta 1 en 2 gaan ook nie bij mij

IK HEB GISTER GEPROBEERT EN HET LUKTE

_O_ IK KAN ER OP SPELEN ; JE MOET EENS NAAR GTA3 GENERAL GAAN EN DAAR OP EEN TOPIC "GTA3 OP VISTA " DAT IS DEZELFDE UITLEG; :cya:

Het is goed te horen dat GTA1 op Vista kan! Ga ik ook eens uitproberen als ik Vista koop :puh:

  • 2 years later...

Hee!

Het is hier zowat uitgestorven, maar ik hoop dat iemand mij toch kan/wil helpen!

Ik heb GTA1 gedownload van de site van R*.

Ik heb hem geïnstalleerd, en hij start ook gewoon op.

Maar als ik op ''play'' druk wordt eerst het scherm zwart, en daarna velt hij uit.

Ik krijg dan een melding met: ''Het programma werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht. U krijgt een melding wanneer er een oplossing beschikbaar is''.

Ik heb al geprobeerd GTA1 in een andere compabiliteitsmode (ofzo) af te spelen maar dat hielp niet.

Alvast bedankt 0_0

Hernoem het bestand "player_a.dat" in de GTADATA map eens naar "player_a.dat.old". :)

Mvg,

Flitskikker

Bedankt! Alleen hij doet het nog steeds niet! Ik krijg nou wel een of andere rare melding! Ik zal er een screentje van maken.. :{

edit: hier is het screentje, ik heb geen flauw idee wat ik ermee aan moet? :bonk:

(Ik heb overigens wat dingen zwart gemaakt die niet voor ieders ogen bestemd zijn..)

63probleemgta1.jpg

Edited by Dotz

Probeer het (opnieuw) te downloaden van de site?

  • 3 months later...

Hey

ik wou es gta 1 gaan spelen

ik heb hem van rockstar classics gedownload.

de 1ste keer deed hij het maar kon ik maar 5 min spelen.

de volgende keer krijg ik dat hij uitvalt en dan start niet verzenden/wel verzenden gedoe :S

hoe los ik dit op?

nuttige informatie is mischien dat hij op een vista zit

GTA 1 heeft dit probleem vaak op Vista/XP. De oplossing is simpel;

Ga naar

C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto\GTADATA

En verwijder het bestand genaamd "PLAYER_A.DAT.

Daarna zou GTA 1 perfect moeten lopen volgens mij :puh:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.