Geplaatst: 11 april 201015 jaren comment_1626916 Daar ben ik weer, Ik heb een probleempje met mijn GameTextForPlayer met het aHouse systeem. Dit was de code: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s", hInfo[hid][Name]); SendClientMessage(playerid, c_y, str2); if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Rented by: %s", hInfo[hid][Renter]); SendClientMessage(playerid, c_y, str2); } format(str2,sizeof(str2),"Cost: %i",hInfo[hid][Cost]); SendClientMessage(playerid, c_y, str2); } Dit is de code nu: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s", hInfo[hid][Name]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Rented by: %s", hInfo[hid][Renter]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } format(str2,sizeof(str2),"Cost: %i",hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } Waarschijnlijk kunnen een paar van jullie de fout al zien, maar ik niet. Als eerst dee hij het met SendClientMessage, maar dat spamt te veel en ik vind GameTextForPlayer mooier. Maar, hij laat alleen maar de Cost zien, de owner of rent doet ie alsof het niet bestaat. Eerst dacht ik dat ik nieuwe strings aan moet maken (str3,str4) maar dat had ook geen enkel effect. Naja, nu dee Owned by: alleen. Enig idee hoe ik dit kan fixen?
Geplaatst: 11 april 201015 jaren comment_1626941 Je laat de eigenaar zien, daarna direct de rent zien, en daarna direct de prijs. Omdat het allemaal zo snel gaat, zul je alleen de prijs zien. Je moet ze alle 3 in 1 GameTextForPlayer plaatsen.
Geplaatst: 11 april 201015 jaren comment_1626963 Je laat de eigenaar zien, daarna direct de rent zien, en daarna direct de prijs. Omdat het allemaal zo snel gaat, zul je alleen de prijs zien. Je moet ze alle 3 in 1 GameTextForPlayer plaatsen. Oke, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Ik weet zeker dat als ik 3 strings maak, en ik doe GameTextForPlayer(playerid, str2, str3, str4, 3000, 6); dat hij Warning 202 geeft.
Geplaatst: 11 april 201015 jaren comment_1626977 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } }
Geplaatst: 11 april 201015 jaren comment_1626986 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Bewerkt: 11 april 201015 jaren door Gast
Geplaatst: 11 april 201015 jaren comment_1626991 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s/n Rented by: %s/n Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i"/n hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Bedankt. Is het ook mogelijk om ze onder elkaar te krijgen? Ben bijna zeker dat dit het moet zijn. In de quote staan ze nu onder elkaar.
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1628470 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s/n Rented by: %s/n Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i"/n hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Bedankt. Is het ook mogelijk om ze onder elkaar te krijgen? Ben bijna zeker dat dit het moet zijn. In de quote staan ze nu onder elkaar. Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } }
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1628473 Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Rented by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } Deze dingen kun je gebruiken in je gametext: ~n~ Nieuwe regel ~r~ Rood ~g~ Groen ~b~ Blauw ~w~ Wit ~y~ Geel ~p~ Paars ~l~ Zwart ~h~ Maakt de tekstkleur iets lichter (als je het vaak gebruikt wordt de tekst wit, werkt niet op zwart)
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1628482 Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Rented by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } Deze dingen kun je gebruiken in je gametext: ~n~ Nieuwe regel ~r~ Rood ~g~ Groen ~b~ Blauw ~w~ Wit ~y~ Geel ~p~ Paars ~l~ Zwart ~h~ Maakt de tekstkleur iets lichter (als je het vaak gebruikt wordt de tekst wit, werkt niet op zwart) Dom van mij, is zo simple. Dankjewel
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1628532 Daar gaan we weer, er is een probleem met dit script: dcmd_housename(playerid,params[]) { #pragma unused params new str1[256],pname[24],housenumber; housenumber = GetHouseID(playerid) GetPlayerName(playerid, pname, 24); format(str1, sizeof(str1), "Houses/houseid%d", housenumber); if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0) new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } Enig idee wat? o.o Ik ben nogal 'nieuw' met filterscripts..
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1628624 Welk probleem? Bij else en return 1; zegt hij: invalid function or declaration
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1628934 new housename staat verkeerd. nu staat er if(die dingen die ik niet uit mijn hoofd ken) //hier gebeurt niks en daaronder new housename { } Tenminste, zo leest de computer het. ik neem aan dat new housename in de brackets moet? Bewerkt: 13 april 201015 jaren door goudewup
Geplaatst: 13 april 201015 jaren comment_1629018 new housename staat verkeerd. nu staat er if(die dingen die ik niet uit mijn hoofd ken) //hier gebeurt niks en daaronder new housename { } Tenminste, zo leest de computer het. ik neem aan dat new housename in de brackets moet? Ik heb geen idee wat je bedoelt o.o
Geplaatst: 14 april 201015 jaren comment_1629444 Jouw code: if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0) new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } De eerste regel is een if. Alleen is deze helemaal niet van toepassing, dit komt door new housename. Want zoals het er nu staat zou je die bovenste regel weg kunnen laten, en dan zie je de fout. new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } Een { moet (bijna?) altijd achter een if.
Geplaatst: 15 april 201015 jaren comment_1630229 Ik heb ook een vraagje over aHouse, heel vaag.. Hij respawned mijn housecar als ik erin zit? En als hij spawned dan staat hij schuin, en niet de coords die ik goed heb gepakt..
Daar ben ik weer,
Ik heb een probleempje met mijn GameTextForPlayer met het aHouse systeem.
Dit was de code:
Dit is de code nu:
Waarschijnlijk kunnen een paar van jullie de fout al zien, maar ik niet.
Als eerst dee hij het met SendClientMessage, maar dat spamt te veel en ik vind GameTextForPlayer mooier.
Maar, hij laat alleen maar de Cost zien, de owner of rent doet ie alsof het niet bestaat.
Eerst dacht ik dat ik nieuwe strings aan moet maken (str3,str4) maar dat had ook geen enkel effect. Naja, nu dee Owned by: alleen.
Enig idee hoe ik dit kan fixen?