Acht basisscholen uit het Verenigd Koninkrijk gebruiken beelden uit onder andere Grand Theft Auto om kinderen het verschil duidelijk te maken tussen realiteit en fictie.
De politie van Merseyside en medewerkers van organisatie 'Support After Murder en Manslaughter' leiden sessies waarin kinderen met een leeftijd van negen tot elf jaar beelden categoriseren. De beelden die getoond worden komen uit Grand Theft Auto, The Itchy & Scratchy Show (uit de animatieserie The Simpons) en het echte leven. Door de kinderen het gedrag in de beelden te laten categoriseren in 'goed', 'slecht' en 'fictie' hopen de betrokken organisaties aan de kinderen duidelijk te maken wat er wel en niet kan in de samenleving.
Vanwege de positieve reacties breidt het initiatief zich op het einde van het jaar uit naar Lancashire. De leraren die betrokken waren bij de sessies vonden het een groot succes.
Ik vind het wel leuk, maar gta IV voor basisschool leerlingen, ik weet niet of dat verstandig is, maar wel goed voorbeeld van realiteit en niet-realiteit.
moet je lezen:
BRON: Gamer.nl
Ik vind het wel leuk, maar gta IV voor basisschool leerlingen, ik weet niet of dat verstandig is, maar wel goed voorbeeld van realiteit en niet-realiteit.
Cylas